نوشته شده توسط : فاطی

ظوابط شهرسازی در نقشه های کاربری تجاری
ظوابط شهرسازی در نقشه های کاربری تجاری

سطح اشغال
در تجارت محله و تجارت ناحيه : پس از رعايت عقب نشيني جانبي و عقب نشيني هاي محدوديت ارتفاع ، مجاز است كه تمام سطح هر طبقه را به زيربنا اختصاص دهد .
 
در تجارت شهري : طبقه اول 100% و بقيه طبقات پس از رعايت عقب نشيني جانبي و عقب نشيني هاي محدوديت ارتفاع مجاز است كه تمام سطح هر طبقه را به زيربنا اختصاص دهد .
عقب نشيني جانبي از پلاك هاي مجاور
 
2-1- رعايت عقب نشيني جانبي از پلاك هاي مجاور در كاربري تجارت ناحيه و محله از روي طبقه همكف الزامي است .
2-2- رعايت عقب نشيني جانبي از پلاك هاي مجاور در كاربري تجارت شهري از روي طبقه اول به بعد الزامي است .
حداقل ارتفاع در كاربري تجاري
ساختمان هاي تا 4 طبقه : حداكثر ارتفاع طبقه از كف تا زير سقف طبقه همكف 4/5 متر است .
ساختمان هاي با بيش از 4 طبقه : حداكثر ارتفاع طبقه از كف تا زير سقف طبقه اول 8/5 متر است .
مبناي محاسبه تعداد جاي پارك : 1/3 زيربنا و تعداد واحد تجاری ؛هر کدام که بیشتر بود.
ضوابط و مقررات مربوط به احداث نمازخانه در اماكن اداري، تجاري و خدماتي
(موضوع بند ب ماده 6 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور)
پيش بيني سرويس بهداشتي عمومي و وضوخانه مجزاي زنانه و مردانه معادل حداقل 2 % كل مساحت زيربنا الزامي است . اين مساحت در هر حال كمتر از 15 متر مربع نخواهد بود و جزء زيربنا محاسبه نمي شود .
نمازخانه نبايد با سرويس بهداشتي داراي ديوار و پيش فضاي ورودي مشترك باشد .
فضای وضوخانه بايستي منفک از فضای سرويس بهداشتي ها در نظر گرفته شود .
نمازخانه بايستي داراي پلان مربع يا مستطيل خالص بوده و حتي الامكان جهت قبله بر يكي از اضلاع اصلي منطبق باشد . در صورت استفاده از پلان مستطيل طول اضلاع بزرگتر نبايد بيش از دو برابر اضلاع كوچكتر باشد . معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: کاربری تجاری , نقشه , شهرسازی , ظوابط ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت طراحی اعضای کششی
فایل پاورپوینت طراحی اعضای کششی

در یک سازه فولادی اعضای کششی کاربرد زیادی دارند.اعضای کششی به عنوان اعضای اصلی و درجه دوم مورد استفاده قرار می گیرند.اعضای اصلی جزئی از سیستم باربر سازه هستند اعضای درجه دوم به صورت مهار بندی سیتم های سقف و کف و تأمین مهار جانبی برای اعضای فشاری و خمشی می باشند.

در یک سازه فولادی اعضای کششی کاربرد زیادی دارند.اعضای کششی به عنوان اعضای اصلی و درجه دوم مورد استفاده قرار میگیرند.اعضای اصلی جزئی از سیستم باربر سازه هستند.اعضای درجه دوم به صورت مهار بندی سیتم های سقف و کف و تأمین مهار جانبی برای اعضای فشاری و خمشی می باشند.

