نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد هتل مدینه الرضا مشهد
اتوکد هتل مدینه الرضا مشهد

هتل مدینه الرضا مشهد نزدیک ترین هتل پنچ ستاره مشهد به بارگاه ملکوتی امام رضا با محیطی فوق العاده زیبا و معماری اصیل ایرانی با فرهنگ معنوی و اتاق های شیک آماده پذیرایی از زائران امام رضا (ع) می باشد. این هتل بسیار آرام و پر از معنویت در عین نوسازی و زیبایی با پرسنل مجرب آماده خدمتگذاری به شما میهمانان عزیز میباشد. این هتل در فاصله نزدیک حرم (150 متر) قرار دارد که با حدود چهارصد اتاق با امکانات کامل در خدمت میهمانان گرامی می باشد.

هتل مدینه الرضا یک هتل ۵ ستاره واقع در خیابان شیرازی مشهد می باشد. این هتل در سال ۱۳۹۲ در ۱۲ طبقه مثبت، ۵ طبقه منفی و لابی و حدود ۳۲۰ باب اتاق به بهره برداری رسید. معماری این هتل به صورت اسلامی و ایرانی است و اولین هتلی است که با این معماری ساخته شده. هتل مدینه الرضا در عین نوسازی و زیبایی با پرسنلی آموزش دیده منتظر خدمت گذاری به زائران بارگاه امام رضا (ع) می باشد. این هتل هرساله پذیرای زائران بسیاری است. معمولا مسافران مقیم در هتل بدنبال شناخت صاحب هتل مدینه الرضا هستند.

مالک این هتل یک ارگان دولتی است که در قالب هیئت مدیره، مدیریت می شود. مدیر اجرایی هتل مدینه الرضا آقای محمد علی احسانی نیا است.
آقای محمد علی احسانی نیا مدیر اجرایی هتل مدینه الرضا، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هتل داری بوده، و اکنون دانشجوی ارشد رشته گردشگری هستند. آقای احسانی نیا حدود ۵ سال در سوریه مدیر هتل آسیا و هتل های ثامن بودند. در ایران هم مدیر هتل گلشن رضوی و مدتی هم مدیر هتل فانوس دریا و اکنون مدیر اجرایی هتل مدینه الرضا هستند.
صاحب هتل مدینه الرضا (هیئت مدیره) به مدیر آن تاکید کرده اند تا امکاناتی نظیر اتاق بازی کودک، مجموعه استخر و سونا و جکوزی برای آقایان و بانوان به طور مجزا، سالن کنفرانس، کتابخانه، سالن اجتماعات، رستوران، سالن بدن سازی، سفره خانه سنتی، پارکینگ ۳ طبقه، رستوران گردان و… در اختیار مسافرین محترم قرار دهد و تلاش نماید تا بهترین اقامت را برای مهمانان عزیز فراهم نماید.
 
هتل مدینه الرضا تنها رستوران گردان مشهد را در خود جای داده است. تنوع اتاق ها در این هتل زیاد هستند. از جمله آن میتوان به اتاق عروس، اتاق جانباز، اتاق کانکت، سوئیت و… اشاره کرد. همچنین این هتل از پرسنل مجربی که مسلط به زبان های عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ترکی هستند، در کادر خدمات خود استفاده کرده. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مدینه الرضا , هتل , اتوکد , مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد طراحی ترمینال اتوبوسرانی
اتوکد طراحی ترمینال اتوبوسرانی

پایانه اتوبوس رانی به فضاهای نسبتاً بزرگی گفته می‌شود که در آن ها امکان تردد و توقف اتوبوس های درون شهری و برون شهری و سوار و پیاده کردن مسافر وجود دارد. پایانه اتوبوس رانی در مقابل ایستگاه اتوبوس قرار می گیرد که کوچک و فاقد امکانات جانبی است. پایانه های اتوبوس رانی معمولاً در دو نقش عمل می کنند:
پایانه مسافربری برای انتقال مسافران در مسیرهای بین شهری
ایستگاه های انتقالی برای تعویض خطوط
 
