نوشته شده توسط : فاطی

دانلود فایل پاورپوینت نمای خشک

مزایای نمای خشک چیست

دانلود فایل پاورپوینت نمای خشک

در دنیای امروزی زیبایی و نوع طراحی نما های ساختمان گویای کلاس کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده‌ها و نقطه نظر‌ها و تفکرهای مدیران آن شرکت می‌باشد. از این رو مدیران رتبه اول سازمان‌ها و مؤسسات علاوه بر روش‌های جدید تبلیغات تلاش می‌کنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه‌ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آن‌ها باشد و به طوری که عکس‌های ساختمان‌ها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان می‌باشد
سیستم‌های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج‌های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش‌های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش‌ها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.نمای خشک

مزایای روش اجرای نمای خشک

صرفه جویی در زمان : با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می‌کند و روش‌هایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده‌اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. باکمی فکر متوجه می‌شویم که روش اجرای خشک نما می‌تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روش های سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخش های بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروه‌های آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهی‌های لازم در روش های قدیمی و سنتی دانلود فایل پاورپوینت نمای خشک.

طراحی مهندسی ساختمان و کاهش پرت مصالح

سازگاری رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی جوی

تولید صنعتی مصالح مصرفی ساختمان

قابلیت تنظیم و میزان کاری در نمای ساختمان

اجرای نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت به پنج روش اجرا می‌شود.

روش ثابت (Fixing)

روش ریلی ((Hanging

روش (H، L)   روش فیکس ریلینگ

هوک

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: نمای , دانلود , خشک , پاورپوینت , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت جاذبه های گردشگری کرمان

آثار و بنا های تاریخی استان کرمان

پاورپوینت جاذبه های گردشگری کرمان

کرمان از لحاظ ابنیّه تاریخی موجود جزو پنج شهر اول ایران به حساب می آید

مزار شاه نعمت الله ولی کرمانی[ماهان، ۸۴۰ هـ.ق]: آرامگاه یا آستانه ی شاه نعمت الله ولی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان در شهر ماهان واقع شده‌ است این بنا ۳۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. بخش اصلی آستانه شاه نعمت الله ولی،از یادگار های احمد شاه بهمنی دکنی  و بقیه در زمان شاه عباس اول، محمد شاه و ناصر الدین شاه ایجاد شده است.

باغ شاهزاده[ماهان، ۱۲۹۸ هـ.ق] :

باغ شازده که در شش کیلومتری ماهان قرار دارد به دستور "عبدالحمید میرزا فرمانفرما" حاکم کرمان در اواخر دوره قاجار بنا گردیده است. این باغ هر چند از باغ سازی و معماری اروپایی (فرانسوی) متاثر است؛ حال و هوای محلی هم در آن موج می زند.
این باغ دارای سردر ورودی بسیار زیبا، عمارت شاه نشین و حمام می باشد. از قسمت های ارزشمند باغ، شبکه ی آب رسانی و حوض های آن می باشد که در محور مرکزی باغ قرار دارد.

حمام گنجعلی خان استان کرمان

حمام: حمام گنجعلی خان از چند بخش کلی: سردر ورودی، رختکن، گرمخانه، حاکم نشین و نظافت خانه تشکیل گردیده است و یکی از زیباترین و قدیمی ترین حمام های ایران است که در اوایل قرن یازدهم ه.ق به فرمان "گنجعلی خان" ساخته شده و با نام موزه مردم شناسی، پرجاذبه ترین نقطه توریستی شهر کرمان محسوب میشود

چهار سوق بزرگ گنجعلی خان کرمان

بازار:
چهار سوق بزرگ گنجعلی خان محل تقاطع بازار های شمالی، جنوبی و شرقی-غربی است. نمای داخلی آن پس از بازسازی سقف فرو ریخته توسط میرزا شکرا... که با نقاشی های رنگ و روغن در دوره قاجاریه تزئین شده، پوشش و چهره مردم این دوره را به نمایش می گذارد. سقف چهار سوق، بلندترین و بزرگترین سقف بازار به شمار می آید و به سبک با شکوهی بنا شده است. چهار سوق مسگری نیز در گوشه شمال غربی میدان واقع شده، بازار های مسگری غربی و شمال میدان را به هم پیوند می دهد.

در فروشگاه ایرانیان شهرساز مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: کرمان , پاورپوینت , گردشگری , جاذبه های ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

دانلود فایل پاورپوینت سقف های فضایی

تعریف سازه فضایی

دانلود فایل پاورپوینت سقف های فضایی

یک سازه فضایی را می‌ توان بصورت یک سیستم سازه‌ ای در نظر گرفت که از عضو های خطی تشکیل شده است و طرز قرارگیری آن ها به گونه‌ ای است که بار ها به صورت سه بعدی منتقل می‌ شوند. در بعضی موارد، ممکن است دو بعدی نیز باشند. یک سازه فضایی اغلب شکل سطحی صاف یا منحنی گونه را به خود می‌ گیرند. واژه قاب فضایی مخصوص سازه‌ هایی است که اتصالات صلب دارند. دانلود فایل پاورپوینت سقف های فضایی

تاریخچه سازه فضایی

شاید قدیمی‌ ترین نمونه‌ ها از آن چه امروزه به عنوان قاب فضایی می‌ شناسیم (که دارای امتیاز‌ هایی نظیر سبکی، مقاومت، سه بعدی، امکان تولید انبوه و اجرا به روش سازه‌ های مدولار می‌ باشد) توسط مخترع تلفن، الکساندر گراهام بل (۱۹۲۲- ۱۸۴۷) رواج یافت. در دهه اول قرن ۲۰ او خرپا های فضایی مرکب از قطعات ۴ وجهی و ۸ وجهی را آزمایش کرد. گراهام بل خصوصیات دو گانه مقاومت بالا و سبکی وزن را با فرم‌ های ۴ وجهی سه بعدی صلب به نمایش گذاشت و از آن ها در بسیاری از پروژه‌ هایش استفاده کرد. با وجود پیشرفت حاصل از تلاش‌ های گراهام بل در زمینه خرپا های فضایی سه بعدی سبک وزن در اوایل قرن ۲۰، تا قبل از معرفی سیستم مرو (MERO) در سال ۱۹۴۳، این خرپا ها در معماری کاربردی نداشتند. این اولین سیستم شبکه فضایی بود که به صورت گسترده در دسترس معماران و مهندسان قرار گرفت و توسط دکتر مکس منگرینگ هوسن (۸۸- ۱۹۰۳) معرفی شد.‍

مزایای استفاده از سازه‌ های فضایی

زیبایی:
طراحی اجزاء سازه‌ای در این سیستم به گونه‌ای است که سیستم اجرا شده از چنان زیبایی برخوردار است که در اکثر پروژ ه‌های اجرا شده، سازه به صورت نمایان باقی می‌ماند، حتی در بسیاری از موارد جهت نماسازی‌ ها از این سیستم استفاده می‌گردد.
امکان همزمانی اجرای سازه فضایی با عملیات ساختمانی دیگر از آنجایی که روش‌های مختلفی برای بافت در این سیستم وجود دارد، امکان همزمانی اجرای این سیستم با دیگر فعالیت‌های ساختمانی بطور هم‌زمان و بدون مزاحمت وجود خواهد داشت.
عبور تأسیسات از داخل سازه اجرا شده:
فضای موجود بین لایه‌های سازه فضایی اجرا شده محل مناسبی را جهت عبور تأسیسات برقی و مکانیکی که می‌بایستی در سطح سالن پراکنده شود فراهم می‌سازد با این مزیت که این تأسیسات از حداقل دید برخوردار می‌باشد و هم چنین اتصال این قطعات و قطعات الحاقی دیگر نظیر تابلوها، نور افکن‌ها و ... به راحتی و در تمامی سطح ایجاد شده وجود خواهد داشت.

در فروشگاه ایرانیان شهرساز مطالبی در رابطه با رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: سقف های , پاورپوینت , دانلود , فضایی , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

مقاوم سازی ساختمان های فلزی موجود با کاهش مقطع بال

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

قبل از زلزله نر تریج ، تصویر بر این بود که سازه های دارای قاب خمشی فولادی دارای رفتار مناسبی در هنگام وقوع زلزله می باشند ، اما پس از وقوع زلزله نر تریج بر اثر تحقیقات ، مشخص شد که بیشتر اتصالات بعلت ترک خوردگی جوش بدون داشتن شکل پذیری مناسب دچار شکست صلب شده بود . برای جلوگیری از ترک خوردگی جوش و در نتیجه شکس ترد اتصال ، می توان از دو روش عمده بهره جست . یکی تقویت اتصال ر ناحیه اتصال تیر به ستون می باشد . مشکل عمده این روش ازایش لنگر وارده به ستون است . روش دوم ، تضعیف تیر در ناحیه نزدیک اتصال می باشد . در این روش میزان کاهش مقطع به حدی است که باعث انتقال مفصل پلاستیک از بر ستون به داخل تیر می شود . این بدان علت است که بال پایینی معمولا در دسترس بوده و در داخل دال بتنی قرار ندارد .

اتصالات RBS

پلاستیک از بر ستون ، باعث کاهش تمرکز کرنش بوجود آمده در ناحیه جوش می شوند و در نتیجه باعث کاهش در میزان ترک خوردگی جوش و بالطبع کاهش شکست ترد در اتصال می شوند . روش های متعددی برای انتقال مفصل پیشنهاد گردید . در حالت کلی این روش ها به دو دسته عمده تقسیم می شود :
یکسری از اتصالات (Post-Northridge) بگونه ای طراحی شده اند که با افزودن اجزایی به اتصال باعث افزایش مقاومت تیر در ناحیه اتصال شده و در نتیجه باعث کاهش تنش در اتصال می شود . و در نتیجه باعث انتقال مفصل پلاستیک بداخل تیر می شود . همچنین با مقاومتر کردن اتصال از چرخش اجزای اتصال نسبت به هم (تیر نسبت به ستون) جلوگیری می کنند که در نتیجه تنش کمتری در ناحیه جوش ایجاد می شود . استفاده از ماهیچه (Haunch) و با پشت بند (Rib) و ... از این دسته اند .
پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

مدلسازی اتصال 

با توجه به اینکه مقاطع مورد آزمایش در SAC و FEMA و سایر منابع موجود همگی مقاطع با ارتفاع زیاد برای تیر می باشند و در ایران از این مقاطع استفاده نمی شود ، بررسی تاثیر روش مقاوم سازی مطرح شده در بالا بر روی پروفیلهای متداول در ایران ضروری به نظر می رسد .
در نتیجه در اینجا به بررسی تاثیر ایجاد اتصال RBS در بال پایینی بر روی رفتار لرزه ای اتصال توسط نرم افزار ANSYS پرداخته شده است . برای مقطع تیر از پروفیل IPE330 و برای مقطع ستون از پروفیل IPB260 استفاده شده است . همچنین طراحی به گونه ای صورت گرفته که چشمه اتصال در حالت بالانس باشد و در نتیجه از دو ورق مضاعف به ضخامت ۱cm استفاده شده است .

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ساختمان , پاورپوینت , مقاوم سازی , ترمیم ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت مدل سیستم قابل قبول

سیستم‌ های خودساخته

پاورپوینت مدل سیستم قابل قبول

سیستم‌ های خود ساخته (Autopoietic System ) : سیستم‌ هایی که هویت خود را تعیین و حفاظت می‌نمایند.
در طول زمان خود را باز سازی می‌کنند.
نکته‌ ی مهم تعیین هویت سیستم توسط خود سیستم است نه از بیرون آن.
این سیستم‌ ها در دیدگاه سایبرنتیک، زنده تلقی می‌ شوند.
تشکیلات (Enterprise ) /سازمان: شکل خاصی از سازمان که هویت و موجودیتی مستقل دارد و از دیدگاه سایبرنتیک به دنبال زیست‌ پذیری است.

کلیت ساختار مدل VSM

کلیت ساختار مدل VSM سلسله مراتبی است.
ساختار آن شامل درون‌گذاری‌ (Embedment)های تو در تو یا به عبارتی شبکه‌ های به‌ هم‌ تنیده است.
به عبارت دیگر هر سطح از جزئیات یک سیستم زینده در قالب شبکه‌ هایی مرتبط تعریف می‌شود
اگر به جزئیات هر شبکه توجه کنیم به وجود سیستمی زینده در داخل آن پی می‌ بریم. به این سطوح سیستم‌ های زینده «سطوح بازگشتی» می‌ گویند.
سطوح بازگشتی به معنای در ارتباط بودن سیستم‌ های مدیریتی (زیر سیستم‌ های ۲ تا ۵) یک سیستم زینده در سطوح مختلف است.
زیست‌ پذیری یک سیستم زینده به معنای حفظ هویت زیر سیستم ۱ است.
مدل VSM از چندین زیر سیستم تشکیل شده است.

مهندسی تنوع

تعداد کل حالات ممکن سیستم را تنوع آن گویند.
بر اساس قواعد اولیه کنترل تنوع کنترل‌ کننده نباید کمتر از تنوع کنترل‌ شونده باشد.
در غیر این صورت در برخی حالات کنترل‌ کننده نمی‌ تواند به گونه سیستمی کنترل‌ شونده را تحت کنترل حفظ کند.
بر اساس قانون تنوع ضروری (Law of Requisite Variety) Ashby تنها تنوع می‌ تواند، تنوع را در خود فرو ببرد.

پاورپوینت مدل سیستم قابل قبول

تئوری تنوع ضروری و سایبرنتیک

مهندسی تنوع بستری برای فهم نقطه‌ی تعادل کنترل مرکزی و استقلال محلی فراهم می‌ کند.
اگر از این نقطه‌ ی تعادل به سمت کنترل مرکزی بیشتر بغلطیم دچار بروکراسی و تصلب سیستم می‌شویم.
اگر استقلال محلی هر یک از اجزای سیستم بیش از تعادل گردد، ساختار ناکارآمد شده و هرج‌ و‌ مرج رخ می‌ دهد.
در ساختار VSM هر اتصال بین محیط، فرایند اصلی و فرایند های مدیریتی (پشتیبانی) در برگیرنده‌ ی ترکیبی از تنزیل تنوع سیستم بالا دست و ترفیع تنوع سیستم پایین‌ دست می‌ باشد.
از آن‌ جایی که سیستم‌ های دو تا پنج بخش مدیریتی VSM می‌ باشند، هر حالتی که توسط فرایند اصلی (سیستم ۱) معرفی نشده باشد، باید توسط سیستم مدیریتی از میان برداشته شود.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: سیستم قابل قبول , پاورپوینت , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت انرژی هیـدروالکتـریک

نقش اساسی هیدرولیک در ساعات پیک

پاورپوینت انرژی هیـدروالکتـریک

در ساعات پیک تولید آبی همواره رل مهمی بازی می کند و توازن بین مصرف و تولید را برقرار می سازد. چون الکتریسیته قابل ذخیره شدن و انبار کردن نیست و هنگام روبرو شدن با تغییرات ناگهانی و سریع نیاز به مصرف باید بلافاصله قدرت الکتریکی جدیدی در دسترس قرار داد.
در مراکز تولید هیدرولیک با پیش بینی و ذخیره آب کافی در پشت سد به خوبی میتوان در اینگونه مواقع مشکل را حل نمود زیرا توربین های آبی در مدت کمی (حدود ۲ دقیقه) می توانند شروع به تولید کنند در حالیکه در گروه توربو آلترناتور های مراکز حرارتی این امر ممکن نیست. بدلیل این انعطاف بهره برداری از نیروگاه های آبی در گذشته و بدون شک در آینده برای تولید الکتریسیته در ساعات پیک بخصوص در زمان بحرانی زمستان استفاده می شود.