سازه فولادی نوعی سازه است که مصالح اصلی آن که برای تحمل نیروها و انتقال آنها به کار می‌رود از فولاد است . اتصالات به کار رفته در این نوع سازه‌ها از نوع جوشی، پرچی و یا پیچ می‌باشد و بسته به نوع اتصالات قطعات طرح شده و کنترل‌های مربوطه بر روی آنها انجام می‌شود.
در حال حاضر فولاد از مهمترین مصالح برای ساخت ساختمان وپل و سایر سازه‌های ثابت است مقاومت فولاد(تنش تسلیم) مورد استفاده در بازه۲۴۰۰ تا ۷۰۰۰ kgr/cm2 است که برای ساختمانهای معمولی از فولاد با مقاومت ۲۴۰۰ که به آن فولاد نرمه گفته می‌شود استفاده می‌گردد.
نقش فولاد در ساختمان
فولاد یکی از مهمترین مصالح ساختمانی به شمار می‌آید. فولاد از احیا شدن سنگ آهن به همراه کک و اکسیژن در کوره‌های بلند با درجه حرارت زیاد بدست می اید. آهن خام که به این ترتیب به دست می‌آید بین ۳ تا ۴ درصد کربن دارد.

مهمترین مشخصه مکانیکی فولاد نمودار تنش _ کرنش آن می‌باشد که از روی آن تنش تسلیم و یا تنش جاری شدن بدست می‌آید.
فولاد بعنوان ماده‌ای با مشخصات خاص و منحصر بفرد، مدت هاست در ساخت ساختمانها کاربرد دارد. قابلیت اجرای دقیق، رفتار سازه ای معین، نسبت مقاومت به وزن مناسب، در کنار امکان اجرای سریع سازه های فولادی همراه با جزئیات و ظرافت های معماری، فولاد را بعنوان مصالحی منحصر و ارزان در پروژه‌های ساختمانی مطرح نموده است؛ به نحوی که اگر ضعفهای محدود این ماده نظیر مقاومت کم در برابر خوردگی و عدم مقاومت در آتش‌سوزیهای شدید به درستی مورد توجه و کنترل قرار گیرند، امکانات وسیعی در اختیار طراح قرار می‌دهد که در هیچ ماده دیگر قابل دستیابی نیست. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: اعضای , کششی , طراحی , پاورپوینت , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت مقررات ملی ساختمان
پاورپوینت مقررات ملی ساختمان

مقررات ملی ساختمان مجموعه ای است از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الارعایه در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می گردد.

وزارت مسکن و شهرسازی طبق ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وظیفه تدوین مقررات ملی ساختمان را به عهده دارد. این وزارتخانه با تشکیل شورایی تحت عنوان «شورای تدوین مقررات ملی ساختمان» با عضویت استادان و صاحبنظران برجسته کشور به منظور نظارت بر تهیه و هماهنگی بین مباحث از حیث شکل، ادبیات، واژه‌پردازی، حدود و دامنهٔ کاربرد و همچنین با تشکیل‌دادن «کمیته‌های تخصصی» شرایط لازم برای تدوین این مقررات را به وجود آورده است.

پس از تهیه پیش نویس مقدماتی مبحث مورد نظر، کمیته‌های تخصصی مربوط به هر مبحث پیش نویس مذکور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده و با انجام نظرخواهی از مراجع ذیصلاح آخرین اصلاحات و تغییرات لازم را اعمال می‌کنند. متن نهایی پس از تایید شورای تدوین مقررات ملی ساختمان برای تصویب به وزیر مسکن و شهرسازی پیشنهاد می‌شود

مقررات ملی ساختمان در قالب بیست و دو جلد کتاب که هر جلد مربوط به یک مبحث خاص می‌باشد منتشر شده است. مباحث عبارتند از:
 
