نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت تاریخچه باغ های اروپایی
پاورپوینت تاریخچه باغ های اروپایی

تاريخچه‌ي مختصري از هنر باغسازي اروپا:
مي‌توان تاريخچه‌ي باغسازي را به صورت زير تقسيم بندي كرد:
1- عهد قديم (قبل از ميلاد مسيح)
2- قرون وسطي
3- عصر رنسانس(نوزايي) كه از اواخر قرن 13 در فلورانس ايتاليا آغاز شد و سه قرن باقي ماند.
4- دوران بعد از رنسانس (پيدايش باغهاي باروك يا رسمي)، قرن 17 و 18
5- دوران طبيعت گرايي، اواخر قرن 18 به بعد
با توجه به تاريخچه افسانه‌هاي اساطيري، تاريخچه‌ي باغسازي به 3000 سال قبل از ميلاد مي‌رسد. چنانچه در زمان فراعنه و حضرت موسي باغهاي زيتون و طرح‌هاي هندسي بسياري در اطراف رود نيل مرسوم بوده است. همچنين یکی از عجایب هفتگانه، باغ های معلق بابل بوده که بخت النصر پادشاه بابل برای ملکه خود در ششصد سال قبل از میلاد مسیح ساخته است. آنطور که در داستان ها آمده است این باغ ها پنج طبقه بوده و به فاصله پنجاه پله بر روی هم قرار داشته اند که در هر طبقه آن درختان بزرگ و گیاهان زینتی کاشته بوده اند . ولی اکنون آثاری از آن برجای نمانده است . برخی از محققین بر این عقیده اند که باغ های تفریحی پارسیان و مصریان در طول تاریخ مخصوصا قبل از میلاد مسیح ، بزرگترین منبع الهام بخش هنر باغ سازی در یونان قدیم به ویژه در دوران افلاطون و ارسطو ، بوده است.

باغهاي يونان قديم بزرگ و وسيع، و پوشيده از گل ها، با جدول بندی و نوعی طرح قرینه بوده‌اند. اینگونه پارک ها و باغ ها محل تجمع فلاسفه بوده است.
در دوران بعد از عهد قديم كه قرون وسطي ناميده مي‌شود، هنر باغ سازی توسعه چندانی نیافته ولی به تدریج در طول قرون رو به تکامل نهاده است.

زیبا ترین باغ پس از اسلام باغ قصر الحمرا می باشد . این باغ در جنوب اسپانیا و نزدیک به گرانادا واقع شده است در این باغ حوضچه ها و حوض خانه هایی که در حد وسط ساختمان و فضای آزاد است احداث شده یکی از شاهکارهای مهم آن نحوه آب رسانی و استفاده از نی و کانال می باشد . در این باغ اتاق هایی همانند تراس ها سرپوشیده با گیاهان سبز ، نحوه ارتباط فضای داخل و بیرون را مشخص می کند به طور کلی سبکی که در این باغ به کار رفته کاملاً ایده های شرقی داشته و وجود آب نماها و فواره ها در بیرون و داخل ساختمان ، دلیل بارزی از ورود طبیعت به داخل ساختمان می باشد.

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: باغ های , پاورپوینت , تاریخچه , اروپایی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت نقد و بررسی بنا در شهر قم
پاورپوینت نقد و بررسی بنا در شهر قم