انواع نیروگاه ها

مولد های آبی را می توان بر حسب امکان ذخیره سازی آب جاری برای زمان کم یا زیاد تقسیم بندی نمود. بدواً مشخصات انبار کردن آب تعریف را کامل می کند. این نگهداری و ذخیره سازی ممکن است با ذخیره دریاچه ای یا ذخیره دیواره ای باشد.پاورپوینت انرژی هیـدروالکتـریک

سد های قوسی

انواع مختلفی از سد ها وجود دارند: از سدی که روی بستر رودخانه آرامی بسته می شود تا سد بزرگی که در ارتفاعات کوهستان احداث و دریاچه مصنوعی بزرگی بوجود می آورد و همچنین اندازه و ابعاد شان بسیار متغیر است می توانند تا چند صد متر ارتفاع و تا چندین کیلومتر طول داشته باشند. در پس این تغییرات وسیع دو وجه تمایز می توان یافت یکی آن که فشار آب سد ها بوسیله قوس به کنار سد منتقل شود که به آن سد قوسی می گویند

سد های وزنی

در این نوع فشار آب پشت سد با وزن تعادل پیدا می کند و به پایه ها (فوندانسیون) در زمین منتقل می شود که به آن سد وزنی می گویند.
اگر سد وزنی از بتون ساخته شود به آن سد بتونی و چنانچه از صخره و سنگ و خاک باشد به آن سد خاکی می گویند. در صورتیکه ارتفاع سد خیلی کم باشد و وزن ستون ها فشار آب پشت سد را تحمل کند به آن سد ستونی می گویند و بالاخره سد متحرک که حالت خاصی از سد ستونی را تشکیل می دهند، از یک سری بند (سد دریچه ای) تشکیل شده و در حالتیکه دریچه ها بسته می شود فشار آب پشت آن به ستون ها منتقل می شود.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: انرژی , پاورپوینت , هیدروالکتریک ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

دانلود پاورپوینت هوش تجاری

تعریف هوش تجاری

دانلود پاورپوینت هوش تجاری

یک هوش تجاری براساس ِیک معماری Enterprise تشکِیل شده و در قالب OLAP (پردازش تحلِیلی برخط)، به تحلِیل داده های تجاری و اتخاذ تصمِیمات دقِیق و هوشمند می پردازد. دانلود پاورپوینت هوش تجاری

هوش تجاری، نه بعنوان ِیک محصول و نه بعنوان ِیک سِیستم، بلکه بعنوان ِیک معماری موردنظر است که شامل مجموعه ای از برنامه های کاربردی و تحلِیلی است که به استناد پاِیگاه های داده عملِیاتی و تحلِیلی به اخذ و کمک به اخذ تصمِیم برای فعالِیت های هوشمند تجاری می پردازند.

اهداف هوش تجاری

تعیین گرایش های تجاری بدون اتلاف وقت و هزینه
تحلیل عمیق بازار
پیش بینی بازار قبل از رقبا
بالا بردن سطح رضایت مشتریان
شناسایی مشتریان دائمی
تقسیم بندی مشتریان و روش برخورد با هر گروه
افزایش کارایی سازمان در امور داخلی
استاندارد سازی
تسهیل در تصمیم گیری
تشخیص زود هنگام خطرات و شناسایی فرصت های کسب و کار

منظر مدیریتی در تعریف هوش تجاری

۱٫ تصحیح و پیاده سازی فرایند تصمیم گیری مدیران که در آن ها دانشی بر پایه دقیق ترین و جامع ترین اطلاعات واقعی سازمان، ایجاد می شود. ۲٫ استفاده از دانش ایجاد شده برای تصمیم گیری در سطوح مختلف مسایل ساخت یافته، نیمه ساخت یافته و غیر ساخت یافته.. ۳٫ افزایش توانایی مدیر در اعمال تصمیمات استراتژیک.

منظر معماری و فرایندهای سازمانی

۱٫ BI یک framework است. ۲٫ بستری برای حرکت از داده به اطلاعات و از اطلاعات به دانش با ایجاد ارزش افزوده برای سازمان. ۳٫ تمرکز بر فرایندهای تصمیم گیری در سطوح مختلف مدیریتی در سازمان. ۴٫ افزایش کارآیی سازمان با توجه به بخش هایی مانند پرسنل مجرب، اطلاعات پنهان تجاری، کاهش ۵ ۵٫ اتحاد و یکپارچگی فرایند های سازمان.

نقشه راه هوش تجاری

برای برنامه های کاربردی هوش تجاری با نیازمندی های خاص از جمله استفاده از داده های غیر ساخت یافته مثلاً کاوش در متن و محتوا و صوت و... نیاز به گسترش فعالیت ها و نقش ها در قالب گام های تولید مناسب است
نقشه راه هوش تجاری اساساً یک راهنمای چرخه حیات پروژه برای ایجاد برنامه های کاربردی تصمیم یارهوش تجاری با استفاده از داده های ساخت یافته است.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود فایل با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: تجاری , پاورپوینت , هوش , دانلود ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

مسئولیت حقوقی و کیفری مهندسین ناظر

شرح میزان خطر و ریسک در حرفه نظارت ساختمان

مسئولیت حقوقی و کیفری مهندسین ناظر

در این مبحث به خطرات و مسئولیت شغل نظارت از لحاظ حقوقی و کیفری و فنی و شهرسازی پرداخته میشود و مقایسه ای با سایر شغل های پر خطر شده و به اختصار اشاره ای به تمهیداتی که میبایستی ناظر انجام دهد تا حوادث ناگوار حاصل از نظارت در حیطه مسئولیت شهرداری و مالک قرار گیرد ، و ساخت و ساز ساختمان نیز از لحاظ فنی و مهندسی درست نظارت شود.

آشنایی با آئین نامه انضباطی سازمان نظام مهندسی

در این مبحث اشاره مختصری به آئین نامه انضباطی و دسته بندی تخلفات حرفه ای مهندسین ناظر بر اساس جدول پیوست خواهد شد ، و شرح مفصل آن بر حسب هر یک از موارد سر فصل ها ، در طول دوره انجام خواهد شد . مسئولیت حقوقی و کیفری مهندسین ناظر

قوانین جوشکاری

۱ – فاصله الکترود از قطعه حدود mm 3 باید باشد، نزدیکتر و دورتر کردن الکترود از قطعه باعث وقوع ضعف مقاومت کششی جوش می­گردد.

۲ – برای جوش دادن پاس دوم و پاس سوم حتما باید گِل جوش پاس قبلی ریخته شده باشد، تا جوش فاقد مشکل حبس گِل جوش در نوار جوش گردد.

۳ – در باد و باران به هیچ وجه نباید جوشکاری نمود زیرا باد باعث می­شود اکسیژن زیاد وارد عملیات جوشکاری شود و جوش ترک داخلی پیدا کند و باران و رطوبت نیز باعث می­شود هیدروژن وارد جوش شده و جوش باعث تردی و شکست می­گردد.

نکات مهم آئین نامه جوشکاری ساختمان

۱ – چهار الکترود E6010 --- E6013--- E7018----E7024 برای جوشکاری ساختمان مناسب است. الباقی الکترودها اگر استفاده شدند، برای جوشکاری ساختمان مورد تائید نمی­باشند و جوش آن ها از لحاظ استحکام و مقاومت کششی مردود است.
۲ – منهای الکترود E6010 که فقط با دینام کار می­کند و قابل استفاده با ترانس نمی­باشد، سه الکترود دیگر قابل استفاده هم با دینام بوده و هم با ترانس می­باشد.

در فروشگاه ایرانیان شهرساز شهرساز مطالبی در رابطه با رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

دانلود فایل با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مهندسین , مسئلیت , کیفری , ناظر , حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای

مبانی بودجه بندی سرمایه ای

پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای

بودجه بندی را فرایند تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود می دانند. مجموع کوشش هایی که صرف تدوین و تخصیص منابع می شود، به منظور حداکثر استفاده از منابعی است که معمولا در حد کفایت نبوده و در اصطلاح اقتصادی کمیاب هستند. بنابراین، در راه رسیدن به اهداف مطلوب ضرورت دارد به نحوی از هر یک از منابع محدود استفاده شود که در تبدیل کل منابع به پول، بتوان گفت که با حداقل هزینه، حداکثر استفاده صورت گرفته است. تضاد و برخورد این دو واقعیت، یعنی نامحدود بودن نیازها و محدود بودن منابع، انسان متفکر و اندیشمند را به این نتیجه گیری می رساند که از منابع محدود باید به گونه ای برای رفع نیاز های نامحدود یاری گرفت که حد متناسب رضایت به دست آید و این نخستین تصور بودجه است. ضرورت بودجه نویسی نیز از همین مسئله ناشی می شود

بودجه بندی سرمایه ای

با پیشرفت های شگرف تکنولوژیک در زمینه بهبود روش های تولید کالاها و خدمات ،واحد های تجاری مختلف همه ساله مبالغ هنگفتی را در تاسیسات، ماشین آلات ، تجهیزات ، حفظ محیط زیست و سایر دارایی های جدید سرمایه گذاری می کنند ، دارایی های بلند مدت که دارایی های سرمایه ای نامیده می شوند در فرایند فیزیکی تولید کالا ها و خدمات طی چند دوره مختلف توسط واحد تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

مفروضات بودجه بندی سرمایه ای

۱ –انگیزه اصلی به حداکثر رساندن ثروت سهامداران است
۲ –قطعی بودن میزان درآمد ها و هزینه ها
۳ –جریان های ورودی و خروجی به صورت نقد
۴ –الگوی متعارف جریان های نقدی
۵ –ثابت بودن و مشخص بودن نرخ بازده مورد انتظار
۶ –عدم وجود جیره بندی سرمایه ای

انواع تصمیمات بودجه بندی سرمایه ای

جایگزینی هزینه های سرمایه ای فرسوده یا از رده خارج شده با هزینه های سرمایه ای جدید.
جایگزینی دارایی های ثابت فعلی(ماشین آلات)با تجهیزات جدید جهت کاهش هزینه هایی نظیر مواد اولیه، کارگر ، سوخت و برق.
گسترش محصولات فعلی در بازار از طریق افزایش تولیدات. پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای
گسترش بازار فروش محصولات از طریق تولید محصولات جدید و بازاریابی آن.
پروژه های زیست محیطی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست.
به طور کلی ، هرگونه سرمایه گذاری در دارایی ها بلند مدت که منافع آن نیز در بلند مدت عاید شود در تصمیمات بودجه بندی سرمایه ای قرار می گیرد.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

دانلود فایل با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: سرمایه ای , پاورپوینت , بودجه بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه

تعاریف مدیریت کیفیت جامع

مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه

مدیریت کیفیت جامع به طور کلی، راه مدیریت بهبود اثربخشی، انعطاف و رقابت در مؤسسات تولیدی و خدماتی است که تمام واحدها، فعالیت‌ها و افراد سازمان را در کلیّۀ سطوح در بر می‌گیرد (اوکلند،۱۹۹۱).

مدیریت کیفیت جامع یک روش سیستماتیک تاییدشده برای برنامه‌ ریزی و مدیریت فعالیت‌ هاست که در هر نوع سازمان کاربرد دارد.( مونر و فائر ۱۹۹۲)

۱٫ یک اصل، یک رشته مفاهیم و مجموعه روش‌ هایی که برای انجام بهبود مستمر سازمان‌ ها است.
۲٫ سیستم فرایند بهبود پی‌گیر برای بهبود کیفیت در هر کاری است که انجام می‌دهیم. مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه
۳٫ هم به مشتریان داخلی و هم به مشتریان خارجی مرتبط است.( حاجی شریف ۱۹۹۵)

اصول مدیریت کیفیت جامع

برای مدیریت کیفیت جامع اصول مختلفی ارائه شده است که سازمان‌ها با توجه به شرایط و محیط خود آنها را انتخاب و اجراء می‌کنند.
اصول چهارده‌گانه دمینگ که در ارائه قبل بطور کامل ذکر شد.
ساراف (۱۹۸۹) ۸ اصل مهم را برای اجرای موفق مدیریت کیفیت جامع بیان کرد، این ۸ اصل عبارت‌اند از:
۱٫ رهبری مدیریت ارشد،
۲٫ نقش واحد کیفیت،
۳٫ آموزش،
۴٫ طراحی محصول،
۵٫ مدیریت کیفیت تأمین‌کننده،
۶٫ مدیریت فرایند،
۷٫ گزارش داده‌های کیفیت،
۸٫ روابط کارکنان.

۷ اصل مدیریت کیفیت جامع

فلین(۱۹۹۴) ۷ اصل را برای مدیریت کیفیت جامع عنوان کرده است که عبارتند از:
۱٫ حمایت مدیریت ارشد،
۲٫ مدیریت کارکنان،
۳٫ اطلاعات کیفیت،
۴٫ مشارکت تأمین‌کننده،
۵٫ طراحی محصول،
۶٫ مدیریت فرایند،
۷٫ مشارکت مشتری.
زیتز (۱۹۹۷) ۶ عامل حیاتی را برای مدیریت کیفیت جامع بیان کرده است:
۱٫ حمایت مدیریت،
۲٫ استفاده از داده‌ها و اطلاعات،
۳٫ روابط تأمین‌کننده،
۴٫ بهسازی کارکنان،
۵٫ تأکید بر مشتری،
۶٫ نظارت.

عناصر مدیریت کیفیت جامع

۱٫دست یافتن به خواسته‌ های مشتری: شامل تمام فعالیت هایی است که برای راضی نگاه داشتن مشتری لازم است.

۲٫ برنامه‌ریزی: بهترین راه نشان دادن و اجرای تعهد مدیریت به مشتریان، کارکنان و بهبود کیفیت برنامه ریزی برای آینده است.