مبحث اول: تعاریف
مبحث دوم: نظامات اداری
مبحث سوم: حفاظت ساختمانها در مقابل حریق
مبحث چهارم: الزامات عمومی ساختمان
مبحث پنجم: مصالح و فراورده‌های ساختمانی
مبحث ششم: بارهای وارد بر ساختمان
مبحث هفتم: پی و پی سازی
مبحث هشتم: طرح و اجرای ساختمانهای با مصالح بنایی
مبحث نهم: طرح و اجرای ساختمانهای بتن آرمه
مبحث دهم: طرح و اجرای ساختمانهای فولادی
مبحث یازدهم: اجرای صنعتی ساختمانها
مبحث دوازدهم: ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا
مبحث سیزدهم: طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمانها
مبحث چهاردهم: تاسیسات مکانیکی
مبحث پانزدهم: آسانسورها و پله‌های برقی
مبحث شانزدهم: تاسیسات بهداشتی
مبحث هفدهم: لوله کشی گاز طبیعی
مبحث هجدهم: عایق بندی و تنظیم صدا
مبحث نوزدهم: صرفه‌جویی در مصرف انرژی
مبحث بیستم: علائم و تابلوها
مبحث بیست و یکم: پدافند غیرعامل
مبحث بیست و دوم: مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها
معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مقررات ملی , ساختمان , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

آئین نامه ایمنی ساختمان در برابر زلزله
آئین نامه ایمنی ساختمان در برابر زلزله

تاریخچه تدوین آیین نامه ایمنی ساختمان ها دربرابرزلزله در ایران (2800 )

.نخستین گام در تهیه آیین نامه زلزله در دهه 40 صورت پذیرفت

دومین گام تصویب و اعمال اجباری آیین نامه در سال 1366 و 1367

سومین گام بازنگری نسخه اول و چاپ ویرایش دوم آیین نامه درسال 1378

بازنگری متن آیین نامه (ویرایش دوم) و تدوین ویرایش سوم در سال 1384

انتظار میرود با تعیین حداقل ضوابط و مقررات ، ساختمان ها در برابر زلزله های خفیف و متوسط بدون وارد شدن آسیب عمده سازه ای و در برابر زلزله های شدید بدون فروریختن قادر به مقاومت باشند .

ماده ۱- کلیه ساختمانهای گروه ۱ و۲ ( ساختمانهای با اهمیت زیاد ومتوسط ) موضوع بند ۱-۵ آئین نامه طرح ساختمانها در برابر زلزله ( موضوع تصویبنامه شماره ۱۱۹۱۳۸/ت ۹۶۹ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۶۷) به استثنای ساختمان های مسکونی یا مختلط مسکونی تجاری دارای کمتر از ۱۲ واحد مسکونی یا مسکونی و تجاری ( که مقاوم سازی آنها به اختیار مالک خواهد بود) اعم از آن که متعلق به بخش دولتی و عمومی یا بخش خصوصی باشند باید ظرف مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این آئین نامه در مقابل زلزله تا حداکثر امکان مقاوم شوند و مالکین این قبیل ساختمانها موظفند ساختمانهای خود را طبق اصول فنی و با نظارت مهندسین مجاز دارای گواهینامه مخصوص صادر شده از طرف وزارت مسکن وشهرسازی که در این آئین نامه اختصارا (( مهندسین مجاز )) نامیده می شوند یا مهندسین مشاور سازه که صلاحیت آنها به تایید سازمان برنامه وبودجه رسیده باشد ،در برابر زلزله تقویت نمایند و گواهی (( انجام عملیات مقاوم سازی )) دریافت دارند ونسخه ای از این گواهی را جهت ضبط در پرونده ساختمان به شهرداری محل تسلیم نمایند.
تبصره ۱- میزان ایمنی متناسب با امکان اجرائی ناشی از وضه ساختمان و بر طبق آئین نامه طرح ساختمانها در برابر زلزله خواهد بود.
تبصره ۲- صدور پروانه انجام عملیات تکمیل وتوسعه و تعمیر اساسی کلیه ساختمانهای مشمول این بند و تمدید پروانه های مربوط به ادامه فعالیت آن دسته از ساختمانهائی که طبق مقرررات این ماده اجرای ضوابط مقاوم سازی درباره آنها الزامی است و فعالیت آنها نیاز به دریافت مجوز دارد ؤموکول به اجرای این ضوابط خواهد بود. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ساختمان , زلزله , آئین نامه , ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت نورپردازی در فضای باز