قُمْ  (پارسی میانه: کُنب ) از کلان‌شهرهای ایران است که در ۱۲۵ کیلومتری جنوب تهران پایتخت ایران واقع شده‌است. این شهر در کنار رودخانهٔ قمرود و در دشت قم قرار دارد. شهر قم مرکز استان قم و نیز مرکز شهرستان قم می‌باشد.
این شهر در شاهراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران واقع شده و از یک سو رابط بین استان‌های صنعتی ایران با تهران و از سویی دیگر رابط استان‌ها و شهرهای جنوبی ایران با استان‌ها و شهرهای شمالی است. این اهمیت منحصر به حاضر نیست و در گذشته نیز قم به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم دارای اهمیت ارتباطی بوده‌است
طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران شهر قم تعداد ۱٬۲۹۲٬۲۸۳ نفر جمعیت دارد. با این جمعیت قم در رتبهٔ هفتمین شهر پرجمعیت ایران قرار می‌گیرد. رشد جمعیت قم ۱٬۳ درصد است که جزء بالاترین نرخ رشد جمعیت در ایران است. بیش‌تر ساکنان شهر مسلمان و شیعهٔ دوازده امامی هستند و تعدادی از اقلیت‌های دینی زرتشتی و مسیحی در شهر ساکن هستند. استان قم از نظر وسعت پس از استان البرز کوچک‌ترین استان ایران است. استان قم تنها یک شهرستان دارد. شهرهای قم، جعفریه، پردیسان و سلفچگان مهم‌ترین شهرهای استان به‌شمار می‌روند. از معروف‌ترین روستاهای استان قم، می‌توان به وشنوه،خاوه،فردو و کرمجگان اشاره کرد.
به شهر قم لقب‌های فراوانی نسبت داده می‌شود اما لقب رسمی و مورد استفاده در رسانه‌ها و همین‌طور شهرداری قم «پایتخت مذهبی ایران و قطب فرهنگی» است. از قم با عناوینی چون: حرم اهل بیت، شهر علم، شهر سوهان، شهر شیرینی، قنبید (کلم محلی که در قم کشت می‌شود)، آشیانهٔ آل محمد، مدینه المومنین، استراحتگاه مؤمنین، دارالموحدین و شهر کریمهٔ اهل بیت یاد می‌کنند.
باتوجه واهمیت موضوع طراحی مسکونی درجامعه ما ونیاز روزافزون مردم به تهیه مسکن،لازم است توجه بیشتری درپژوهش وانتخاب راهکارهای صحیح طراحی درجهت بالابردن کیفیت فضاهای معماری داخل بنا و خارج آن صورت پذیرد.دراین پروژه سعی برآن شده است که معایب وبرخی ویژگی های مطلوب یک طرح مسکونی برسی ویک نتیجه گیری مطلوب وراهکارهای جدیدی درعرصه معماری یافت.

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: بررسی بنا , نقد , شهر , پاورپوینت , قم ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت معماری بیزانس
فایل پاورپوینت معماری بیزانس

معماری روم شرقی یا بیزانس به معماری‌ای گفته می‌شود که از سال ۳۳۰ تا ۴۵۳ میلادی در محدوده امپراتوری روم شرقی ساخته شده‌اند گفته می‌شود.
بناهای دوره بیزانس به علت وجود ملت‌های مختلف که تابع امپراتوری روم شرقی بودند و طولانی بودن دوران حاکمیت بیزانس، از تنوع و تعدد فراوانی برخوردارند و بناها به نسبت امکانات محلی دارای مصالحی متفاوت می‌باشند. به عنوان مثال در شمال غربی ایتالیا از آجر در شهرهای ساحلی روی زمین‌های صخره‌ای، در سوریه و فلسطین و ترکیه از سنگ بیشتر استفاده شد.
پس از آنکه امپراتوری وسیع روم به روم شرقی و غربی تقسیم شد «کنستانتین» شهر باستانی بیزانس (مقر روم شرقی) را بازسازی کرد و آن را «کنستانتینوپل» (قسطنطنیه) نام گذارد؛ که استانبول امروزی می‌باشد. این شهر بندری اهمیت تجاری خاصی داشت و از تمدن چشم گیری برخوردار بود و با تمدن‌های روم، یونان، بابل، ایران و ... در شرق و غرب در ارتباط بود و ماحصل آن تاثیر بیزانسی از هنر و معماری مشرق زمین است.
هنر معماری در بیزانس تا قرن ۶ میلادی تحت تاثیر مسیحیت آغازین بود ولی با آغاز حکومت «ژوستی نیانوس» در قرن ۶ میلادی عظمتی شاهانه یافت او در هنر پروری همتای کنستانتین بود و آثاری را که وی مورد حمایت و تشویق قرار داد، همه شکوه و عظمتی شاهانه داشتند تا جایی که دوران فرمانروایی او رابه حق نخستین عصر طلایی هنر امپراتوری روم شرقی نام گذاری کرده‌اند. باید به این نکته اشاره نمودکه بهترین گنجینه یادگاری «نخستین عصر طلایی» اکنون در خاک ایتالیا که در شهر راونا کشف شده.
شهر «راونا» که در اصل پایگاه نیروی دریایی در ساحل دریای آدریاتیک بود از سال ۴۰۲ میلادی پایتخت روم غربی، و پس از آن در پایان همان قرن مقر فرمانروایی ئتئدئریک پادشاه استرو گوتها شد، که همه چیز را به سبک و سیاق هنری کنستانتیوپل می‌پسندید، و به همین علت در زمان ژوستی نیانوس شهر رونا به صورت پایگاه عمده‌ای برای گسترش و نفوذ سلطه بیزانس بر ایتالیا تبدیل گردید.
در اوایل قرن ۶ میلادی کلیسای «سان ویتا له» با پلان ۸ ضلعی، گنبدی روی آن و پنجره‌های وسیع روی بنا ساخته شد و خصوصیات معماری بیزانسی را در روم غربی دارا بود. از زمان «ژوستی نین» کلیساهای گنبد دار با نقشهٔ مرکزی رواج یا فت