۳٫ مدیریت بر اصلاحات و حل مشکلات: اجرا شدن این عنصر، به حرکت به سوی ذهنیت ایجاد خدمات و تولیدات بی عیب کمک می کند.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

دریافت با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: صنعت بیمه , مدیریت کیفیت , جامع ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت قالب لغزنده و بالارونده

قالب بالا رونده

پاورپوینت قالب لغزنده و بالارونده

امروزه برای ساخت سازه های بلند و با طول زیاد نظیر سیلوها، برج های مخابراتی، هسته های برشی ساختمان های بلند، برج های خنک ساز، دودکش ها، پایه های پله، کف تونل ها، کانال های آب، کف جاده ها و سازه های مشابه که اجرای آن ها در گذشته نیاز به داربست بندی سنگین در اطراف سازه داشت، ‌از روشی استفاده می گردد که قالب لغزنده نام دارد. با استفاده از روش قالب لغزنده بسیاری از داربست بندی های اطراف سازه حذف گردید و سرعت اجرای کار به همراه نمای بهتر برای کار افزایش می یابد. پاورپوینت قالب لغزنده و بالارونده

قالب های لغزنده قائم

اساس روش اجرای قالب لغزنده عمودی این است که قالب به ارتفاع ۱ تا ۱٫۵ متر در فواصل زمانی متناوب به بالا کشیده می شود. در ضمن بالا کشیدن قالب عملیات بتن ریزی و آرماتور بندی نیز ادامه می یابد و دائما مخلوط بتن از بالا به درون قالب ریخته شده و ضمن حرکت قالب به سمت بالا بتن سخت شده از قسمت زیرین قالب جا می ماند. سرعت حرکت قالب به نحوی تنظیم می شود که بتن در زمان خارج شدن از قالب ضمن تحمل وزن خود، جهت حفظ شکل خود از مقاومت کافی برخوردار باشد. قالب بندی لغزان قائم را می توان بر اساس حرکت پیوسته انجام داد و یا آن را طوری برنامه ریزی کرد که در ارتفاع معینی متوقف گردد و سپس حرکت لغزان خود را مجددا از سر گیرد. معمولا حرکت قالب لغزان با سرعتی یکنواخت صورت می گیرد. .

قسمت های اصلی یک قالب لغزنده

دیواره‌ های قالب: دیواره‌های قالب باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشند. جنس این دیواره‌ها ممکن است چوبی و یا فلزی باشند. قالبهای فلزی به مراتب سنگین‌تر از قالب های چوبی‌اند ولی در عوض استحکام بیشتری داشته و تعداد دفعات استفاده از آنها بیشتر است. تعمیرات و یا تغییرات احتمالی قالبهای فلزی نیز نسبت به قالبهای چوبی دشوارتر است در عوض تمیز کردن آن ها آسانتر و نمای بتن پس از باز کردن قالب صاف‌تر است. خود قالب ها را می توان در سه بخش در نظر گرفت : • یوغ ها • پشت بندهای افقی (کمرکش) • قالب بدنه یوغها دو وظیفه اصلی دارند: جلوگیری از باز شدن قالب ها در قالب در برابر فشارهای جانبی بتن و انتقال بار و فشار به جک ها. پشت بندها نیز برای تقویت مقاومت خمشی بدنه قالب ساخته شده و بار قالب ها را به یوغ ها منتقل می کنند. سکوی نازک کاری، عرشه اجرایی و سکوی طره ای به پشت بندهای افقی متصل می شوند. اتصال پشت بندها به یوغ باید قادر به حمل این بارها باشد. قالب بدنه که نیز می تواند از پانل های فلزی، پانل های چند لایه و یا الوارهای چوبی باشد مستقیما به پشت بندهای افقی متصل می شود..

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دریافت فایل



:: برچسب‌ها: قالب لغزنده , پاورپوینت , بالارونده ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد طراحی موزه شماره دو

تعریف موزه

اتوکد طراحی موزه شماره دو

موزه (به فرانسوی: musée)، فارسی دری: موزیم (به انگلیسی: museum) یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی

و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود.

۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است.

نام‌ شناسی موزه

کلمهٔ موزه را از واژه یونانی (Mousein) گرفته‌اند که نام تپه‌ای بوده‌ است

در آتن که در آن عبادت گاهی برای موز ها که نه الهه هنر و صنعت بوده‌اند، ساخته شده بود.

موزه (Mousee) تلفظ فرانسوی این واژه و موزیم (Museum) تلفظ انگلیسی آن است.

از حدود سال ۱۲۹۰ هجری قمری این کلمه با تلفظ فرانسوی آن در ایران رایج شد. در افغانستان شکل انگلیسی واژه رایج است.

معروف‌ ترین موزه‌ های جهان

از معروف‌ ترین موزه‌ های جهان می‌توان به موزه لوور پاریس، موزه ارمیتاژ سن‌ پترزبورگ، بریتیش موزیوم در لندن اشاره کرد.

مهم ترین موزه‌ هایی که در ایران وجود دارد

در میان مهم ترین موزه‌ هایی که در ایران وجود دارد، می‌توان موزه ایران باستان، موزه آذربایجان، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه، موزه فرش، مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد شامل (موزه زمان، موزه پول، موزه کاخ رامسر، موزه خودرو های تاریخی ایران)، موزه هنر های معاصر (که به کوشش شهبانو فرح پهلوی تأسیس شد) و کاخ موزه نیاوران و موزه اداری سفیر را نام برد.

معروفترین موزه در زمینه علوم طبیعی

معروفترین موزه در زمینه علوم طبیعی موزه علوم طبیعی بهاباد یزد می‌باشد. اتوکد طراحی موزه شماره دو

بزرگ ترین موزه شخصی خاورمیانه

در ایران بزرگ ترین موزه شخصی که به اعتقاد کارشناسان، بزرگ ترین موزه شخصی خاورمیانه نیز می‌باشد، توسط دکتر محمد صادق محفوظی راه‌ اندازی شده‌ است

در موزه دکتر محمدصادق محفوظی که بیش از بیست سال از تأسیس آن می‌گذرد

بیش از ۱۲۰ هزار اثر تاریخی از دوره‌ های قبل از تاریخ، ایلامی، هخامنشی و سایر دوره‌های تاریخی و همچنین از آثار دوره‌های بعد از اسلام نگهداری می‌شود.

این موزه در تهران و در خیابان ولنجک واقع است.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: موزه , شماره دو , طراحی , اتوکد ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد طراحی موزه شماره یک

موزه چیست

اتوکد طراحی موزه شماره یک

موزه (به فرانسوی: musée) (به انگلیسی: museum) یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود. ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است.

موزه طبق تعریف شورای بین المللی موزه ها

موزه مؤسسه‌ ای‌ست دائمی و بدون هدف مادی که در های آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند.

هدف موزه‌ ها، پژوهش در آثار و شواهد به‌جای‌ مانده انسان و محیط زیست او، گرد آوری آثار

حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آن‌ها به منظور بررسی و بهره معنوی است.

تاریخ موزه در ایران

نخستین موزه با مجموعه‌ های خصوصی افراد توانمند، خانواده‌ها و موسسات هنری آغاز شد که شامل اشیاء طبیعی و نایاب می‌شد.

در ایران ساخت اولین موزه به ناصرالدین شاه قاجار و پس از بازگشت وی از سفر اروپا نسبت داده می‌شود.

انواع موزه

گونه‌های زیادی از موزه وجود دارد از مجموعه‌های بزرگ در شهر های بزرگ که انواع مجموعه‌ ها را پوشش می‌دهد

تا موزه های کوچک که یک یا چند دسته خاص را شامل می‌شود.

این دسته‌ ها شامل هنر های زیبا، هنر کاربردی، صنایع دستی، باستان‌ شناسی، مردم‌ شناسی، قوم‌ شناسی

تاریخ، تاریخ فرهنگی، تاریخ نظامی، علم، فناوری، موزه کودکان، نقشه، تاریخ طبیعی، سکه‌ شناسی

گیاه‌ شناسی، علوم طبیعی و تمبر شناسی، کاخ موزه‌ ها می‌باشد.

موزه‌ های خصوصی در ایران

علاوه بر موزه های دولتی در داخل کشور شاهد هستیم تعدادی موزه شخصی نیز به همت افراد مختلف راه‌اندازی و اداره می‌شود.

در ایران بزرگترین موزه شخصی که به اعتقاد کارشناسان، بزرگترین موزه شخصی خاورمیانه نیز می‌باشد

توسط دکتر محمد صادق محفوظی راه‌اندازی شده‌است. اتوکد طراحی موزه شماره یک

در موزه دکتر محمدصادق محفوظی که بیش از بیست سال از تأسیس آن می‌گذرد

بیش از ۱۲۰ هزار اثر تاریخی از دوره‌های قبل از تاریخ، ایلامی، هخامنشی و سایر دوره‌ های تاریخی و همچنین از آثار دوره‌ های بعد از اسلام نگهداری می‌شود.

این موزه در تهران و در خیابان ولنجک واقع است.

مطالب در فروشگاه ایرانیان شهرساز در رابطه با رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: شماره یک , موزه , اتوکد , طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

دانلود اتوکد طراحی ساختمان مسکونی 1

ساختمان چیست

دانلود اتوکد طراحی ساختمان مسکونی 1

ساختِمان یا بنا، سازه‌ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته می‌شود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم می‌کند.

ساختمان بلند مرتبه چیست

ساختمان‌هایی که از نظر بلندا از اندازه مشخصی بلندتر باشند ساختمان‌های بلندمرتبه گفته می‌شود.

در ایران ساختمان بلندمرتبه طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری به ساختمان‌های بالاتر از شش طبقه گفته می‌شود.

ساختمان‌های بسیار بلند نیز اصطلاحاً آسمان‌خراش یا برج نامیده می‌شوند.به ساختمان‌های بزرگ و باارزش قدیمی بیشتر عِمارَت گفته می‌شود.

انواع ساختمان

در معنای کلی هر سازه‌ای را می‌توان ساختمان نامید، منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی (آهن، سیمان، گچ، آجر و ...) می‌باشد.
اصولاً بنا را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود. دانلود اتوکد طراحی ساختمان مسکونی 1

ساختمان‌ های بتنی

ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد.
 
در این نوع ساختمان، سقف ها به وسیله تاوه (دال)های بتنی پوشیده می‌شود، یا از سقف‌ های تیرچه بلوک یا سایر سقف‌ های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.
برای ساخت دیوارهای جداکننده (پارتیشن‌ها) ممکن است از انواع آجر مانند:
سفال تیغه‌ای، آجر ماشینی سوراخ دار، آجر معمولی فشاری، فوم استاندارد ضد حریق، تیغه گچی یا چوب استفاده شود.
همچنین ممکن است از دیوار های بتن آرمه هم استفاده شود که در این صورت نوع این دیوارها دیوار برشی می‌باشد.
در این نوع ساختمان برای ساخت شاه تیرها و ستون‌ها از بتن آرمه (بتن مسلح) استفاده می‌شود.
ساختمان‌ های بتونی استحکام زیادی در برابر حوادث طبیعی دارند.

تکنولوژی‌های جدید و ساختمان‌سازی

صنعت ساختمان از دیرباز به عنوان یک صنعت سنتی و با بهره وری پایین شناخته شده‌است

و در مطالعات انجام شده نیز با اشاره به اینکه ورود تکنولوژی به این صنعت با محدودیت و به کندی صورت می‌گیرد

این صنعت را یک صنعت با پایین شناخته شده‌است در این بین ابزارهای نوین مانند

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان BIM امیدیست برای تحول در این صنعت و افزایش بهره وری و توسعه همه جوانب آن

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ساختمان مسکونی , اتوکد , طراحی , دانلود ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت سيستم مديريت توليد بهنگام

شیوه تولید دستی(مبتنی بر حرفه و هنر)

پاورپوینت سيستم مديريت توليد بهنگام

در این شیوه تولید،کارگران ماهر با به کار گیری ابزار آلات ماشینی جند کاره

محصولاتی غیر استاندارد را در  حجم کم وتنوع بالا به صورت سفارشی برای خریدارانی خاص تولیدمی کردند،طبیعی است که این ویژگی منجر

به قیمت محصول می شد. امروزه در ساخت ماهواره ها، سفینه های فضایی و مشتریان با سلیقه های خاص اینشیوه کاربرد ندارد.

شیوه تولید انبوه

این شیوه تولید اولین بار توسط آدام اسمیت در قرن هجدهم مورد تحقیق قرار گرفت و بر تخصص و تقسیم کار و مفاهیمی چون مقیاس اقتصادی تولید

و شیوه های تجزیه و تحلیل هزینه و سود وحجم
فعالیت تأکید دارد. از ویژگی های دیگر این شیوه تولید این است

که محصول توسط متخصصان طراحی و بوسیله کارگران غیر ماهر تولید می شود.

نیروی کار به آموزش کم احتیاج دارد و سازماندهی. پاورپوینت سيستم مديريت توليد بهنگام

به صورت ادغام عمودی کامل است. تنوع محصولات نیز محدود است

ولی به خاطر حجم بالای تولید روند قیمت ها نزولی است.

شیوه تولید ناب

زادگاه تولید ناب،شرکت تویوتا در جزیره ناگویای ژاپن است.

در دهه 1930 ای جی تویودا با مهندس شرکت (تاایچی اهنو) به آمریکا سفر کرده

و از شزکت اتومبیل سازی فورد بازدید کردندو به این نتیجه رسیدند که اصول تولید انبوه قابلیت پیاده سازی در ژاپن را ندارد

زیرا این  سیستم پر از اتلاف است. بر این مبنا، آن ها شیوه جدیدی را که بعدها ((ناب)) نام گرفت ایجاد کردند.

دلايل تأكيد بر توليد ناب به عنوان يك راهبرد موفق

نياز به رقابت مؤثر در اقتصاد جهاني

فشار از طرف مشتريان براي كاهش قيمت ها

نياز به استاندارد سازي فرايند ها براي دستيابي به نتايج مورد نظر

افزايش دائمي انتظازات مشتري

سيستم ناب در سازمان هاي خدماتي

در عمليات اداري يك شركت توليدي يا در يك سازمان خدماتي، بسياري از ابزارها و شيوه هاي ناب با كاربرد اقتضايي قابل استفاده هستند .

در اين فرايندها به جاي سخت افزار بايد به دنبال ايجادارزش افزوده و استفاده از اطلاعات يا نرم افزار بود.

براي مثال در يك مجموعه بيمارستاني ميتوان در فرآيندها از طريق روش هايي نظير كاهش زمان چرخه و اجزاي آن

(يعني تعريف رويه ها، كار گروهي، استاندارد سازي، از ذخاير،سيستم ديداري و ...) بهبود ايجاد كرد.