پاورپوینت نورپردازی در فضای باز

نور
نور يک پديده طبيعي است که براي وجود بشر حياتي مي باشد.اين پديده معمولاً به عنوان يک امر عادي تلقي مي گردد.
در مورد مبحث نور تاکنون نظريه هاي علمي متفاوتي ارائه شده است که ذيلاً به اختصار نام برده میشوند.
الف- نظريه ذره اي ب- نظريه موجي
  ج- نظريه الکترومغناطيسي
ه- نظريه تلفيقي «ذره اي- موجي»
 د- نظريه کوانتومي
نور نه تنها به عمل ديدن کمک مي کند بلکه آدم را قادر به احساس کلي و منسجم از محيط اطراف مي نمايد و عاملي است که کنترل فرد را بر محيط اطراف افزايش مي دهد و تأثيرات آن به اشکال مختلف مي تواند منجر به ايجاد آسايش يا عدم آرامش رواني شود. ويژگي هاي کمي و کيفي نور در رنگ، سايه، حرکت، ابعاد، جهت و کميت نور جدا از ويژگي هاي محيطي آن در زير معرفي شده است
1- رنگ و نور 2- سايه و نور 3 ابعاد نور4 جهت نور5 کمیت نور
" اثر رواني هر رنگ و درک آن در واقع يک تجربه شخصي و ذهني است که حافظه رنگي ما را تشکيل مي دهد و براساس اين حافظه رنگي انسان مدام رنگ هاي پيرامون خود را نه به صورتي که در آن لحظه و تحت آن شرايط وجود دارد بلکه به صورتي که گمان مي کند بايد وجود داشته باشد، درمي يابد" رنگ تأثيري است که به وسيله مجموعه طول موج هاي مختلف دريافت شده توسط چشم ايجاد مي گردد. رنگ نور را نبايد به عنوان يک مشخصه سطوح منعکس کننده نور تلقي نمود. نور با توجه به نوع رنگ آن، با انعکاس سطوح رنگي مي تواند تأثيرات رواني متفاوتي را در افراد ايجاد کند. معمولاً رنگ ها با سه خصوصيت مشخص مي شوند: خلوص يا صافي، درخشندگي و طول موج که نوع رنگ را مشخص مي کند. معماری ، عمران ، شهرساز
 
 


:: برچسب‌ها: نور , پردازی , فضای باز , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت فرهنگسرای بهشت مشهد
پاورپوینت فرهنگسرای بهشت مشهد

فرهنگسرای بهشت مربوط به دوره پهلوی اول است و در مشهد، خیابان امام خمینی، خیابان جنت واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۰۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.   پاورپوینت فرهنگسرای بهشت مشهد

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهر با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.  پاورپوینت فرهنگسرای بهشت مشهد