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: بیزانس , پاورپوینت , معماری , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت نظارت و کنترل ساختمان
پاورپوینت نظارت و کنترل ساختمان

مقدمه
از دوران كهن تا به امروز، مبحث اختيار يكي از اساس ي ترين مباحث مديريتي به شمار مي رود. آغاز گفتگو درباره سازمان ها، در مباحثي پيرامون ساختارهاي تشكيلاتي و سازماني، انگيزش، بهداشت و نگهداشت نيروي انساني و .......مستلزم طرح مسئله ي اختيار است. مكاتب مختلف مديريت، از مديريت علمي تيلور و ديدگاه ديوان سالاري ماكس وبر گرفته تا ديدگاه هاي اقتضايي مديريت، مبحث اختيار را به اشكال مختلف

در مباحث خو د مطرح نموده اند، زيرا كه اختيار، الفباي اوليه اقدامات سازماني و مديريت و پايه ي مشرو عيت بخشي به فعاليت هاي اداري است، اما نكته اساسي دراين است كه هر جا اختيار مطرح شده است، امر نظارت و كنترل اجتناب ناپذير بهنظر رسيده است، چرا كه اختيار و نظارت دو روي يك سكه اند و هر جا اختيار تفويض گردد يقيناً بايد در آنجا نظارت وجود داشته باشد وگرنه در تحقق رسالت و اهداف سازمان بايد با ديده ي ترديد نگاه كرد.
نظارت و كنترل يكي از اجزاي اصلي مديريت محسوب مي گردد به طوري كه بدون توجه به اين جز ساير اجزا مديريت، از قبيل برنامه ريزي، سازماندهي و هدايت نيز ناقص بوده و تضميني براي انجام درست آنها وجود ندارد در حقيقت زماني كه يك برنامه تهيه شد و براي اجراي آن سازماندهي به عمل آمد و رهبري و هدايت آن مشخص شد، انتظار اين است كه هدف هاي برنامه تحقق پيدا كند و در اجراي برنامه، اطمينان وجود داشته باشد كه روند حركت دقيقاً به سوي اهداف تعيين شده مي باشد.
ماده 33 ـ مسوولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی واجرای تمامی ساختمانها و طرح های شهرسازی و شهرک سازی و عمران شهری که اجرای ضوابط ومقررات مزبور در مورد آنهاالزامی است ، بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است . و وزارت مذکوربا انتشار اعلامیه و اطلاعیه ها ، آگاهی های لازم را به افراد جامعه خواهد داد.
 