مطالب در فروشگاه ایرانیان شهرساز در رابطه با رشته های معماری، عمران، شهرسازی گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود فایل با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مدیریت , سیستم , پاورپوینت , بهنگام , تولید ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت علائم و برچسب های ایمنی

اهداف استفاده از علائم ایمنی

پاورپوینت علائم و برچسب های ایمنی

جلب توجه افراد نسبت به موقعیت ها و مسائلی که سلامت و ایمنی آن ها را دچار مخاطره می نماید، از طریق:
آگاهی یافتن افراد نسبت به خطر موجود
تشریح و توضیح خطر موجود
تشریح صدمات و لطمات ناشی از خطر
آگاهی افراد در رابطه با چگونگی جلوگیری از ایجاد خطر

سایز و جنس علائم ایمنی

سایز علائم:
250 * 180 میلی متر
350 * 250 میلی متر
500 * 350 میلی متر
جنس علائم:
فولاد رنگ شده به ضخامت 8/0 تا 5/1 میلی متر
پلاستیک به ضخامت 3 تا 4 میلی متر
آلومینیوم با روکشی از رنگ به ضخامت 5/1 تا 2 میلی متر
فایبر گلاس با روکش اپوکسی به ضخامت 5 میلی متر

تشخیص اهداف رنگی

عوامل مؤثر در افزایش قدرت تشخیص اهداف:
افزایش تباین مابین نوشته و پس زمینه آن
رنگ پس زمینه:
تیرگی
سادگی
استفاده از نورها و رنگ های فلورسانت

تشخیص اهداف دارای زمینه های طرحدار

عوامل مؤثر بر تشخیص بهتر هدف:
انتخاب رنگ دارای تباین بالا و درخشایی مناسب
استفاده از رنگ سفید (روشن) در پس زمینه های تیره
استفاده از رنگ های فلورسنت در پس زمینه های تیره
عدم استفاده از پس زمینه های راه راه
استفاده از زوج های رنگی مناسب:
سفید – قرمز  سبز روشن - قرمز
زرد روشن – مشکی  زرد روشن - آبی

مزایای کد گذاری

قابلیت اندازه گیری اطلاعات
افزایش اعتبار و کیفیت اطلاعات
قابلیت آموزش و یادگیری بالاتر
توانایی کد دهی کلیه خصوصیات کمی و کیفی اهداف

کد گذاری رنگی

استفاده از نور جهت کدگذاری
عوامل مؤثر بر طیف نوری قابل تمایز:
میزان درخشایی نور
زاویه دید
رنگ نور
رنگ های قابل تشخیص در طیف نوری با درخشایی 1mL:
قرمز – زرد – سبز – آبی – بنفش
توانایی افراد در یادگیری 30 ترکیب از 60 ترکیب نوری

کد گذاری با استفاده از اشکال و حروف

استفاده از حروف و اعداد
آموزش راحت و سریع
عوامل مؤثر در قدرت تشخیص:
وضوح بالا
تعداد اعداد و حروف بکار رفته
ترتیب اعداد و حروف
رنگ بندی
شیوه کدگذاری با سه کاراکتر: استفاده از عدد در کاراکترهای اول و سوم، استفاده از حروف در کاراکتر وسط

مطالب در فروشگاه ایرانیان شهرساز در رابطه با رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها مطالبی ارائه کرده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: برچسب های ایمنی , علائم , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل اتوکد طرح جامع اردبیل

اردبیل

فایل اتوکد طرح جامع اردبیل

اَردَبیل (نام باستان: آرتاویل)یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی این کشور است.
 
این شهر در قبل و پس از اسلام، مرکز آذربایجان بوده‌است.
 
شهرت و اهمیّت اردبیل تنها از آن جهت نیست که چند تن از پادشاهان ایران آن شهر را قرارگاه خود ساختند، بلکه از آن لحاظ است که سر حلقه فرقه صفویه، شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از این‌جا برخاست و در همین‌جا به خاک سپرده شد

پیشینه اردبیل

اردبیل تمدنی ۳۰۰۰ ساله در حاشیه جادهٔ ابریشم دارد که سابقهٔ تاریخی و باستانی آن را کاروانسراهای بی‌نظیر به جهت نوع معماری و تجمیع هنرهای ظریف ایرانی بیان می‌کند.

اردبیل در گذشته گذرگاه کاروان‌های تجاری و نظامی متعددی بوده که زمینهٔ احداث کاروانسراها را فراهم کرده‌است.

به عقیدهٔ کارشناسان وجود کاروان‌سرا در شهرستان‌های مختلف این استان بیانگر رونق اقتصادی تمامی شهرهای این منطقه در گذشته‌است.

از جملهٔ مهمترین کاروانسراهای اردبیل می‌توان به کاروانسرای سنگی صائین در نیر

شاه عباسی شورگل در بیله سوار، عباسی نقدی کندی و قانلی بولاغ در مشگین‌شهر اشاره کرد.

باستان‌ شناسی اردبیل

منطقهٔ اردبیل حداقل از هزارهٔ ششم قبل از میلاد مسکونی بوده‌است. براساس پژوهش، سراسر منطقه از تپه‌های باستانی پوشیده شده‌است.

کاوش‌ های مقدماتی در برخی از نواحی اردبیل به ویژه در قسمت‌های شمالی و شرقی آن نشان می‌دهد

که اردبیل از کانون‌های مهم فرهنگ مگالی تیک یا سنگ افراشتی بوده‌است.

اردبیل در سده‌ های نخستین اسلامی

اردبیل در زمان حمله اعراب مقرّ مرزبان آذربایجان بوده و حذیفه بن یمان، سردار عرب آن را در سال ۲۲ه‍.ق /۶۴۳. م، به صلح گشود.

در این دوره، اردبیل مرکز آذربایجان بود و از میانه تا باجروان در کنار رود ارس و شهر شیز نزدیک مراغه جزو این ایالت محسوب می‌شد.

پس از چندی حذیفه به دستور عمر بن خطّاب عزل شد و عتبه بن فرقد به جای او منصوب گشت.

در زمان او، مردم اردبیل علیه اعراب شورش کردند. فایل اتوکد طرح جامع اردبیل

عتبه بن فرقد چون به اردبیل رسید با شورشیان جنگید و بر آن‌ها پیروز شد و غنایم بسیاری از آن‌ها گرفت.

اردبیل در دورهٔ سلجوقیان

در اواخر عهد سلجوقیان که مصادف با قدرت یافتن دولت گرجستان بود، اردبیل از حملات گرجیان آسیب بسیار دید و در ۶۰۵ ه‍. ق، /۱۲۰۹م. غارت شد

و گفته‌اند که دوازده هزار تن از مردم آن کشته شدند. حملهٔ گرجیان از حوادث ناگوار این عهداست.

گرجیان در این دوران، که مدّت آن در کتاب‌ها متجاوز از یک قرن نوشته شده، بلای بزرگی برای مسلمانان آذربایجان به ویژه اردبیل بودند و از قتل و آزار آنان خودداری ننمودند.

شهرها و روستاها را ویران کردند، مردم بی گناه بسیاری را کشتند.

حتّی در اردبیل به انتقام سوخته شدگان نخجوان، جمعی را در آتش انداخته و سوزانیدند و از هیچ گونه رفتار ناشایست روی برنتافتند.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: اردبیل , طرح جامع , فایل اتوکد ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

سوالات استخدامی دبیر زبان و ادبیات

ادبیات فارسی

سوالات استخدامی دبیر زبان و ادبیات

ادبیّات فارسی یا ادبیات پارسی : ادبیات اشتراک لفظی است بین دو مفهوم هنر ادبیات و علم ادبیات .

ادبیات در مفهوم هنر ادبیات به ادبیاتی گفته می‌شود که به زبان فارسی نوشته شده باشد.

ادبیات فارسی تاریخی هزار و صد ساله دارد.

شعر فارسی و نثر فارسی دو گونه اصلی در ادب فارسی هستند.

برخی کتاب‌های کُهن در موضوعات غیرادبی مانند تاریخ، مناجات و علوم گوناگون نیز دارای ارزش ادبی هستند

و با گذشت زمان در دسته آثار کلاسیک ادبیات فارسی قرار گرفته‌اند.

ادبیات ایران پیش از اسلام

ادبیات در ایران پیش از اسلام به سروده‌های اوستا در حدود ۱۰۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد.

این سروده‌ها که بخشی از سنت شفاهی ایرانیان باستان بوده‌اند

سینه به سینه جابجا شده و بعدها بخش‌های کتاب اوستا را در دوران ساسانی پدیدآوردند.

اوزان باستانی شعر در ایران ضربی و هجایی بودند و به نظر می‌رسد این شیوه در زبان فارسی باستان نیز مورد استفاده بوده‌است.

در دورهٔ اشکانیان ادبیات ایران تحت تأثیر نفوذ هلنیسم دچار دگرگونی شد.

خنیاگران پارتی سرودهای محلّی را که تا پس از اسلام نام پهلوی نیز داشتند

می خواندند و این گونه شعر با ابزارهای موسیقی همراه می‌شده‌است. سوالات استخدامی دبیر زبان و ادبیات

با نفوذ فرهنگ مانوی در ممالک ایران و هنرگرایی آنان گونه‌ای ادبیات شعرگونه مانوی به زبان‌های پارتی، پارسی میانه و سغدی در ایران پدید آمد.

در آثار به دست آمده از واحهٔ تورفان در کشور چین آثار فارسی زیادی کشف شده که به این گفتار بازمی‌گردند.

تاریخ ادبیات کلاسیک ایران

ادبیات کلاسیک فارسی در دوران نخست اسلام در ایران که تحت حاکمیت عرب‌های اموی و حکمرانان محلی آنان بود به صورت شفاهی آغاز به کار کرد.

در این دوران نشانه‌هایی از علاقهٔ مردم به شعر کهن در برخی متون ثبت شده‌است که ترانهٔ کودکان بلخ و بصره نمونه‌هایی از آن است.

به هرحال تحت تأثیر صنعت شعری عرب، گونه‌ای جدید از ادبیات در ایران پدید آمد که بیشتر مبتنی بر شعر بود.

این شعر قالبی، گاهی در قالب‌های بومی عرب و گاهی در قالب‌های ساخته شده ایرانی سروده می‌شد.

سوالات استخدامی دبیر زبان و ادبیات فارسی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه) همچنین مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ادبیات , سوالات , زبان , استخدامی , دبیر ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل اتوکد طراحی هتل اسلامی

هتل

فایل اتوکد طراحی هتل اسلامی

هُتِل یا مهمانخانه نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود.
هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند.
هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند.
رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند.
 
معمولاً مشتریان هتل در اتاق‌ها و سوئیت‌هایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اتاق های یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.

واژه‌شناسی هتل

هتل hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده‌است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است.
hôtel در فرانسه اشاره به ساختمانی می‌کند که بازدیدکننده زیادی داشته باشد.
اما با ورود این واژه به زبان انگلیسی و سپس گسترش آن به سایر زبان‌ها، معنای کاربردی هتل دگرگون شده.
و امروزه به نوع خاصی از مکان های اقامتی برای مسافران اطلاق می‌شود.

پیشینه هتل در ایران

آثار بدست آمده در تپه‌های باستانی و دیگر جاهای فلات ایران حاکی از آن است

که رفت و آمد از دیرباز میان اقوام پیش از تاریخ وجود داشته و بر اثر همین تعامل و رفت و آمدها، خصوصیات فرهنگ ها از یک تمدن به تمدن دیگر منتقل می‌شده

در دوران حکومت عیلامیان د تأسیساتی برای استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر حملات آشوریان از بین رفته.

در بررسی های دقیق و مستندی که از دوره مادها به عمل آمده بنا ها و تأسیسات عام‌المنفعه برای مسافران وجود نداشته.

اما در زمان حکومت هخامنشیان و به‌قدرت رسیدن شاه کوروش بزرگ

از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هایی ارتباطی که باقی‌مانده از زمان مادها بود

را گسترش داد، ساخت و ساز علی‌الخصوص تأسیسات عام‌المنفعه که بنوعی با مسافر در ارتباط بود

همانند آب انبار، کاروانسرا، میل راهنما و…رایج گردید. فایل اتوکد طراحی هتل اسلامی

در فروشگاه ایرانیان شهرساز فایل های اتوکد، اسکچاپ، پاورپوینت رشته های معماری، عمران، شهرسازی گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: هتل اسلامی , اتوکد , فایل , طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

نقشه اتوکد چهار راه ولیعصر تهران

تهران

نقشه اتوکد چهار راه ولیعصر تهران

تِهْران  بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است.

جمعیّت شهر تهران طبق سرشماری سال (۱۳۹۵) بالغ بر ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ نفر و مساحت ۵۷۴ کیلومتر مربّع است؛

تهران بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به‌شمار می‌آید.

بزرگراه‌ ها و خیابان‌ های تهران

تهران دارا یک شبکه گسترده و پیچیده جاده‌ای و خیابانی است، این شهر از آنجا که سال‌هاست با مشکل ترافیک مواجه‌ است

لذا مدیران این شهر در طول سال های گذشته به ویژه پس از انقلاب اسلامی ایران مجبور به طراحی و ساختن بزرگراه‌های مختلف شده‌اند تا بتوانند معضل ترافیک را حل نمایند.

بزرگراه‌های زیادی در تهران وجود دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از: آزادراه تهران کرج، بزرگراه آزادگان

بزرگراه نواب بزرگراه اشرفی اصفهانی، بزرگراه آفریقا، بزرگراه آیت‌الله کاشانی، بزرگراه آیت‌الله مدرس، بزرگراه بسیج، بزرگراه تندگویان

بزرگراه جلال آل احمد، بزرگراه رسالت، بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید یاسینی بزرگراه شهید چمران (پارک‌وی)

بزرگراه شهید حکیم، بزرگراه شهید همت، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، بزرگراه صدر. نقشه اتوکد چهار راه ولیعصر تهران

بزرگراه کردستان، بزرگراه محمدعلی جناح، بزرگراه مخصوص کرج، بزرگراه نیایش، بزرگراه یادگار امام.

چهارراه ولیعصر

چهار راه ولیعصر که در قبل از انقلاب ۱۳۵۷ «چهارراه پهلوی» و بعد از آن مدت کوتاهی «چهارراه مصدق» نام‌گذاری شد

در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولیعصر واقع شده‌است و از ابعاد مختلفی در ایران دارای شهرت است.

این چهارراه به دلیل وجود مراکز فرهنگی، تفریحی، تجاری و دانشگاهی در اطراف خود یکی از پر رفت و آمدترین نقاط پایتخت است.

مراکز مهم چهار راه ولیعصر

از جمله مهم‌ترین این مراکز می‌توان به دانشگاه تهران، تئاتر شهر و پارک دانشجو، مجموعه تالار وحدت، بازار کامپیوتر رضا

فروشگاه‌های لباس‌های الیاف طبیعی، مرکز تبادل کتاب و کافه‌های مختلف مثل لمیز شعبه چهارراه ولیعصر و نوتلابار شعبه تئاتر شهر اشاره کرد.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: چهار راه ولیعصر , اتوکد , نقشه , تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

شهرک کارگران معدن تینقیر مراکش

مراکش

شهرک کارگران معدن تینقیر مراکش

مَراکِش یا مغرب ، کشوری است در شمال غربی آفریقا. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد.
کشور مراکش از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌است.
 
مراکش ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد و آن را از سال ۱۹۷۵ اداره می‌کند. وضعیت صحرای غربی هنوز مورد اختلاف و مناقشه‌است.
پایتخت مراکش شهر رباط است. شهرک کارگران معدن تینقیر مراکش

آثار تاریخی، باستانی و مراکز دیدنی مراکش

آثار عمده تاریخی این کشور که عبارت‌اند از مساجد، آرامگاه‌ های سلاطین و کاخ ها در سه شهر تاریخی فاس، مکناس و شهر مراکش واقع هستند.