فرهنگسرای بهشت مشهد با هدف تقویت هویت شهری و معرفی مشهد به عنوان صبغه فرهنگی و مذهبی ، افزایش همبستگی اجتماعی در مشهد افتتاح گردید . این ساختمان حدود هشتاد سال پیش در محله سراب که پس از نوغان قدیمی ترین محله های شهر مشهد است به صورت یک خانه اعیانی ساخته شده بود و سال ها به عنوان یک واحد مسکونی مورد بهره برداری قرار می گرفت. بعدها این بنا محل استقرار دبیرستان ملی گردید و پس از آن با کاربردهای گوناگون مورد استفاده واقع شد . برنامه های شاخص: - روایتگری قیام گوهرشاد - نمایشگاه مشاغل مشهد قدیم:هدف (آشنایی با فرهنگ و تاریخ شهر مشهد) نمایشگاه مفهومی در شش بخش، شامل: بازار مشاغل و پیشه های قدیم، سرای مفاخر، کوچه هفت خوان، منظومه عشق، راسته آداب و رسوم، اتاق بی بی- مسجد گوهرشاد در نمایشگاه مشهد دوست داشتنی: روایتگري، اجراي نمایش، اکران تخته شاسی هاي دو بعدي، توزیع محصولات، چیدمان مجسمه شخصیتهاي مرتبط با قیام گوهرشاد، پازل سازي، نمایش کلیپ با موضوع قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضا خانی -تولید محصولات با هدف (تقویت هویت شهری و معرفی ریشه های فرهنگی و مذهبی شهر مشهد و تاریخ مشهد) همچون کتاب چادری که جانماند (مجموعه خاطرات کشوری کشف حجاب)، کتاب مجموعه مقالات گوهرشاد (مجموعه ای از مقالات و مصاحبه پیرامون قیام گوهرشاد)، کتاب روسری از جنس گل (مجموعه خاطرات کشف حجاب شهر قم)، کتاب خانه ای پر از چادر(مجموعه خاطرات گوهر شادو کشف حجاب منطقه شش شهرداری مشهد)، کتاب مقالات همایش ملی قیام گوهرشاد (سی و یک مقاله برتر همایش در دو جلد کتاب مجموع هفتصد و پنجاه صفحه با موضوع قیام مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی)، کتاب چشم های پرستاره (کتاب کودک با محوریت یک داستان از کشف حجاب)، کتاب نادر آژان (تالیف کتاب کودک، داستان بیرون کردن یک آژان از یک محله)، کتاب حاجی آخوند (تولید انیمیشن هفت دقیقه ای با محوریت یک خاطره از کشف حجاب)، کتاب لحاف چهل تیکه (فیلم کوتاه داستانی به مدت ده دقیقه) معماری ، عمران ، شهرساز

پاورپوینت فرهنگسرای بهشت مشهد

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: بهشت , مشهد , پاورپوینت , فرهنگسرای ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت خرابی آسفالت و نحوه مرمت آن
پاورپوینت خرابی آسفالت و نحوه مرمت آن

روسازی راه‌ها بطور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیكی‌، تغییر دما و میزان رطوبت‌، و تغییر شكل لایه‌های زیرین و بستر قرار دارند‌. كه این تنش‌ها منجر بـه پیـدایش نقـایص و خرابی‌هایی در روسازی میشوند. ترك‌ها، چاله‌ها‌، تغییر شكل‌ها و دیگر انواع خرابی‌ها، آخـرین نتیجـه و پیامد فرسوده شدن روسازی است. به دلیل بروز خرابی‌ها و نقایص ایجاد شده، روسازی‌ها مسـتلزم نـوعی از تعمیر و نگهداری هستند‌. هدف از نگهداری روسازی، اصـلاح نقـایص ایجـاد شـده توسـط خرابـی‌هـا و حفـظ روسازی از آسیب و خسارت بیشتر است. به طور كلی عملیات تعمیر و ترميم خرابی‌های رويه‌های آسفالتی به سه نوع،‌ نگهداری پیشگیرانه، اصلاحی و اضطراری تقسیم می‌شوند.

ترمیم ترك‌ها ترك خوردگی از متداول ترین خرابی‌هایی ایجاد شده در روساز‌ی‌های آسـفالتی هسـتند‌. عوامـل متعـددی بـر گسترش ترك تاثیرگذار هستند. سه نوع عمده ترك خوردگی شامل ترك‌های ناشی از بارگذاری، ترك‌هایی غیر ناشی از بارگذاری، ترك‌های تركیبی، ترك‌های ناشی از بارگذاری به خاطر عبور ترافیك سنگین بر روی روسازی‌ و ترك‌های غیر ناشـی از بارگذاری بر اثر عوامل محیطی‌ و ترك‌های تركیبی است‌. انتخاب گزینه مناسب ترمیم ترك‌ها، مستلزم مشخص شدن علـت یـا علـل آن، عـرض تـرك، و وسـعت تـرك خوردگی در منطقه تخریب شده دارد‌. جلوگیری از نفوذ آب و مواد تراكم ناپذیر نظیـر سـنگ، ماسـه بـه درون ترك و سازه زیرین روسازی، اهمیت بسیار دارد.