 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: نظارت , پاورپوینت , کنترول , ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل اتوکدی طراحی رستوران
فایل اتوکدی طراحی رستوران

غذاخوری یا رستوران (برگرفته از واژهٔ فرانسوی و انگلیسی Restaurant) نوعی بنگاه (مؤسسه) است که در آن خوراک و نوشیدنی ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. مطلوبیت خوراک ارائه شده، چیدمان مناسب و پاکی و تمیزی و… می‌تواند در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش به سزایی داشته باشد. گاه ممکن است که غذاخوری‌ها، بخشی از یک واحد بازرگانی و جهانگردی بزرگ‌تر باشند، مانند فروشگاه‌ها و مهمانخانه‌ها.

غذاخوری‌ها از دیدگاه نوع مشتریان، بهای خوراک‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده، اغلب به دو دسته بخش می‌شوند، دستهٔ نخست، غذاخوری‌های بی‌تکلف و ارزان‌قیمت‌اند که بیشتر مشتریانشان از باشندگان همان محل هستند یا در همان محدوده کار می‌کنند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، میهمانان مقید به رعایت آداب و رسوم ویژه‌ای نیستند و بیشتر با لباس‌های معمولی و غیررسمی در غذاخوری حاضر می‌شوند. دستهٔ دوم غذاخوری‌های گران‌قیمت هستند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، بهای خوراک‌ها و خدمات بالاست و بسته به عرف و فرهنگ جوامع گوناگون، میهمانان با پوشاک رسمی یا نیمه‌رسمی حضور می‌یابند.

ارایهٔ غذا در رستوران با همکاری همهٔ کارمندان رستوران انجام می‌شود. چینش ادوات غذاخوری، ارایهٔ منو و دریافت سفارش از میهمانان و ارایهٔ غذا به ایشان، تحویل صورت‌حساب، دریافت وجه و در پایان مرتب‌ساختن و پیراستن میز از وظایف پادوهاست. پخت غذا نیز از وظایف آشپزها به‌شمار می‌آید.

 
رستوران‌ها جزو اصولی‌ترین نهادها برای هر کشور و فرهنگی در جهان هستند. شروع پیدایش رستوران، به شکل امروز و به عنوان محلی که در آن مردم به خوردن و نوشیدن و معاشرت می‌پردازند، به انقلاب فرانسه برمی‌گردد. اما حتی قبل از آنکه ماری آنتوانت و لویی شانزدهم به گیوتین سپرده شوند هم، رستوران‌ها داستان خود را داشتند.
 
ایده فروش مواد غذایی برای ایجاد سود، به زمان شروع تمدن بازمی‌گردد. نیاز به وجود مکانی عمومی برای خوردن غذا اتفاقی است که در امپراتوری رم و چین باستان هم وجود داشت. زمانی که دهقانان و کشاورزان برای رساندن دام و محصولات خود به بازارهای مواد غذایی به شهرها می‌رفتند، گاهی روزها در راه بودند. برای همین تعدادی مسافرخانه یا مکانی که بشود در آن غذا خورد در طول جاده‌ها به وجود آمد. معمولاً در مکانی که در میان شهر وجود داشت، مقداری غذا بر روی یک میز بزرگ و واحد سرو می‌شد و البته هیچ منویی هم وجود نداشت. چرا که انتخاب غذا با آشپز بود!
 
به علت عدم وجود آشپزخانه در خانه‌ها، فروشندگانی برای ارائه غذا بر روی چرخ‌های دستی کوچک وجود داشتند. این کار البته هنوز هم در بسیاری از شهرهای دنیا رایج است. غذاهایی که آن‌ها می‌فروشند غذاهایی معمولاً از پیش طبخ شده و ارزان است که هر کسی بتواند از پس خریدنش برآید. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: طراحی , فایل , اتوکدی , رستوران ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت مجتمع تجاری الماس شرق مشهد
پاورپوینت مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.
پاورپوینت مجتمع تجاری الماس شرق مشهد
 