البته در شهرهای کازابلانکا و رباط و شمال کشور مثل طنجه آثار تاریخی و سیاحتی بسیاری وجود دارد.

معروفترین آثار تاریخی مراکش

رباط: آرامگاه ملک محمد پنجم و ملک حسن دوم
معبد حسان که فقط ستون ها و برج آن باقی مانده‌است (تور حسان)
شاله، قلعه بازمانده از دوران رم
مدینه (بخش قدیمی شهر رباط)
موزه باستان شناسی
موزه ودایه
دارالبیضا (کازابلانکا): مسجد حسن دوم که گنجایش ۸۰۰۰۰ نمازگزار را دارد و بر کرانه اقیانوس اطلس ساخته شده‌است. دو سوم این مسجد بر روی آب قرار دارد.
مکناس: ضریح مولای اسماعیل
باب‌المنصور
موزه دارالجامع

شهرک کارگران معدن تینقیر

طرح این شهرک پس از کشف معادن نقره در این ناحیه درسال 1984 داده شدو ساخت مجموعه از سال 1987آغاز و تا سال 2000 تکمیل و در اختیار معدنچیان نهاده شد.

مکان های شهرک کارگران معدن تنیقیر

باشگاه ورزشی
مسجد
مجموعه فرهنگی
حمام عمومی
جایگاه فعالیت های اجرایی

خانه برای کارگران 220 واحد
خانه برای مجردها 20واحد
خانه برای روسا 41واحد
ویلاهای مخصوص 13واحد

اقلیم شهرک کارگران معدن تنیقیر

آب و هوای بیابانی این منطقه بسیار گرم و خشک است,به گونه ای که دمای هوای آن این چنین گزارش شده است.
مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.
 
 
 
 
 
 


:: برچسب‌ها: مراکش , شهرک , تینقیر , معدن , کارگران ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

مکانیابی گسل با روش های ژئوفیزیکی

گسل

مکانیابی گسل با روش های ژئوفیزیکی

گسل یا گسله (به انگلیسی: Fault) به شکستگی‌هایی اطلاق می‌شود که سنگ‌های دو طرف صفحهٔ شکستگی نسبت به همدیگر حرکت کرده باشند.
این جابه‌جایی می‌تواند از چند میلی‌متر تا صدها متر باشد. انرژی آزادشده به هنگام حرکت سریع گسل‌های فعال، عامل وقوع اغلب زمین‌لرزه‌ها است.
 
گسل‌های بزرگ در پوسته زمین نتیجه حرکت برشی زمین هستند و زمین‌لرزه‌ها نیز نتیجه نیروی رهاشده در حین لغزش سریع لبه‌های یک گسل به هم است.
بزرگ‌ترین نمونه‌های گسل، مرزهای میان ورقه‌های زمین‌ساختی کره زمین است.
از آنجا که یک گسل معمولاً از یک شیار مستقیم و مرتب تشکیل نشده و ناحیه‌ای از تغییر شکل‌های پیچیده زمین را در بر می‌گیرد.
معمولاً به جای گسل از «منطقه گسلی» صحبت می‌کنند. بزرگ‌ترین گسل ایران گسل زاگرس می‌باشد.

طبقه‌بندی بر اساس شیب سطح گسل

در صورتی که لغزش کلی در جهت شیب گسل باشد، گسل شیب‌لغز (Dip-slip fault) نامیده می‌شوند.

گسل‌های شیب‌لغز هم می‌توانند «عادی» باشند و هم «معکوس». مکانیابی گسل با روش های ژئوفیزیکی

گسل‌های عادی هنگامی ایجاد می‌شوند که پوستهٔ زمین تحت کشش باشد.

در صورتی که لغزش کلی در جهت شیب گسل باشد، گسل شیب‌لغز (Dip-slip fault) نامیده می‌شوند.

گسل‌ های شیب‌لغز هم می‌توانند «عادی» باشند و هم «معکوس». گسل‌های عادی هنگامی ایجاد می‌شوند که پوستهٔ زمین تحت کشش باشد.

طبقه بندی براساس حالت گسل نسبت به چینه‌بندی

گسل چینه‌ای (Bedding Fault) (طبقه‌ای)
گسل مطابق و نامطابق

طبقه بندی بر اساس وضعیت گسل نسبت به طبقات اطراف

گسل امتدادی (Strike fault): به گسلی اطلاق می‌شود که امتداد آن تقریباً موازی امتداد لایه‌بندی یا شیستوزیتهٔ سنگ‌های مجاور باشد.
گسل مورب (Oblique fault): به گسلی اطلاق می‌شود که امتداد آن نسبت به امتداد لایه‌بندی یا شیستوزیتهٔ سنگ‌های مجاور مورب باشد.
گسل شیبی (Dip Fault): به گسلی اطلاق می‌شود که امتداد آن تقریباً موازی جهت شیب لایه‌بندی یا شیستوزیتهٔ سنگ‌های مجاور باشد. به عبارتی دیگر امتداد آن عمود بر امتداد لایه‌بندی یا شیستوزیتهٔ سنگ‌های مجاور باشد.
گسل طولی (Longitudinal fault): به گسلی اطلاق می‌شود که امتداد آن تقریباً موازی امتداد عمومی ساخت‌های زمین‌شناسی ناحیه باشد.
گسل عرضی (Transverse fault): به گسلی اطلاق می‌شود که امتداد آن تقریباً عمود بر امتداد عمومی ساخت‌های زمین‌شناسی ناحیه باشد.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: روش های ژئوفیزیکی , گسل , مکانیابی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل اسکچاپ سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل

فایل اسکچاپ سی و سه پل اصفهان

سی وسه پل، پلی است با 33 دهانه، 295 متر طول و 14 متر عرض بر روی زاینده رود اصفهان.

این پل به نام «الله وردی خان» هم معروف است.

این پل، خیابان چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا وصل می کند.

نام های سی وسه پل

این پل را بنام های:پل شاه عباسی – پل الله وردی خان – پل جلفا – پل چهل چشمه – پل سی و سه چشمه خوانده‏اند و وجه تسمیه هر یک چنین است:

1- پل شاه عباسی از آن جهت گویند که شاه عباس اول دستور بنای آن را داده است

و چون بمباشرت و اهتمام الله وردی خان ساخته شده به پل الله وردی خان معروف گردیده

و از لحاظ اینکه معبر مردم به جلفا بوده آن را پل جلف هم گفته‏ اند

و چون در ابتداء چهل چشمه داشته پل چهل چشمه و اینک سی و سه چشمه دارد

به پل سی و سه چشمه اشتهار دارد.

تاریخچه سی و سه پل  ابهاماتی در تاریخ

سی و سه پل، بنایی مستحکم می باشد که توسط الله وردی خان اوندیلادزه گرجی، سردار مشهور شاه عباس، ساخته شده است.

برخی از گرجی تبارها بر این عقیده اند که چون حروف الفبای گرجی سی و سه حرف دارد و الله وردی خان از تبار گرجی ها بوده

این پل نیز سی و سه دهانه دارد اما این نظریه کاملا رد شده چرا که در ابتدا پل 40 دهانه داشته است.

ااز سوی دیگر کارشناسان عدد صد و سی و سه را مربوط به آناهیتا (الهه آب) می دانند

و معتقدند این پل نیز مانند بیشتر سازه های آبی و پل ها نمادی از آناهیتا می باشد.
در زمان شاه عباس، پلان اصلی شهر اصفهان، چهار باغ بود که از دو محور عمود بر هم تشکیل می شد.

سی و سه پل در امتداد یکی از این محورهای اصلی قرار گرفت

تا چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا، باغ هزارجریب، عباس آباد و محله جلفا متصل کند.

جشن نوروز در سی و سه پل

در کتاب زندگانی شاه عباس اول راجع به جشن نوروز که شاه در سال 1018 هجری

در روی پل سی و سه پل برگزار کرده چنین نوشته است.
جشن نوروز غالباً از سه تا هفت شبانه روز دوام می‏یافت. فایل اسکچاپ سی و سه پل اصفهان

گذشته از باغ نقش جهان پل اللهوردی خان را نیز آئین می‏بستند و چراغان می‏کردند.

و گاه به فرمان شاه عباس بر سر پل مراسم گلریزان صورت می‏گرفت، و گل های فراوان در راه شاه و همراهان او ریخته می‏شد.

از آن جمله در سال 1018 با آنکه جشن فروردین مصادف با ماه محرم بود، به فرمان شاه هفت شبانه روز جشن نوروزی گرفتند

و بر سر پل گلریزان کردند و چون مردم اصفهان در چراغان و آئین بندی هنر نمائی بسیار کرده بودند

شاه مبلغ پانصد تومان از مالیات آن سال را به ایشان بخشید.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: اسکچاپ , سی و سه پل , فایل , اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

معرفی کاخ های نیاوران و گلستان

معرفی کاخ نیاوران

معرفی کاخ های نیاوران و گلستان

کاخ نیاوران، واقع در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران قرار دارد.
این کاخ در مجموعه باغ نیاوران در میدان نیاوران تهران واقع شده‌است.

پیشینه کاخ نیاوران

این باغ در کنار روستایی که «گُرده وی» یا «گُرده به» خوانده می‌شد و در نیاوران امروز قرار داشت به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود ساخته شد.

باغ ییلاقی فتحعلی‌شاه قاجار که در این نیزار ایجاد شد را «نی آوران» نامیدند که بعداً به نام «نیاوران» مشهور شد.

محمدشاه نیز در همین باغ بنای کوچک و ساده‌ای بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین‌شاه قاجار «کاخ صاحبقرانیه» را در این باغ ساخت.

آخرین بنایی که در دوران قاجار در این باغ ساخته شد کوشک احمدشاهی است.

کاخ نیاوران در دوره محمد رضا پهلوی

عملیات احداث این کاخ به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷آغاز گردید و با وقفه‌ای که در ساخت آن پیش آمد در سال ۱۳۴۶ به اتمام رسید.

در زمان فتحعلی شاه قاجار کاخ کوچکتری در محل فعلی کاخ نیاوران قرار داشت

که در زمان محمدرضا پهلوی تخریب و کاخ نیاوران به جای آن ساخته شد.

معرفی کاخ گلستان

مجموعه‌ای از بناهاست که در میدان ارگ تهران واقع است.

بناهای این کاخ در زمان‌های مختلف ساخته شده‌اند. معرفی کاخ های نیاوران و گلستان

نام آن از تالار گلستان واقع در عمارت خروجی گرفته شده‌است.

کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در پنوم پن، پایتخت کامبوج، در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

این اثر شانزدهمین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای می‌گیرد.

کاخ گلستان فضایی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده است.

تاریخچه کاخ گلستان

شروع ساخت آن به ارگ تاریخی تهران و زمان شاه طهماسب اول در دوران صفویه در بخش قدیمی شهر تهران بازمی‌گردد

و بخش‌های اصلی آن در درون حصار قدیمی تهران احداث شد.

ولی در دورهٔ قاجار گسترش فراوانی یافت و محل سکونت شاهان قاجار بود.

در زمان پهلوی جهت مراسم رسمی و محل اقامت روسای جمهور و مهمانان ویژهٔ خارجی استفاده می‌شد.

با این حال قسمت‌هایی از آن در این زمان تخریب گردید.

اتفاق‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران در این مجموعه به وقوع پیوسته‌است.

در حال حاضر به صورت موزه مورد استفاده است.

منظره‌ای از کاخ گلستان در یک سوی اسکناس‌های پنج هزار ریالی از سال ۱۳۴۸ ش تا سال ۱۳۵۷ چاپ و نشر می‌شد.

در فروشگاه ایرانیان شهرساز مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز برای دانشجویان مطالبی گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: گلستان , معرفی , نیاوران , کاخ های ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد عناصر جزئیات ساختمان

جزئیات ساختمان هدف از ایجاد در

اتوکد عناصر جزئیات ساختمان

1. امکان کنترل رفت و آمد.
2. قطع ارتباط فیزیکی.
3. قطع ارتباط بصری در بسیاری از مواقع.
4. ایجاد حریم خصوصی برای یک فضا.
5. به عنوان سدی در برابر عوامل جوی و اقلیمی.
6. به عنوان سدی در برابر نفوذ صوت.
7. تفکیک حوزه ها و عرصه ها.
8. مقدمه ای برای تعریف هر فضا.
9. مانعی در برابر ورود و نفوذ حشرات و سایر جانوران

انواع در

1. داخلی : هرگاه دری واسطۀ بین دو فضای محصور و کنترل شده دمائی باشد ، آنرا در داخلی گویند.
2. خارجی : هرگاه دری حد واسط بین دو فضای خارجی (کوچه ، حیاط و ... ) و یا حد واسط بین یک
فضای بسته و یک فضای باز باشد آنرا در خارجی گویند.
تذکر: در، متناسب با موقعیت و محل خود می بایست علاوه بر شرایط بالا در مقابل رطوبت نیز مقاوم باشد.
مانند درهای خارجی ، سرویسهای بهداشتی ، آشپزخانه و ...

هدف از ایجاد پنجره

1. بوجود آوردن شرایطی که بتوان هوای داخل هر فضا را به صورت کنترل شده تأمین و جابجا
نمود.
2. بوجود آوردن شرایطی که بتوان در طول روز از نور طبیعی با درجات مختلف به اندازۀ مطلوب
استفاده کرد.
3. امکان ایجاد ارتباط بصری بین یک فضای داخلی و خارجی یا بین دو فضای داخلی
4. جلوگیری کردن از ورود عوامل جوی ، گرد و غبار و غیره.
5. جلوگیری کردن از ورود میکروب، عوامل مخل، بهداشت محیط و ...

نحوه باز شدن پنجره

حالت های دیگری نیز برای باز شدن پنجره می توان
تصور کرد که از آن جمله می توان به نصب لولای روی قید زیرین و باز شدن به سمت داخل یا خارج و نصب
لولا روی قید بالایی با باز شدن به هر دو طرف اشاره نمود .

انواع شیشه

1. شیشه ساده : در ضخامت های متفاوت از 2 میلی متر تا 30 میلی متر.
2. شیشه مات : در شکل های متفاوت با نام های مات برفی ، شطرنجی یا ذره بینی ، شبدری ،
بازوبندی و ... با ضخامت های حدود 3 الی 6 میلی متر.
3. شیشه رنگی : شیشه علاوه بر حالت شفاف آن دارای رنگ های متفاوتی همچون زرد ، سبز ، آبی ،
قرمز و دودی ، برنزی و ... ) می باشد که دردو حالت ساده و مات وجود دارد.
4. شیشه نشکن : در این حالت شیشه ها پس از برش مجدداً در کوره ها حرارت داده شده و به
صورت سکوریت و نشکن استفاده می شوند. اتوکد عناصر جزئیات ساختمان

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ساختمان , جزئیات , اتوکد , عناصر ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت صفر تا صد ساختمان بتنی

سازه‌های بتنی

پاورپوینت صفر تا صد ساختمان بتنی

سازه بتنی سازه‌ای است که در ساخت آن از بتن یا به‌طور معمول بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و پولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد.
در ساختمان در صورت استفاده از بتن آرمه در قسمت ستون‌ ها و شاه تیر ها و پی، آن ساختمان یک سازه بتنی محسوب می‌شود.
 