روش‌های مختلفی برای مرمت و اصلاح خرابی‌ها وجود دارد‌، كه انتخاب هر یك بستگی به عواملی نظیر نـوع ماده‌، روش اجرا‌، نوع خرابی و علت آن‌، تجهیزات، آب و هوا‌، و نیازهـای تـرمیم اضـطراری دارد. در وضـعیت مطلوب‌، تحلیل هزینه چرخه عمر‌، به منظور ارزیابی اقتصادی بودن روش‌های ویژه ترمیم‌، انجام می‌شود.

 به طور كلی روش‌های مختلف ترمیم و نگهداری به شرح زیر است.
 
‌روش‌های لكه گیری چاله‌ها
‌روش ترمیم و لكه گیری سطحی با استفاده از آسفالت‌های حفاظتی
‌وصله پاره عمقی و عمقی
‌روش لكه گیری با استفاده از بازیافت مصالح
معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: خرابی آسفالت , نحوه مرمت , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت فولاد ابزار
فایل پاورپوینت فولاد ابزار

از نظر کاربرد:هر فولادي که براي ساختن ابزارهاي برش شکل دادن يا به عبارتي شکل دادن مواد به صورت قطعات با کاربردهاي مشخص به کار رود.
از نظر ترکيب شيميايي:فولاد هاي ابزار فولاد هاي کربني يا آلياژي اند که قدرت سخت شدن وبازپخت را دارند.
بعضي از خواص مطلوب فولاد هاي ابزار مقاومت سايشي و سختي زياد مقاومت گرمايي خوب واستحکام کافي براي کار روي مواد است.
به طور کلي انتخاب يک فولاد ابزار در يک مورد خاص تنها به يک فولاد و يا حتي گروه مشخصي از فولادها محدود نمي شود. بلکه به عوامل زير بستگي دارد:هزينه
سهولت ماشين کاري
امکان ساخت
خواص مکانيکي مورد نظر
كاركرد فولادهاي ابزار در خطوط سرويس به 4 عامل بستگي دارد:
- طراحي قطعه
- كيفيت ساخت قطعه
- انتخاب نوع فولاد
- عمليات حرارتي
با كمي تفاوت در نوع عمليات حرارتي، فولادهاي ابزار براي رسيدن به خواص مطلوب مثل مقاومت به تغيير شكل، سايش و شكست بايد عمليات حرارتي شوند. تنها شكل هاي ساده و آن هم در موارد جزيي به صورت مستقيم مورد استفاده قرار مي گيرند.
اولين تقسيم بندي توسط انجمن آهن و فولاد آمريکا (AISI) بر اساس روش عمليات حرارتي, کاربرد و خواص ارائه شد.
از ديگر استانداردهاي مهم مي توان به انجمن مهندسان خودرو(SAE) اشاره نمود که تقريبا مشابه اولي مي باشد.
فولادهاي تندبر به دو گروه تقسيم مي شوند:
فولادهاي تنگستني
(tungsten high speed steels)  گروه ‏T
 
فولادهاي موليبدني
(molybdenum high speed  steels)  گروه M
با وجود تفاوت زياد در ترکيب اين دو خانواده اکثر خواص متالورژيکي آن ها مشابه است. کاربرد اصلي اين فولادها براده برداري است. ( قلم تراش، تيغه فرز، مته)
ويژگي اساسي اين فولادها حفظ سختي و مقاومت در برابر سايش در حين برش در دماي بالا است. كاربيدهاي مختلف نظيرM6C,MC,M2C نقش اصلي در مقاومت در برابر سايش را ايفا مي كنند.
حضور موليبدن باعث کاهش قيمت فولاد مي شود اما تمايل به رشد دانه و دکربوره شدن را افزايش مي دهد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: پاورپوینت , فولاد , ابزار , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت نظریه گشتالت
فایل پاورپوینت نظریه گشتالت