شهر مشهد در حوزهٔ رودخانهٔ کشف‌رود و در دشت مشهد بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده‌است. بیشینهٔ ارتفاع شهر مشهد ۱۱۵۰ متر و کمینهٔ آن ۹۵۰ متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر صفر است.
مجتمع تجاری الماس شرق در مشهد، در منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان واقع شده‌است. در این منطقه بازارهای بزرگ کاوه و خیام نیز واقع شده‌است.
زیربنای مجتمع تجاری معادل ۸۵۰۰۰ متر مربع است و شامل ۱۲۳۸ باب واحد تجاری، یک کافی شاپ، یک رستوران فست فود، شهربازی، آب‌نما جامپینگ، سالن نمازخانه و سالن اجتماعات، پارکینگ طبقاتی، مجموعه‌های اداری مرتبط، بازار چینی‌ها، نمایندگی‌های معتبر لوازم خانگی و پوشاک مارک، ۵ بانک رسمی و آژانس‌های هواپیمایی و ... می‌باشد.
این بازار بزرگ در شش طبقه واقع شده‌است که نمایی از معماری مدرن و اسلامی را به نمایش گذاشته‌است. این بازار به فروش لوازم خانگی، البسه و پوشاک، لوازم صوتی و تصویری اختصاص دارد. در این مجتمع شبکه بیسیم - وای فای - عمومی وجود دارد.
این مجتمع توسط خلیل سهرابیان طراحی و اجرا شده است.  پاورپوینت مجتمع تجاری الماس شرق مشهد
مساحت زمین: حدود ۲۵٬۰۰۰ متر مربع
سطح زیر بنای مجتمع:۱۰۸٬۰۰۰ متر مربع
سطح محوطه و فضای باز مجتمع: حدود ۳۳۰۰۰ متر مربع
تأسیسات برودتی و حرارتی: در داخل واحدهای تجارتی با استفاده از فن کویل و در فضای عمومی مجتمع بوسیله هواساز و مبرد آن ابزربشن می‌باشد.
پارکینگ طبقاتی: با مساحتی بالغ بر ۳۱۰۰۰ متر مربع در ۵ طبقه مجاور مجموعه منظور گردیده است که بوسیله پل و تونل مستقیماً به مجموعه ارتباط دارد و گنجایش ۱۵۰۰ دستگاه خودرو را دارا می‌باشد. در این پارکینگ ۲ دستگاه آسانسور جهت جابجایی افراد در طبقات پیش بینی و نصب گردیده است.
نوع نماسازی و پوشش سقف: با تلفیق سبک های سنتی و مدرن به صورت ترکیبی شیشه، سنگ بایرامیکس و الکوباند می‌باشد.  پاورپوینت مجتمع تجاری الماس شرق مشهد
نوع سازه: سازه این مجتمع به صورت ترکیبی از بتن و فلز اجرا گردیده است. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مجتمع تجاری , مشهد , پاورپوینت , الماس , شرق ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت آب در خاک یک بعدی
پاورپوینت آب در خاک یک بعدی