امروزه بسیاری از پل ها را از بتن آرمه می سازند. برای استفاده از پل‌های بلندتر و بیشتر شدن فاصله پایه پل ها از تیر پیشتنیده استفاده می‌شود.

مزایای سازه‌های بتنی

۱- ماده اصلی بتن که شن و ماسه می‌باشد ارزان و قابل دسترسی است.
۲- سازه‌های بتنی که مطابق با اصول آیین‌نامه‌ای طراحی و اجرا شده اند، در مقابل شرایط محیطی سخت، مقاومتر از سازه‌های ساخته شده با مصالح دیگر هستند.
۳- به علت قابلیت شکل پذیری بالای بتن، امکان ساخت انواع سازه‌های بتنی نظیر پل، ستون و ... به اشکال مختلف میسر است.
۴- سازه‌های بتنی در مقابل حرارت زیاد ناشی از آتش سوزی بسیار مقاوم‌اند.

آزمایش‌ها نشان داده اند که در صورت ایجاد حرارتی معادل ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد برای یک نمونه بتن آرمه

حداقل یک ساعت طول می‌کشد تا دمای فولاد داخل بتن، که با یک لایه بتنی با ضخامت ۲٫۵ سانتی متر پوشیده شده است، به ۵۰۰ درجه سانتی گراد برسد.

مراحل ساخت بنا با سیستم اسکلت بتنی

خاکبرداری و تسطیح
اجرای بتن مگر
قالب بندی فونداسیون ( پی )
آرماتور بندی فونداسیون و قرار دادن میلگرد های انتظار برای اجرای ستون ها
بتن ریزی فونداسیون
مراقبت از بتن ریخته شده تا ۷ روز. پاورپوینت صفر تا صد ساختمان بتنی
باز کردن قالب های فونداسیون
آرماتور بندی ستونها و قراردادن میلگرد انتظار برای سقف ها ( تکرار این پروسه تا سقف آخر )
قالب بندی ستون ها ( تکرار این پروسه بعد از اجرای سقف ها تا سقف آخر )
بتن ریزی ستون ها ( تکرار این پروسه بعد از اجرای سقف ها تا سقف آخر )
قالب بندی سقف با استفاده از جک های حمایتی
آرماتور بندی تیر های افقی و در گیر کردن آرماتورهای انتظار ستون ها با آنها
نصب تیرچه های سقف و قراردادن سر و ته تیرچه ها در میلگردهای بافته شده ی تیرها ( آرماتوربندی راه پله نیز هم زمان با هر سقف در تراز طبقه انجام میشود )
نصب آجر سفال یا یونولیت ما بین تیرچه ها برای صرفه جویی در بتن
قراردادن میلگردهای حرارتی بر روی تیرچه ها ( معمولا میلگرد معمولی نمره ۶ )
بتن ریزی سقف ( تکرار این پروسه تا سقف آخر )
کرسی چینی و سفت کاری

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: صفر تا صد , پاورپوینت , ساختمان بتنی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت ابهام زدایی از فرآیند طراحی

طراحی چیست

پاورپوینت ابهام زدایی از فرآیند طراحی

”توجه به  اندیشیدن به مثابه مهارت ،به جای موهبت ،اولین گام برای انجام دادن کاری در جهت بهبود آن است.“    ادوارد دی بونو
طراحی به مثابه یک فرآیند متمرکز
مسئله های طراحی
طراحی مستلزم چیست ؟
- قابلیت فنی
درک زیبایی شناسانه
درک طبیعت استفاده کنندگان و نیازهایشان
طراحی مستلزم فرآیند ذهنی پیچیده ای از توانایی دست یافتن به انوا ع زیادی از اطلاعات در آمیختن آن ها در مجموعه ای منسجم
از ایده ها و نهایتاً ،به وجود آوردن شکلی تحقق یافته از آن ایده هاست.

نقش دگرگون شونده طراح

زنبورباساختن کندویش بسیاری از معماران را شرمنده می کند ولی
آنچه بدترین معمار را از برترین زنبور ممتاز میکند این است که معمار
ساختمان خود را پیش  از آنکه در واقع بنا کند در تخیل خود برپا می کند .
طراحی بومی یا افزارمندانه:
فرآیند طراحی مبتنی بر افرازمندی  : پس از نسل ها تغییر و تحول
  ،محصولنهایی به صورت پاسخی منسجمی به مسئله در می آید.
پیوند بسیار نزدیک ساخت و طراحی. پاورپوینت ابهام زدایی از فرآیند طراحی
حرفه ای شدن طراحی :
کرسیتوفر الکساندر :  وقتی  در جامعه ای تغییر ناگهانی وسریع پیش
می آید که از نظر فرهنگی بازگشت ناپذیر است ،روش طراحی ناخودآگاه
جای خود را به فرآیند آگاهانه حرفه ای شده ای می دهد.
 
کیش فردیت در اصطلاح آموزشی نظام استاد شاگردی

مسیر فرآیند طراحی

1.جذب :گرد آوری و تنظیم اطلاعات
2. بررسی کلی : جست و جوی ماهیت و راه حل ها
3.گسترش : توسعه یا پالایش یک یا چند راه حل آزمایشی حاصل از مرحله 2
4.ارائه : ارائه راه حل

الگویی از مسئله های طراحی

  مولد های مسئله طراحی
 
کارفرما :  در طراحی معمولاً مسئله نه از ذهن طراح بلکه از
 یک کارفرما سرچشمه می گیرد.
 قانون گذاران : غالباً درگیر خود طراحی نیستند ، ولی
 محدوده هایی را وضع می کنند که طراحان باید در چارچوب
آن کار کنند.
این گونه معیارها ممکن است بر  عوامل ایمنی ،کاربرد یا شکل ظاهری باشد.
در فروشگاه ایرانیان شهرساز مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.
 
 
 
 
 


:: برچسب‌ها: فرآیند طراحی , ابهام زدایی , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت فاضلاب تصفیه و کاربرد آن

تعریف فاضلاب

پاورپوینت فاضلاب تصفیه و کاربرد آن

فاضلاب به هر نوع آبی اطلاق می شود که به لحاظ  کیفی تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژیک جامعه بشری قرار گرفته و متشکل است

ازآب های تخلیه شده از منازل مسکونی، ساختمان های تجاری، صنعتی و یا کشاورزی که دربرگیرنده

سطح وسیعی از آلاینده ها و کنسانتره های بالقوه می باشد.

در معمول ترین معنای آن، این واژه به فاضلاب شهری گفته میشود

که شامل طیف وسیعی از آلاینده های ناشی از ترکیب فاضلاب های منابع مختلف است.

پسآب

پسآب (گنداب) به طور دقیق و صحیح به زیرمجموعه ای از فاضلاب اطلاق می شود که بدلیل وجود مواد دفعی انسانی موجود در فاضلاب مناطق مسکونی آلوده می گردد

اما اغلب بمعنای هرنوع فاضلابی می باشد. پسآب شامل مایعات اتلاف شده داخلی، شهری و یا صنعتی می باشد

که معمولا" حاصل از رسوب در لوله ها یا مجاری فاضلاب و گاهی اوقات در تخلیه کننده های چاه های فاضلاب میباشند.

مبدا فاضلاب

فاضلاب یا پسآب حاصل موارد ذیل می باشد (متون داخل پرانتز نشان دهنده آلاینده ها و یا مقادیر مواد می باشند)
فاضلاب انسانی حاصل از دستشویی ها (شامل ادرار و مدفوع، دستمال های توالت، خشک کن ها و سایر انواع مایعات) که آب سیاه نامیده می شوند.
نشتی چاه های فاضلاب
تخلیه مخزن فاضلاب
تخلیه دستگاه تصفیه پسآب. پاورپوینت فاضلاب تصفیه و کاربرد آن
آب شستشو (شخصی، پوشاک، طبقات، ظروف و غیره) که آب خاکستری نامیده میشوند.
آب بارندگی جمع شده روی بام ها، حیاط و غیره (باقیمانده های نفت و سوخت)
آبهای زیرزمینی نفوذ یافته در پسآب و فاضلاب
مایعات مازاد حاصل از منابع داخلی (شامل نوشیدنی ها، روغن مخصوص آشپزی، آفت کش ها، انواع روغن موتور، رنگ، مایعات شوینده، پاک کننده ها و غیره)

تصفیه فاضلاب و دلایل آن 

تأثیرات نامطلوب زیست محیطی ناشی از دفع نادرست فاضلاب شهری و صنعتی در حدی است

که امروزه اجرای طرح های فاضلاب در مناطق شهری و روستایی کشور امری ضروری و بنیادی تلقی می گردد .
مهمترین اهداف از احداث سامانه های تصفیه ی فاضلاب شامل:
حفظ بهداشت همگانی ،
حفاظت محیط زیست ،
جلوگیری از آلودگی منابع آب
استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در کشاورزی و صنعت می باشد .

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: فاضلاب , پاورپوینت , تصفیه , کاربرد آن ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

مبلمان و تزئینات بنا دوره قاجار

قدیمی ترین چهار پایه

مبلمان و تزئینات بنا دوره قاجار

آثار و مدارک باستان شناسی به جای مانده از فرهنگ های کهن در سرزمین های گوناگون خاور میانه و آسیای غربی نشان می دهد

که صندلی بعنوان وسیله ای برای نشستن از هزاران سال پیش به شکل های گوناگون وجود داشته است.

مدارک موجود نشان می دهد که قدیمی ترین چهار پایه موجود درمنطقه خاور نزدیک باستان از حفریات باستان شناسی تپه چشم علی

در جنوب شرق تهران (شهرری) در کاوش های اریک اشمیت در سال های 6-1934 به دست آمده است. مبلمان و تزئینات بنا دوره قاجار

تخت خواب در دوران باستان

ایرانیان باستان همچنین از تخت خواب نیز استفاده نموده و می توان بنابر شواهد و مدارک باستان شناسی مطرح نمود

که ایرانیان جزو اولین مردمانی بوده اند که از تخت خواب به عنوان مبلمان محل زندگی استفاده می کرده اند.

دوره های شروع استفاده از مبلمان اروپایی

با آغاز دوره صفوی و سپس دوره قاجار که آغاز گر حضور اروپائیان در سرزمین ایران محسوب می گردد.

و نیز مسافرت شاهان قاجار به فرنگ، مبلمان نوع اروپایی به دربار شاهان صفویه و قاجار و پس از آن ها در دربار پهلوی راه می یابد.

تخت نادری

تخت نادری نام اریکه سلطنتی است که به دستور فتحعلی شاه قاجار توسط   جواهر سازان و صنعتگران ایرانی ساخته شده‌است.
این تخت مرصع و میناکاری شده شامل ۲۲ هزار سنگ و جواهر قیمتی است که برای اردوکشی به چمن سلطانیه زنجان در ۹ قطعه مجزا ساخته شد.
این تخت تنها در مواقع سفر برای پادشاه حمل می‌شد و در بقیه اوقات در خزانه سلطنتی نگهداری می‌شد.

تَختِ طاووس

تَختِ طاووس که در آغاز «تخت خورشید» نام داشت، یکی از تخت‌های جواهر نشان سلطنتی ایران است

که به مباشرت حاجی محمد حسین خان صدر اصفهانی (نظام الدوله)

صدر اعظم فتحعلی شاه و به فرمان فتعلی شاه در سال ۱۲۱۶ هجری قمری توسط جواهرسازان اصفهان ساخته شد.

از سال ۱۲۲۴ قمری، از نخستین شب ازدواج فتحعلی شاه با طاووس تاج الدوله(که نه ساله بود) بر روی این تخت، تخت به نام وی، تخت طاووس نامیده شد.

این تخت هم اکنون در موزه جواهرات بانک مرکزی است.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: قاجار , مبلمان , بنا , تزئینات , دوره ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت معرفی کراکینگ حرارتی

کراکینگ حرارتی

پاورپوینت معرفی کراکینگ حرارتی

کراکینگ فرآیندی است که در صنایع پتروشیمی کاربرد داشته و برای کاهش وزن مولکولی هیدروکربن‌ ها به وسیله شکستن پیوند های آن‌ها استفاده می‌شود.

این فرایند از روش‌های اصلی در تبدیل نفت خام به سوخت های مفید مانند بنزین، گازوییل، سوخت جت و نفت سفید است.

کراکینگ گرمایی، کراکینگ کاتالیستی، هیدروکراکینگ و کراکینگ با بخار آب از متداول‌ترین انواع روش‌های کراکینگ در صنایع هستند.

این فرایند یا در دما و فشار بالا و بدون کاتالیزور انجام می‌شود یا در دمای پایین و فشار کم و در حضور کاتالیزور.

منبع اصلی هیدروکربن‌های بزرگ، برش های نفت سفید یا بنزین در فرایند تقطیر جزء به جزء نفت خام می‌باشد.

تاریخچه کراکینگ حرارتی

پس از جنگ جهانی اول به سبب گسترش و پیشرفت صنایع و تقاضای روبه رشد انرژی و محصولات نفتی، عرضه این محصولات در بازار پاسخگوی نیاز نبود؛

بنابراین دانشمندان پالایش نفت، به تدریج با وارد کردن فرآیند های شکست ملکولی، بالابردن کیفیت و کمیت محصولات مختلف نفتی را هدف خود قرار دادند

و در این امر به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند. کراکینگ حرارتی که که به عنوان کراکینگ شوخوف نیز شناخته می‌شود

در سال ۱۸۹۱ توسط مهندس روسی به نام ولادیمیر شوخوف معرفی شد.

مراحل کراکینگ

1-واكنش هاي اوليه كه باعث از بين رفتن خوراك مي‌شوند.
2-واكنش هاي ثانوي كه فرآورده‌هاي واكنش هاي
اوليه را جزئاً يا كلاً تبديل مي‌كنند.

مکانیزم کوره

واحد الفين از يك سري كوره تشكيل يافته است كه به كوره‌ هاي پيروليز معروف هستند.
در اين بخش تمام محصولات واحد توليد مي‌شود و در قسمت هاي ديگر جداسازي و خالص سازي مي‌شوند.
يك كوره در صنايع نفت تشكيل شده از تجهيزاتي كه بوسيله آن ها در داخل اتاقكي عايق شده
گرماي توليد شده توسط احتراق سوخت، به سيال منتقل مي‌گردد. پاورپوینت معرفی کراکینگ حرارتی
 گرماي لازم براي پيروليز واكنش ها، كه از طريق ديواره‌ي كويل ها جذب آن ها مي‌شود
از احتراق سوخت و هوا كه گاز سوختي ناميده مي‌شود، بدست مي‌آيد.
مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.
 