گشتالت (به آلمانی: Gestalt) نام یک مکتب در روانشناسی و نام گروهی کوچک از روانشناسان آلمانی پیرو این مکتب در قرن هجدهم است که نظریات ماکس ورتایمر را مبنای کار خود در زمینه بررسی یادگیری قرار دادند.  فایل پاورپوینت نظریه گشتالت
بنیانگذاران این نهضت ماکس ورتایمر (۱۹۴۳–۱۸۸۰) و دو همکار دیگرش به نام‌های ولفگانگ کهلر (۱۹۶۷–۱۸۸۷) و کورت کافکا (۱۹۴۱–۱۸۸۶) بودند و احتمالاً این نهضت پس از انتشار مقاله ماکس ورتایمر دربارهٔ حرکت آشکار در ۱۹۱۲ شکل گرفت.
گشتالت در آلمانی به معنای «شکل و هییت» (configuration) یا شکل (form) است. روانشناسان گشتالت معتقد بودند که گرچه تجربه‌های روانشناختی از عناصر حسی ناشی می‌شوند، اما باخود این عناصر تفاوت دارند. روانشناسان گشتالت معتقد بودند که یک ارگانیزم چیزی به تجربه می‌افزاید که درداده‌های حسی وجود ندارد و آنها آن چیز را سازمان (organization) نامیدند و همانطور که بیان شد گشتالت در آلمانی به معنی سازمان است. طبق نظریه گشتالت ما دنیا را در کل‌های معنی‌دار تجربه می‌کنیم و محرک‌های جداگانه را نمی‌بینیم و کلاً هرآنچه می‌بینیم محرک‌های ترکیب یافته در سازمان‌ها یی است که برای ما معنی دارند.  فایل پاورپوینت نظریه گشتالت
طبق این نظریه کل چیزی فراتر از مجموع اجزای آن است. برای مثال ما با گوش فرادادن به نت‌های مجزای یک ارکستر سمفونی قادر به درک تجربه گوش دادن به خود آن نیستیم و در حقیقت موسیقی حاصل از ارکستر چیزی فراتر از مجموع نت‌های مختلفی است
که توسط نوازندگان مختلف اجرا می‌شود. آهنگ دارای یک کیفیت منحصر به فرد ترکیبی است که با مجموع قسمت‌های آن متفاوت است.
«موریس مرلو پونتی» نخستین پایان‌نامه دکتری خود را که گزارشی انتقادی از نظریه روان شناختی با تاکید خاص بر نظریه گشتالت بود ارائه داد.
مکس ورتایمر در راه تعطیلات هنگام مسافرت با قطار به شهر رایلند به یک اندیشه تازه دست یافت. او دریافت که اگر دو نور متفاوت با نرخ معینی خاموش و روشن شوند، در بیننده این تصور را ایجاد می‌نمایند که این تنها یک نور است که به عقب و جلو می‌رود (درست همانند
آنچه که در کارتون‌های انیمیشن اتفاق می‌افتد و ما بادیدن پشت سرهم چند نقاشی تصور می‌کنیم که یک موجودیت واحد در حال تحرک را می‌بینیم). وی پس از این تجربه قطار را ترک نمود و یک چرخش‌نما (stroboscope) خریداری نمود و در اتاقی که برای اقامت کرایه کرده بود با آن تعداد زیادی آزمایش انجام داد.
او دریافت که در صورتی که چشم محرک را به طریق معینی ببیند در شخص تصور حرکت ایجاد می‌شود و این را پدیده فای نامید. این کشف تأثیری عمیق برتاریخ روانشناسی به جای نهاد. اهمیت پدیده فای در این است که این پدیده با عناصری که آن را به وجود می‌آورند فرق دارد.
احساس حرکت توسط بررسی هر یک از دو نوری که خاموش یا روشن می‌شوند قابل تبیین نخواهد بود. تجربه حرکت به نحوی از ترکیب عناصر به دست می‌آید. معماری ، عمران ، شهرساز
 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: گشتالت , پاورپوینت , نظریه , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت ماشین آلات آسفالت کاری
پاورپوینت ماشین آلات آسفالت کاری