لايه آرتزين لايه تحت فشار
لايه آرتزين به لايه اي گفته مي شود كه فشار آب حفره اي موجود در آن از سطح سفره آب زيرزميني در محل تبعيت نكند و معمولاً در
حالتي كه يك لايه بسيار نفوذپذير در بين مرزهاي نفوذناپذير قرار مي گيرد ايجاد مي شود
به عنوان مثال در شكل زير لايه درشت دانه مي تواند تحت فشار آرتزين باشد؛ علت اين است كه اين خاك بين دو مرز نفوذناپذير قرار دارد.
استفاده از رابطه برنولي در بررسي جريان يك بعدي آب در خاكاگر جريان آب در خاك فقط در يك راستا ممكن باشد، جريان آب در خاك يك بعدي داريم.جريان آب در خاك در اثر اختلاف هد كل (انرژي كل) است رابطه برنولي در هر نقطه به صورت زير است.
عوامل مؤثر در گراديان هيدروليكي در يك خاك همگن:
١ طول مسير جريان.
٢ شرايط هيدروليكي مرزي.
اگر لايه خاك همگن باشد و شرايط مرزي هيدروليكي ثابت باشد، مي توان فرض كرد مقدار گراديان هيدروليكي تابع جنس خاك نيست.
درصورتي كه خاك چندلايه باشد، گراديان هيدروليكي تابع ضريب نفوذپذيري آن ها است.
نكته : در داخل يك توده خاك همگن گراديان هيدروليكي مقدار ثابتي دارد.
 1 استفاده از روابط تجربي
2 روش هاي آزمايشگاهي: الف) پتانسيل ثابت ← خاك درشت دانه ب) پتانسيل افتان  ←خاك ريزدانه
3  روش هاي در محل: الف) آزمايش پمپاژ در محل ب) آزمايش چاه مشاهده اي
- براي كارهاي حساس مثل سدسازي از روش ٣ كه دقيق ترين روش است استفاده مي شود.
- درصورتي كه اين روش ها را برحسب دقت مرتب كنيم، روش هاي در محل ، دقيق تر از روش هاي آزمايشگاهي و اين روش ها دقيق تر از روابط تجربي هستند.
روابط تجربي:روابط تجربي متعددي در اين زمينه وجود دارد كه در ادامه به چند رابطه مهم اشاره مي شود.
پديده مويينگي:
تعريف: بالا رفتن آب درون منافذ مويينه خاك هاي نيمه اشباع در اثر پديده كشش سطحي مويينگي ناميده مي شود.
- مويينگي تنها در خاك هاي نيمه اشباع رخ مي دهد.
- خاك هاي مستعد مويينگي بايد داراي دو خاصيت مهم باشند:
١ خاك بايد به اندازه كافي ريزدانه باشد تا امكان رخ دادن كشش سطحي وجود داشته باشد.
٢ خاك بايد داراي نفوذپذيري قابل قبولي باشد تا امكان جريان آب رو به بالا در محدوده مويينگي فراهم شود.
خاك هايي هستند كه اين دو خصوصيت را با هم دارند كه عبارت اند از:
خاك هاي لاي دار، رس سيلتي، رس هاي تركدار، ماسه هاي ريز. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: خاک , آب , پاورپوینت , یک بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت زمین شناسی مهندسی
پاورپوینت زمین شناسی مهندسی

زمین‌شناسی مهندسی (به انگلیسی: Engineering Geology) کاربرد مفاهیم و داده‌های زمین‌شناسی در کارهای مهندسی به ویژه در مهندسی عمران، مهندسی معدن، مهندسی نفت مهندسی ژئوماتیک (مهندسی نقشه‌برداری) می‌باشد. همانگونه که به وسیله مجمع مهندسین زمین‌شناس در ۱۹۶۹ تبیین گردیده‌است: " این علم کاربرد داده‌ها، فناوری و مبانی زمین‌شناسی در مطالعه رخنمون‌های طبیعی، مصالح سنگی و خاکی یا آب زیر زمینی با هدف اطمینان از شناخت دقیق، تفسیر، استفاده و ارائه فاکتورهای زمین‌شناسی که ساختگاه، برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت، اجرا و نگهداری سازه‌های مهندسی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، می‌باشد.

در بسیاری از پروژه‌های مهندسی که به ساختار زمین در آن محل مربوط می‌شود مثلاً برای ساخت سازه‌های عظیم (سدها، پل‌های با دهانه زیاد، نیروگاه‌ها، سازه‌های صنعتی)، معادن، حفاری چاه‌های عمیق (نفت، گاز و ژئوترمال) نیاز به درک و درنظر گرفتن ساختارهای زمین‌شناسی با آگاهی از جنبه‌های مهندسی موضوع می‌باشد.

برای دستیابی به اهداف فوق، مهندس زمین‌شناس از علم زمین‌شناسی، هیدرولوژی، مکانیک خاک، مکانیک سنگ، ژئومکانیک و کاوش‌های زیر سطحی (شامل گمانه زنی و آزمایش‌های ژئوتکنیک و ژئوفیزیک) بهره می‌برد. در نهایت داده‌ها، نتایج کیفی و کمی و ارزیابی حاصل از این مطالعات برای استفاده به مهندسین ارائه می‌گردد.
 