 
 
 
 
 


:: برچسب‌ها: کراکینگ حرارتی , معرفی , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت معرفی طرح جامع

ضرورت تهیه طرح جامع

پاورپوینت معرفی طرح جامع

تحولات عمومی نیمه اول قرن بیستم

بروز دو جنگ جهانی اول و دوم

وقوع انقلاب اکتبر روسیه (1917)

افزایش نقش دولت در اقتصاد ملی و مدیریت خدمات عمومی

ایجاد نظام دو قطبی در جهان و پیدایش اقتصاد مختلط سوسیال دموکراسی

تکوین الگوی برنامه‌ریزی جامع و طرح‌های جامع

 
پاتریک گدس و لوییس مامفورد با استفاده از اصول بوم‌ شناسی و زیست‌ شناسی "نظریه ارگانیستی" را در شهرسازی مطرح ساختند
که بر اساس آن الگوی طرح‌های جامع به وجود آمد و در انگلستان و آمریکا جنبه‌ ی رسمی و قانونی پیدا کرد.
پاورپوینت معرفی طرح جامع
 
نظرات گدس با نظریه‌ ی کارکردگرایی شهرسازی مدرن (منشور آتن – 1933)
در هم آمیخت و در سراسر جهان به صورت طرح‌ های جامع توسعه‌ ی شهری به کار گرفته شد.
 
طرح‌های جامع بیش از نیم قرن و تا حدود دهه‌ی 1960 دوام آورد. پاورپوینت معرفی طرح جامع
ولی هنوز آثار این شیوه‌ی برنامه‌ ریزی در کشور های جهان سوم و از جمله ایران باقی مانده است.

فرآیند تهیه طرح جامع از دیدگاه گدس

طرح جامع: بررسی و تحلیل وضع موجود به شیوه ای علمی (استقرایی) و ارائه بهترین راه های اجرایی برای تحقق اهداف و مقاصد مسئولان و مدیران جامعه

برداشت و پیمایش منطقه ای، تجزیه و تحلیل ویژگی ها و گرایش های موجود شهر و منطقه، ارائه طرحی واقع گرا

ویژگی‌ های برنامه‌ریزی جامع

خردگرایی علمی
تمامیت گرایی
اعتقاد به پیشرفت
گرایش بیش از پیش به سمت اندیشه‌ی هندسی و کالبدی
تعیین اهداف و مقاصد برنامه‌ریزی از سوی نمایندگان سیاسی و مدیران جامعه (بنابراین در فرآیند برنامه‌ریزی جامع، موضوع تصمیم‌سازی و تعیین اهداف و سیاست‌ها اصولاً مطرح نیست.)
جمع آوری و تحلیل اطلاعات لازم در مورد شهر از طریق استقراء و قیاس
به صورت قطعی و تغییرناپذیر
سند قانونی و الزام‌آور

طرح جامع گسترش شهر آمستردام هلند

تمام اقداماتی که در طرح جامع آمستردام پیشنهاد شد، بر اساس ارقام و آماری بود که دانستن آن برای بقاء یک جامعه لازم است. مانند:
افزایش جمعیت شهر در نتیجه فزونی تعداد نوزادان بر متوفیان
تعداد نوآمدگان به شهر
ضریب افزایش جمعیت و نحوه تغییر آن
پیش بینی تغییرات ممکن در امور داد و ستد
و ...

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز مطالبی ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: طرح جامع , پاورپوینت , معرفی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

روش هاي مختلف برنامه ريزي شبكه

 برنامه ريزي شبكه

روش هاي مختلف برنامه ريزي شبكه

نمودار هاي گانت
روش مسير بحراني CPM
روش شبكه هاي پيش نيازي PN
روش ارزيابي و بازنگري پروژه هاPERT
روش گرافيكي ارزيابي و بازنگري پروژه ها GERT

روش هاي قطعي برنامه ريزي شبكه اي

روش هاي قطعي برنامه ريزي شبكه اي شامل روش مسير بحراني (CPM) و همچنين شبكه هاي پيش نيازي (PN) مي باشند

كه تعديلي بر روش مسير بحراني به حساب مي آيد. در اين دو روش مدت زمان مورد نياز براي انجام فعاليت ها قطعي فرض مي گردند.

تفاوت ميان دو روش فوق در وجود تنوع در روابط وابستگي ميان فعاليت ها در روش شبكه هاي پيش نيازي مي باشد.

روش هاي احتمالي برنامه ريزي شبكه اي

 
روش هاي احتمالي برنامه ريزي شبكه شامل دو روش پرت (PERT) و گرت (GERT)    مي باشند.
در روش هاي فوق زمان و يا تركيب انجام فعاليت ها احتمالي بوده و داراي قطعيت نمي باشد.
روش پرت در خصوص آن دسته از فعاليت ها كاربرد دارد كه مدت زمان لازم براي انجام آن ها قطعي نمي باشد
در صورتي كه در روش گرت ، تركيب انجام فعاليت ها احتمالي بوده وفاقد قاطعيت مي باشد.

نمودارهاي گانت

شايد بتوان گفت كه نمودارهاي گانت داراي عموميت بيشتري در نمايش فرايند اجراي يك پروژه باشند.

اين بدان دليل است كه درك آن براي عموم بسيار ساده مي باشد.

اما بايد به اين نكته دقت نمود كه نمودار فوق وسيله مناسبي براي برنامه ريزي و مديريت يك پروژه به طور موثر نمي باشد.

در اين نمودار فعاليت ها از بالا به پايين ( در سطرها ) و جريان زمان ها از چپ به راست ( در ستون ها ) نمايش داده مي شوند.

زمان انجام هر فعاليت به صورت يك ميله افقي كه طول آن متناسب با مدت زمان لازم براي انجام فعاليت مي باشد ، در مقابل آن فعاليت نشان داده مي شود.

روش مسير بحراني

گروهي از دانشمندان علوم تحقيق در عمليات وابسته به هيات مركزي توليد انرژي الكتريكي در انگلستان روشي را براي اجراي پروژه تعميرات اساسي يك نيروگاه برق ابداع نمودند.
طولاني ترين مسير غير قابل كاهش رويدادها يا تكنيك ترتيب اصلي
شركت توليدي دوپان نسبت به معرفي روش مسير بحراني اقدام نمود.
كاربرد روش فوق در ساخت و اجراي برنامه تعميرات كارخانجات دوپان.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی , روش های , شبکه , مختلف ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت طراحی درمانگاه عمومی

تعریف درمانگاه

پاورپوینت طراحی درمانگاه عمومی

درمانگاه به موسسه اي اطلاق می شود که بطور شبانه روزي بیماران سرپایی را براي درمان می پذیرد

و درآن محل می توان موارد فوري یا نیازمند کمک هاي ویژه را حداکثر 24 ساعت تحت نظر قرار داد و در صورت عدم بهبودي

و داشتن مشکلات خاص و نیازمند به خدمات بیشتر، بایستی درطول این مدت هماهنگی لازم جهت اخذپذیرش واعزام به بیمارستان،در صورت لزوم فراهم گردد.

شرایط ساختمانی تجهیزاتی و پرسنلی درمانگاه

ساختمان درمانگاه و تعداد اطاق ها وکلیه شرایط لازم براي تهویه، نور، سیستم هاي حرارتی و برودتی

باید منطبق با اصول بهداشتی و فنی بوده و مورد قبول و تصویب وزارت یا دانشگاه / دانشکده مربوطه قرار گیرد.
حداقل تعداد اطاق براي تاسیس درمانگاه عمومی شامل شش اطاق ویک سالن انتظار با امکانات کافی می باشد.
سطح کلی زیر بنا باید حداقل 200 متر مربع بدون در نظر گرفتن فضاي لازم جهت بخش هاي پاراکلینیک بوده

و پیش بینی هاي لازم براي کلیه اقدامات ایمنی از جمله اطفاي حریق شده باشد.

بهترین جهت برای اتاق درمان و جراحی درمانگاه

بهترین جهت برای اتاق درمان و جراحی بین شمال غربی و شمال شرقی است. نمای بخش پرستاری در جهت جنوب به جنوب شرقی مناسب است .

آفتاب صبحگاهی دلپذیر ، گرمای کم ، مزاحمت کم نور آفتاب (احتیاج به تاریک کردن اتاق نیست)

هوای ملایم در عصرها، اتاق هایی که رو به شرق و غرب هستند به نسبت دارای آفتاب گیری بیشتر هستند

اگر چه از آفتاب زمستانی بهره کمتری می برند. جهت بخش های درمانگاه که دارای اقامت متوسط کوتاهی هستند

مهم نیست برخی مقررات انظباطی تخصصی حکم می کنند. پاورپوینت طراحی درمانگاه عمومی

که بیماران در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند که اتاق های رو به شمال برای آن ها مناسب است .

اشکال ساختمانی درمانگاه بیماران سرپایی

محل درمان بیماران سرپایی دارای اهمیت ویژه ای است. جداسازی مسیر بیماران سرپایی و بیماران بستری شونده

باید در اوائل برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد. با این حال راه دسترسی به دپارتمان های پرتو ایکس و جراحی بایستی نزدیک باشد.

امور مربوط به بیماران سرپایی هر روز مهمتر می شوند. بنابراین به اتاق های انتظار بزرگتر و اتاق های درمان بیشتری نیاز است.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: درمانگاه , پاورپوینت , عمومی , طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت دکوراسیون در اتاق خواب

اتاق خواب

پاورپوینت دکوراسیون در اتاق خواب

اتاق خواب یکی از جاهای مهم و محل استراحت ، آرامش و کسب انرژی است .

بنابراین هرگونه وسایل اضافی مانند تلویزیون ، کامپیوتر و وسایل ورزشی د راتاق خواب اضفی تلقی می شود .

حدود یک سوم ازعمرآدمی درخواب میگذرد . اتاق خواب محلی برای رفع خستگی ، تجدید قوای بدن ، نشاط روان و فعالیت بعد از خواب است .

اتاق خواب شما باید مكاني گرم و راحت باشد تا شما بتوانيد در پايان يك روز پركار در آن به آرامش برسيد.

اتاق خوابي كه فاقد فضايي گرم و راحت با دكوراسيوني مناسب نباشد تنها يك اتاق از اتاق هاي خانه شماست.

 

توصیه هایی در مورد اتاق خواب

پنجره ها را باز کنید تا هوا و اکسیژن کافی به داخل اتاق نفوذ کند و در آن جریان پیدا کند .
هنگام شب ، استفاده از نور شمع (وارمر)مناسب است . اگر این مکان وجود ندارد ، برای تنظیم نور از سوئیچ کم و زیاد کننده نور استفاده نمائید.
طیف رنگی از سفید تا شکلاتی برای اتاق خواب مناسب است . پاورپوینت دکوراسیون در اتاق خواب
اتاق خواب دارای بزرگترین مبلمان است پس از ایجاد تعادل در آن اهمیت زیادی دارد .
برای این منظور از دو پاتختی در دوطرف تخت استفاده کنید (یکی کافی نیست)
بهتر است بالای تخت لبه دار باشد . معمولا جنس چوب که با پوشش نرم پوشیده شده باشد مناسب است .

توصیه های نورپردازی در اتاق خواب

از کلیدهای دیمر یا همان تنظیم کنند های نور در اتاق خوابتان استفاده کنید.

از این کلیدها حتی برای چراغ اصلی اتاق خواب هم می توانید استفاده کنید.

بدین ترتیب شما می توانید نور را به دلخواه تنظیم کنید.
اگر نور خورشید که از پنجره اتاق داخل می شود مستقیم به صورت شما می خورد و باعث اذیت شما می شود

راه کار این است که از پرده های حصیری یا کرکره ای استفاده کنید تا از این مشکل نجات پیدا کنید.

کاربرد اتاق خواب

اتاق خواب شرایط لازم برای مطالعه ، تفکر ، عبادت کردن و یا استراحت برای بزرگسالان

و برای کودکان استراحت ، بازی ، انجام تکالیف مدرسه وانجام کارهای هنری ...ایجاد میکند.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , پاورپوینت , اتاق خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت توصیه های ایمنی درمدرسه
توصیه های کلی در ایمنی مدرسه
پاورپوینت توصیه های ایمنی درمدرسه

وجود جعبه کمک های اولیه درمدارس
وجود خط کشی عابر پیاده مناسب در مقابل درب خروجي تمامي مدارس
بالکن های مدرسه دارای نرده محافظ باشد .
اخذ تائیدیه ایمنی از آتش نشانی که می تواند در ارتقاء ایمنی مدرسه نقش به سزایی ایفا نماید.
اصلاح وتجهیز کانال‌های روبازآب وفاضلاب اطراف مدارس
نرده کشی وزنجیرکشی مدارسی که نزدیک بزرگراه ها هستند.
مدرسه باید خارج از حریم کابل های فشارقوی برق، خطوط گازرسانی، پمپ بنزین، محل عرضه وفروش کپسول های گاز، انبارهای مواد محترقه باشد.
احداث مدرسه با بیش از سه طبقه ارتفاع ممنوع می باشد.
مدرسه نباید در مسیر و مجاورت عوامل آلودگی زا باشد.
توصیه های ایمنی در کلاس درس
درب كلاس ها به طرف بیرون باز شود.
موزائیك های كف كلاس لیز نباشد كه باعث سرخوردن و ایجاد حادثه نشود.
تابلوی كلاس درس محكم به دیوار نصب شده باشد.
بخاری كلاس در گوشه ای خارج از مسیر تردد دانش آموزان و ترجیحاً در بالاتر از سطح زمین نصب شده باشد.
پنکه های سیار حتی الامکان در کلاس درس استفاده نشود .
برای هردانش آموز درکلاس حداقل باید25/ 1متر مربع سطح درنظر گرفته شود.
 
توصیه های ایمنی درراه روها و راه پله ها
کلیه نقاط پرتگاهی وپله ها ومسیرهای خروج باید به نرده محافظ مجهز باشند.
بهسازي پلكان و معابر خروج اضطراري، متناسب با تعداد دانش آموزان باشد.
پله ها دارای ارتفاع و شیب مناسب باشد. پاورپوینت توصیه های ایمنی درمدرسه
درب مدرسه در خیابان های شلوغ باز نشود.
لبه پلکان های خروجی باید دارای تمهیدات مانع از سر خوردن باشند.
حداکثر ارتفاع پله ها در مدرسه ها ۱۸ سانتیمتر و حداقل عرض آن ۳۰ سانتی متر و طول آن 130 سانتي‌متر باشد.
توصیه های ایمنی در حیاط و زمین ورزشی
حیاط مدرسه نباید هیچ گونه گودال یا چاله داشته باشد.
درصورت استفاده از حیاط مدرسه به عنوان پارکینگ خودرو باید جای مناسبی درنظر گرفته شود.
وجود هر گونه حوض و حوضچه آب در محوطه مدرسه ممنوع است .
به منظور جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، محوطه مدرسه باید با آسفالت یا بتون کف مفروش گردد.
در فروشگاه ایرانیان شهرساز مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز مطالبی گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ایمنی , مدرسه , پاورپوینت , توصیه های ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت پل معلق آمل
شهر آمل
فایل پاورپوینت پل معلق آمل

آمل یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران است که از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ های اقوام پیشین نیز به شمار می‌رود.