مهمترین مسئله در راهسازی میزان دانسیته و مقاومت لایه های راه میباشد این مقادیر باید درحد مطلوب باشد تا سطوح مختلف جاده در اثر تنش های وارده ناشی ازعبور بار تغییر شکل نداده و بتواند تحمل جذب وانتقال بار را از لایه های بالاتر به پایین تر داشته باشد براین منظور باید لایه های مختلف راه را تاحد قابل قبولی متراکم نمود.
نمود تراکم عبارتست از ازدیاد دانسیته خاک ازطریق نزدیک کردن ذرات و دانه های خاک به یکدیگر که معمولا با خارج کردن هوا ازفضاهای خالی بین ذرات خاک انجام میگیرد متراکم کردن خاک باعث اضافه شدن مقاومت خاک کم شدن قابلیت تغییر حجم کم شدن قابلیت نفوذپذیری خاک میگردد میزان تراکم پذیری خاک به دانسیته اولیه خاک خواص شیمیایی و فیزیکی خاک (نظیر توزیع دانه بندی چسبندگی وغیره) درصد رطوبت نوع و میزان نیروی متراکم کننده دارد.

رویه های آسفالتی یک سطح غیرقابل نفوذ ایجاد می کنند که مانع از نفوذ آب وفرسایش زیرسازی جاده میگردد اینگونه روکش ها را رویه های انعطاف پذیر می نامند زیرا قادرند تغییر شکلهای تحت تاثیر بارهای وارده یا نشتهای لایه های زیرین را تا حدی تحمل کنند رویه های آسفالتی قابل انعطاف وقتی درست طرح ریزی واجرا شده باشند تغییر شکلهای ناشی ازتغییرات درجه حرارت را بهتر از رویه های انعطاف پذیر بتنی تحمل می نمایند.
این ماشین ازدوقسمت اصلی تشکیل شده که یکی قسمت تراکتور موتوردار آن است که ماشین را به حرکت درآورده جام حامل مخلوط آسفالتی را هل داده تخته ماله (SCREEN UNIT) مخصوص پخش کردن آسفالت را به دنبال خود میکشد قسمت دیگر تخته ماله میباشد که در انتهای عقب ماشین قرار دارد وحمل و پخش آسفالت را تا تراز معینی انجام میدهد این تخته ماله ها توسط ویبراتور هیدرولیکی به لرزه درمی آیند که سبب تراکم مقدماتی آسفالت می گردد.
در قسمت جلویی ماشین جام حمل آسفالت قراردارد به نحوی که کامیون درجلوی ماشین حرکت می کند وبه آرامی آسفالت را به داخل جام می ریزد درداخل جام دوسری تسمه نقاله وجود دراد که باعث هدایت آسفالت به قسمت عقب دستگاه میشود و درآنجا به داخل محوطه ای میریزد که درآن یک میله مخلوط کن مارپیچ درحال گردش است این میله مخلوط کن باعث میشود که آسفالت بطور یکنواخت درسطح پخش گردد سپس قسمت تخته ماله ازروی آن عبورمی کند این ماشین آلات انواع مختلفی دارند که از این میان میتوان به دستگاه کندن آسفالت سرد اشاره کرد این ماشینها سطح رویی راکه آسفالتی وبتنی است برش میدهند. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ماشین آلات , پاورپوینت , آسفالت کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()