دامنه فعالیت‌های زمین‌شناسی سه موضوع کلی را در بر می‌گیرد:
 
ژئوتکنیک
ژئومکانیک
ژئودینامیک
در موضوع ژئومکانیک مطالعه رفتار مکانیکی خاک‌ها و سنگ‌ها در مقابل نیروهای وارد به آن‌ها، مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع خود شامل دو شاخه مکانیک خاک و مکانیک سنگ می‌شود. مطالعه فعالیت‌های فعال زمین‌شناسی که تأثیر مستقیمی در شرایط محیطی دارند و نحوه برخورد با آن هاموضوع اصلی بحث ژئودینامیک می‌باشد. فعالیت‌های فعال زمین‌شناسی به‌طور کلی شامل زمین لرزه‌ها، آتشفشان‌ها، ناپایداری دامنه‌ها، فرسایش، هوازدگی و … می‌باشد. در بحث ژئوتکنیک رفتار مکانیکی سنگ‌ها و خاک‌ها در محل اجرای طرح‌های مهندسی و نحوه بهسازی شرایط زمین در محل اجرای طرح‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. زمین‌شناسی مهندسی یا ژئوتکنیک علم رفتارشناسی سد، تونل، پی ساختمان، سازه‌های مهندسی و صنعتی می‌باشد؛ که ازآن جمله می‌توان به بررسی رخدادهای حرکتی وپیش بینی وقوع آن‌ها نیز اشاره نمود. در مجموع علم مهندسی بر منابع قرًضه، به کار گیری آن در سازه مورد نظر و رفتار سنجی و پیش‌بینی وقوع آن نیز مشتمل می‌شود.
 با استفاده از دانش زمین شناسی می توان:
منابع سطحی و زیرزمینی را یافت.
شناسایی و کیفیت سنجی خاکهای سطح زمین و ذخایر آب
شناسایی مواد درونی تشکیل دهنده زمین
آشنایی با مصالح زمین
مطالعه فرآیندها و عوارض زمین و تاثیر آن ها
معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مهندسی , پاورپوینت , زمین شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت تست نفوذ پذیری مخروطی
پاورپوینت تست نفوذ پذیری مخروطی

آزمایش نفوذ مخروط یکی از آزمایش های معمول برجا است که کاربردهای فراوانی در زمینه مهندسی ژئوتکنیک از قبیل تعیین خصوصیات مهندسی خاک،بررسی شرایط ژئوتکنیکی زمین بین گمانه های کنترلی و تعیین لایه بندی را دارا است.
این آزمایش خصوصا به دو دلیل عدم ایجاد دست خوردگی در خاک و نیز پیوستگی قرائت ها از اهمیت ویژه ای در مطالعات ژئوتکنیک برخوردار است.

 
ارزیابی زمین با    استفاده از نفوذپذیری مخروطی اولین باردر  هلند  در سال 1930 انجام  شد.
آنها از نفوذ سنج مکانیکی استفاده کردند و مخروط های الکتریکی اولین باردرحدود اوایل 1960 گسترش یافتند .اما  درسال های   1980   هنگامی که فشار سنج گسترش یافته بود مورد استفاده قرار می گرفت.
اولین مخروطهایک نوک نیرو سنج ودنباله اصطکاکی داشتند. فشارسنج جدید حتی می توانسـت فشار منافذ آب را برای تعیین ســطح آب زمین بدهد.
امروزه این کاوشگر راتحت عنوانCPTU شناخته میشود.
برای تعیین نشست پی ها از روش های بسیاری میتوان بهره جست که در بیشتر آن ها عواملی چون سختی خاک (E)عرض پی(B) فشار ازپی برزمین (Q)و گسترش آن در عمق تعیین کننده و موثرند.بنابراین اولین گام در تعیین نشست حاصل از بار یک پی مشخص کردن نوع خاک در منطقه تاثیر سربار است . که ممکن است خاک ازچند لایه تشکیل شده باشد که باید سـختی و مدول محصـور شده M ضریب تغیـیر حجم هر لایه رابه صورت عددکلی و میانگین در محاسبات نشست اعمال شود و برای محاسبه نشست هر لایه از سختی همان لایه استفاده کرد .
از میان روشـهای موجود برای تعیین مدول تنش- کرنش روابط تجربی و
 