جمعیت شهرستان آمل ۳۷۰٬۷۷۴ نفر و مساحت آن ۳۰۷۴٫۴ کیلومتر مربع است.

شهر باستانی آمل که در مرکز استان مازندران قرار دارد، از سمت شمال به محمود آباد، از شمال شرقی به بابلسر، از شرق به بابل و از غرب به شهرستان نور راه دارد.

جالب است بدانید شهر آمل ۱۸ کیلومتر از دریای مازندران و ۶ کیلومتر از دامنه کوه‌های البرز فاصله دارد.

همچنین فاصله آمل تا تهران ۱۸۰ کیلومتر است. فایل پاورپوینت پل معلق آمل

اقلیم شهر آمل
این شهر آب و هوایی معتدل دارد، در نتیجه تابستان هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و مرطوب از خصوصیات آب و هوایی آن است.

این شهر حداکثر میزان بارش خود را در آذر ماه و حداقل آن را در تیر ماه تجربه می‌کند.

این بارش‌ها می‌توانند منبع خوبی برای تامین آب رودخانه هراز باشند.

اقتصاد شهر آمل
کشاورزی و دامداری اساس اقتصاد این شهر را تشکیل می دهند.از جمله محصولات کشاورزی آن میتوان به سیب درختی، برنج، مرکبات و تره بار اشاره کرد.

پیشینه تاریخی آمل
آمل از شهرهاي بسيار قديمي  در استان مازندران است.

   عده اي از تاريخ نويسان و جغرافيدانان آن را به دوره پيشداديان و كيائيان نسبت داده اند
با توجه به اشيايي كه به دست آمده  ازآن در دوره ساساني پايتخت يامركز آن منطقه بوده است.
آمل جديد در جوار شمال آمل قديم بنا شده است وامروزه يكي از شهرهاي آباد و زيباي شمال ايران است.
دو عامل اصلي تشكيل دهنده بافت آمل
بازار: راسته اصلی بازار قدیم آمل به همراه راسته‌های فرعی منشعب از آن (راسته عطاران، راسته پالان دوزان، راسته نمدمالان و نوراسته)

نقش مهمی در تشکیل و تعریف محدوده بافت ایفا می‌کنند.

راسته اصلی دقیقاً و بلافاصله بعد از پل دوازده چشمه (جنوب شرقی بافت)

آغاز و به صورت قطری و طولی در بافت حرکت کرده و تا نزدیکی های مرکز اصلی کاشی محله (مسجد جامع علی کوچک) ادامه می‌یابد.

بازار به بافت ویژگی طولی و خطی بودن آن (گذر و محور اصلی بافت) تلفیق بعضی از مراکز محله با آن (مشائی محله و شاهاندشتي محله)

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: پل معلق , فایل , آمل , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت استاندارد طراحی موزه
موزه
پاورپوینت استاندارد طراحی موزه

موزه یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی

و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود. ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه است.

تاریخ نخستین موزه
نخستین موزه با مجموعه‌های خصوصی افراد توانمند، خانواده‌ها و موسسات هنری آغاز شد که شامل اشیاء طبیعی و نایاب می‌شد.

در ایران ساخت اولین موزه به ناصرالدین شاه قاجار و پس از بازگشت وی از سفر اروپا نسبت داده می‌شود.

گونه‌های موزه
گونه‌های زیادی از موزه وجود دارد از مجموعه‌های بزرگ در شهرهای بزرگ که انواع مجموعه‌ها را پوشش می‌دهد

تا موزه های کوچک که یک یا چند دسته خاص را شامل می‌شود.

این دسته‌ها شامل هنرهای زیبا، هنر کاربردی، صنایع دستی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، قوم‌شناسی

تاریخ، تاریخ فرهنگی، تاریخ نظامی، علم، فناوری، موزه کودکان، نقشه، تاریخ طبیعی

سکه‌شناسی، گیاه‌شناسی، علوم طبیعی و تمبرشناسی، کاخ موزه‌ها می‌باشد.

موزه‌های معروف
از معروف‌ترین موزه‌های جهان می‌توان به موزه لوور پاریس، موزه ارمیتاژ سن‌پترزبورگ، بریتیش موزیوم در لندن اشاره کرد.
 
در میان مهمترین موزه‌هایی که در ایران وجود دارد، می‌توان موزه ایران باستان، موزه آذربایجان، موزه رضا عباسی
موزه آبگینه، موزه فرش، مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد شامل (موزه زمان، موزه پول، موزه کاخ رامسر، موزه خودروهای تاریخی ایران)
موزه هنرهای معاصر (که به کوشش شهبانو فرح پهلوی تأسیس شد) و کاخ موزه نیاوران و موزه اداری سفیر را نام برد.
معروفترین موزه در زمینه علوم طبیعی موزه علوم طبیعی بهاباد یزد می‌باشد.
موزه‌های خصوصی
علاوه بر موزههای دولتی در داخل کشور شاهد هستیم تعدادی موزه شخصی نیز به همت افراد مختلف راه‌اندازی و اداره می‌شود.

در ایران بزرگترین موزه شخصی که به اعتقاد کارشناسان، بزرگترین موزه شخصی خاورمیانه نیز می‌باشد، توسط دکتر محمد صادق محفوظی راه‌اندازی شده‌است.

در موزه دکتر محمدصادق محفوظی که بیش از بیست سال از تأسیس آن می‌گذرد

بیش از ۱۲۰ هزار اثر تاریخی از دوره‌های قبل از تاریخ، ایلامی، هخامنشی و سایر دوره‌های تاریخی و همچنین از آثار دوره‌های بعد از اسلام نگهداری می‌شود.

این موزه در تهران و در خیابان ولنجک واقع است. پاورپوینت استاندارد طراحی موزه

در فروشگاه ایرانیان شهرساز مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: موزه , طراحی , پاورپوینت , استاندارد ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

زندگی نامه و آثار دکتر حسن فتحی
بیوگرافی دکتر حسن فتحی
زندگی نامه و آثار دکتر حسن فتحی

-سال 1899 ،تولد در شهر اسکندریه در کشور مصر.
-سال 1926 ،فراغت از تحصیل از دانشگاه کایرو-مصر
(آغاز تحصیل با رشته کشاورزی و اتمام تحصیل با رشته معماری).
-سال 1928 ،طراحی و ساخت مدرسه ابتدایی تلخا،به عنوان اولین اثر.
-سالهای 1946 تا 1953،در منطقه لوکسور طراحی و ساخت روستای گورنای نو.
-سالهای 1949 تا 1952 ،فعالیت در دپارتمان ساخت مدارس کشور مصر.
-سال 1950،مشاور عالی شاخه پناهندگان سازمان ملل متحد.
-سال 1953 تا 1957،مدیر گروه معماری در مدرسه هنر کایرو.
-سال 1957 تا 1962،در پژوهشکده شهر آتن مباحث اقلیم و معماری را تدریس نمود و یکی از اعضای پروژه تحقیقاتی "شهری برای آینده "بود.
-سالهای 1963 تا 1965،مدیر مسول پروژه های خانه سازی در وزارت علوم و تحقیقات مصر در شهر کایرو.(دارای تحقیقات گسترده بر روی فرهنگ و سنن و مردم شناسی ).
-سال 1966،تدریس کرسی فلسفه زیبا شناسی در شهرسازی و معماری،در دانشگاه الازهر مصر.
-سالهای 1975 تا 1977،تدریس مسکن روستایی در دانشکده کشاورزی کایرو.
-سال 1977،تاسیس و مدیریت انستیتوی بین المللی تکنولوژی مقتضی.
-سالهای 1976 تا 1980،عضو کمیته داوران جایزه آقاخان.
-سال 1989،فوت
جوایز دکتر حسن فتحی
-1959،جایزه ویژه و مدال طلا از مدرسه هنرهای زیبای مصر.
-1967،جایزه بین المللی برای دکوراسیون های دولتی.
- 1980 جایزه بنیاد آقا خان. زندگی نامه و آثار دکتر حسن فتحی
-1984،مدال طلای اتحادیه بین المللی معماران.
عضویت دکتر حسن فتحی
عضو رسمی شورای عالی هنر مصر.
-عضو افتخاری مرکز آمریکایی پژوهشهای کایرو.
-عضو افتخاری انستیتوی آمریکایی معماران،1976.

دیدگاه های نظری(حسن فتحی)
(اول) سنت در مفهوم اجتماعی آن ،برابر با عادت شخصی است و همان نقش در قلمرو هنر دارد.
یعنی رها کردن هنرمند از تصمیمات غیر مهم و حاشیه ایی تا اجازه یابد توجه خویش را بر تصمیمات حیاتی متمرکز سازد.
هنگامی که تصمیم هنری گرفته می شود،زمان و فاعل آن اهمیتی ندارد،حذف این تصمیم نمی تواند با منفعت توام باشد،بهتر است
تا در بخشی از عادات مشترک مان وارد شود و دیگر ما را نگران نسازد.
 
مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: حسن فتحی , آثار , دکتر , زندگی نامه ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت روش های اجرایی ساختمان
نکات اجرایی زیر سازی پی
پاورپوینت روش های اجرایی ساختمان

فرض کنید یک پروژه اسکلت فلزی را بخواهیم به اجرا در آوریم ، مراحل اولیه اجرایی شامل ساخت پی مناسب است

که در کلیه پروژه ها تقریبا یکسان اجرا می شود، اما قبل از شرح مختصر مراحل ساخت پی

باید توجه داشت که ابتدا نقشه فنداسیون را روی زمین پیاده کرد

و برای پیاده کردن دقیق آن بایستی جزئیات لازم درنقشه مشخص گردیده باشد.

از جمله سازه به شکل یک شیکه متشکل از محورهای عمود بر هم تقسیم شده باشد

نکات فنی و اجرایی به خاکریزی و زیر سازی فنداسیون
چاه های متروکه با شفته مناسب پر می شوند و در صورت برخورد محل با قنات متروکه ، باید از پی مرکب یا پی تخت استفاده کرد

یا روی قنات را با دال بتن محافظ پوشاند. از خاک های نباتی برای خاکریزی نباید استفاده کرد .

ضخامت قشرهای خاکریز برای انجام تراکم 15 تا 20 سانتیمتر است . برای انجام تراکم باید مقداری آب به خاک

اضافه کنیم و با غلتک های مناسب آن را متراکم نمایی. پاورپوینت روش های اجرایی ساختمان

البته خاکریزی و تراکم فقط برای محوطه سازی و کف سازی است و خاکریزی زیر فنداسیون مجاز نمی باشد.

بتن مگر
بتن با عیار کم سیمان زیر فنداسیون که بتن نظافت نیز نامیده می شود

معمولا به ضخامت 10 تا 15 سانتیمتر و از هر طرف 10 تا 15 سانتیمتر بزرگتر از خود فنداسیون ریخته میشود.

انواع اتصال ستون به شالوده
جزئیات اتصال ستون فلزی به شالوده بتنی به نیروی موجود در پای ستون بستگی دارد.

در ستون با انتهای مفصلی فقط نیروی فشاری و برشی از ستون به شالوده منتقل می شوند.

اگر بخواهیم لنگر خمشی را نیز به شالوده منتقل نماییم ، در ان صورت ، نیاز به طرح اتصال مناسب

برای این کار خواهیم داشت که اتصال گیردار خوانده می شود.

مطالب در فروشگاه ایرانیان شهرساز در رابطه با رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز مطالبی ارائه شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: اجرایی , ساختمان , پاورپوینت , روش های ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت معماری منظر
طراحی و ساماندهی منظر
فایل پاورپوینت معماری منظر

 
عبارت معماری منظر دلالت بر حرفه ای دارد که قصد آن طراحی و ساماندهی منظر است؛  بنابراین تعریف مفهوم منظر به شناخت دامنه فعالیت این حرفه کمک خواهد کرد.
 
منظر به یک معنا محیط پیرامون است و بر فضای ملموس و رویت پذیر اطلاق می‌شود
اما در معنای دیگر دلالت بر ذهنیتی دارد که در انسان به واسطه مواجهه با این فضای کالبدی، نقش می‌بندد.
در حالتی دیگر می‌توان منظر را ترکیب این دو یعنی پدیده ای مرکب از ذهنیت و عینیت تعریف کرد.
نظریه کوین لینچ در مورد معماری منظر 
«معماری منظر همان طراحی شهری ولی در سطح پایین است. معماری منظر در مورد انسان و نحوهٔ آرامش آن بحث می‌کند؛ یعنی هرچه قدر معماری منظر ما بهتر باشد، منظر ما در همهٔ زمینه‌ها -چه در زمینهٔ فرهنگی و چه در زمینهٔ اجتماعی- پیشرفت خواهد کرد.»

معماری منظر در کشور های پیشرفته
در بیشتر کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت؛ هدف‌های کلی و چارچوب تعریف‌های معماری منظر، در مقیاس‌های متفاوت بر ارتقای کیفیت فضاهای باز و سبز

محیط‌های طبیعی مرتبط با فعالیت‌های انسانی و به ویژه بر مدیریت جلوه‌های بصری منظر و فرایندهای بوم‌شناسی تأکید دارد.

همچنین، برخی فعالیت‌ها و خدمات معماری منظر را می‌توان در حوزه‌های برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت و در چند زمینه کلی معرفی کرد:

مقیاس بزرگ (برنامه‌ریزی منظر و درآمایش سرزمین تا اسکان، پایداری و بوم‌شناسی منظر)

مقیاس میانی (برنامه‌ریزی و طراحی در مناطق طبیعی بکر و حدود شهر، فضاهای باز و محیط‌های طبیعی درون‌شهری

عناصر طبیعی نظیر رودخانه، جنگل، ساحل دریا و غیره)، مقیاس خرد (فضاهای باز و سبز درون‌شهری، عناصر طبیعی در منظر شهری، سایت و محوطه‌های معماری و غیره)

خلاقیت در معماری منظر
گاهی اوقات ترس از مواجه شدن با تازگی‌ها و بدایع یا عادت به بدیهیات، منجر به تکیه وتاکید طراح بر بکارگیری راهکاره‌های ساده و پیش پا افتاده می‌شود.

اولین پیامد ریسک گریزی، یکنواختی یا همان تکرار بینتیجه طرح های پیشین است. فایل پاورپوینت معماری منظر

هیچ ایده ای به ذات خود اشتباه نیست واین شرایط زمانی و مکانی موجود است که گاهی باعث می‌شود.

برخی ایده‌ ها نادرست جلوه کنند به عبارتی می‌بایست به ایده‌ ها اعتماد کرد و با رویه تفکر خلاق سعی در تعدیل و به روز کردن آن ها نمود.

ارایه چند راه حل برای تفکر خلاق
انتخاب فضای مناسب
بهبود تفکر خلاق
استفاده ذهنی از «اما ها و اگر ها»
بررسی پروژه
کنترل و تغییر طرح
بررسی راه حل های غیر عملی
بیان و نمودار ساختن ایده نخستین
تغییر مسیر
استراحت ذهن

اعتماد به نفس

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: منظر , پاورپوینت , معماری , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 31 صفحه بعد