نتایج آزمایش های در  جا SPT (آزمایش نفوذ استاندارد) CPT (آزمایش نفوذ مخروط) و آزمایش پرسیومتری و دیلاتومتری مطرح اند . اما ازمیان این روش هـا آزمایش نفوذ مخروط  به دلیل دقت و تکرار پذیری نتایج از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مقدار اصطکاک اعمال شده بر میله و جداره و نیز میزان مقاومت خاک در برابر نفوذ دستگاه (ناشی از چسبندگی) عواملی هستند که بر میزان نفوذ نمونه تاثیر دارند.چون در عمق بیشتر اصطکاک بیشتری خواهیم داشت،مقدار مقاومت خاک که از طریق این آزمایش بدست می آید یک مقدار متوسط دقیق خواهد بود.
آزمایش در خاکی که مقاومت آن کمتر از یک کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد، نتایج خوبی به دست می دهد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مخروطی , پاورپوینت , تست , نفوذ پذیری ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت تونل هیملریش
فایل پاورپوینت تونل هیملریش

حجم بالای ترافیک در جاده‌ی B73 موجب پایین آمدن کیفیت زندگی در منطقه‌ی مسکونی هاسمانشتاتن در ایالت استریا در کشور اتریش شده است. از گذرگاه فرعی که در حال حاضر در دست احداث است انتظار می رود که موحب بهبود فابل توجّهی در این زمینه شود. مسیر فرعی هاسمانشتاتن از غرب آغاز شده و به جاده‌ی ایالتی B73 وصل می گردد و به طول 2320 متر تا شرق ادامه می یابد. در بخش مرکزی، مسیر از خط الراس کوهستانی هیملریش از طریق تونل هیملریش به طول 1045 متر گذر کرده و دوباره به جاده‌ی اصلی B73 باز می گردد.
از ورودی غربی، یک دهانه‌ی کاوشی در مجموع به طول 740 متر وجود دارد که در عین حال به عنوان دهانه‌ی زهکشی نیز کاربرد دارد. این بخش در سال های 2005 و 2006 احداث شده است. از سال 2010، کنسرسیوم OSTU-STETTIN-HINTEREGGER بر روی احداث کامل تونل هیملریش کار نموده و فرمانداری ایالت استریا در این زمینه قراردادی را به این کنسرسیوم ارائه نموده است.
هیملریش در حدود 9 کیلومتری جنوب شرقی شهر گراتس قرار دارد. جاده‌ی اصلی که از این منطقه می گذره جاده‌ی ایالتی B73 است که از گراتس به سمت کرشباخ می رود. جاده‌ی B73 در هاسمانشتاتن در عین حال از سمت واسولدوسبرگ به جاده‌ی L369، از محور گراتس –رابا به جاده‌ی L370 و از سمت فرنیتز به جاده‌‌ی L371 می پیوندد. این بدان معناست که هاسمانشتاتن نه تنها در منطقه ای دارای چندین جاده‌ی ایالتی قرار گرفته است، بلکه در عین حال در بخش اصلی ساختمانی منطقه‌ی گراتس قرار دارد. بار سنگین ترافیک در مسیر B73 – پیش بینی ها انتظار حجم ترافیکی بالغ بر 20 هزار وسیله‌ی نقلیه در آینده‌ی نزدیک دارند – به میزان قابل توجّهی موجب کاهش یافتن کیفیت زندگی در منطقه‌ی مسکونی هاسمانشتاتن شده است. پیش بینی ها نشان می دهد در حدود %50 از حجم کلّی ترافیک این منطقه را می توان به گذرگاه های برنامه ریزی شده منتقل نمود. این طرح موجب کم شدن قابل توجّه بار ترافیکی در این منطقه و بهبود شایان ذکر در کیفیت زندگی شهروندان این منطقه، عابران و وسایط نقلیه‌ می گردد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: هیملریش , فایل , تونل , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()