در ایران از ترمینال های مسافربری پر تردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
پایانه شرق تهران
پایانه جنوب تهران
پایانه آزادی (غرب) تهران
پایانه کاوه اصفهان
پایانه صفه اصفهان
پایانه مسافربری تبریز
پایانه آزادگان قزوین
پایانه مسافربری که با عنوان ترمینال مسافربری هم شناخته می‌شود فضایی برای سوار و پیاده کردن مسافران اتوبوس‌های شهری و بین شهری است که غالباً به شکل یک ساختمان بزرگ همراه با امکانات رفاهی طراحی می‌شود. شرکت های مسافربری دارای دفاتر فروش بلیط در پایانه‌ها هستند و مسافران از طریق سکوهای مشخص سوار یا پیاده می‌شوند.
اولین اتوبوس در ایران توسط یک تاجر بلژیکی در شهر رشت به کار گرفته شد، اما به مرور زمان و با توجه به میزان کرایه، سودآوری و زیر ساخت‌های حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد شد و به همین دلیل اتوبوس به کار گرفته شده به یکی از تجار ایرانی به نام (معین التجار) فروخته شد. او نیز پس از انقلاب مشروطه اتوبوس خود را به تهران آورد و با کرایه هر نفر 3 شاهی مشغول به فعالیت شد که به مرور زمان تقاضا برای استفاده از این خودرو بیشتر از قبل شد و پس از چند سال با ورود چند اتوبوس توسط تجار مختلف به شهر رونق زیادی در جابه جایی مسافر شکل گرفت. اما اغلب اتوبوس‌های شاغل با توجه به مسافت طی شده از اروپا تا مقصد به‌کارگیری در ایران، بعد مسافت و زمان حمل، مستهلک بودند و هزینه حمل و نقل بالایی را طلب می‌کردند که در نهایت باعث پایه‌گذاری صنعت اتومبیل سازی در ایران شد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: اتوبوسرانی , طراحی , اتوکد , ترمینال ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

معرفی مکان های تاریخی دیدنی شیراز
معرفی مکان های تاریخی دیدنی شیراز

شیراز شهر بهارنارنج و باغ های دلگشاست. شهری که پر از مسجد و خانه های قدیمی است که نمی توان بدون دیدن‌شان شیراز را ترک کرد. اینجا جایی است که محبوبیتش فقط به خاطر حافظیه و سعدیه نیست و همه شهر به آلبوم عکسی دیدنی می‌ماند. جایی که شکوه و زیبایی دروازه قرآن، باغ های متعدد شهر، ارگ کریمخانی، بازار و حمام شهر که یادگارهای چندساله شهرند، تو را در خودش غرق می‌کند. می‌توان ساعت‌ها در هرکدام قدم زد و از آن همه زیبایی به وجد آمد.

در شمال شرقی شهر شیراز دروازه‌ای قرار دارد که تنها دروازه به جامانده شیراز از زمان قدیم است. در قدیم قرآنی در بالای دروازه قرارداده بودند تا مسافران به سلامتی از زیر آن عبور کنند و از آن زمان به بعد دروازه به قرآن معروف شد. قرآنی معروف به هفت من که این روزها در موزه پارس شیراز نگه داری می‌شود. دروازه قرآن شب‌ها و باوجود نورپردازی دیدنی‌تر است، ضمن اینکه در ده متری‌اش مقبره خواجوی کرمانی و در ۵۰۰ متری‌اش باغ جهان نما قرار گرفته.

ارگ کریمخانی مهمترین و بزرگترین بنای دوره زندیه است. زمانی وکیل الرعایا در آن زندگی می‌کرد و بعدها در دوره پهلوی مدتی به عنوان زندان از آن استفاده می‌شد تا امروز که مردم در جلوی بنای آجری ارگ می‌ایستند و مجذوب آنهمه شکوه می‌شوند. داخل ارگ پر از ایوان‌ها، اتاق‌های نقاشی شده، آب نماها و باغچه‌ است، به اضافه حمامی اختصاصی که زمانی محل استحمام شاهان بوده.

تاریخ ساخت باغ ارم را به زمان سلجوقیان نسبت داده‌اند و در زمان ناصرالدین شاه عمارت‌های نیمه کاره تکمیل و بازسازی شد. باغ ارم، باغ پر دارو درختی است و به دلیل تنوع بالای گیاهانش به شکل نمایشگاهی از انواع گل‌ و گیاهان درآمده‌است. بلندترین درخت سرو شیراز در باغ ارم قرار دارد و جدا از آن باغ پر از درختان میوه‌ای همچون، ازگیل، نارنج، خرمالو، گردو، زردآلو، بادام، سیب، به و گلابی است و بنایش به دلیل گچ بری‌ها و کاشی‌کاری‌های رنگارنگش یکی از شاهکارهای دوره قاجاریه است. در حال حاضر باغ گیاه‌شناسی باغ ارم در اختیار دانشکده کشاورزی و ساختمان باغ در اختیار دانشکده حقوق است، ضمن اینکه باغ ارم شیراز به همراه هشت باغ دیگر ایرانی در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: شیراز , تاریخی , دیدنی , مکان ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت بازار وکیل شیراز

پاورپوینت بازار وکیل شیراز

مجموعه بازار وکیل مربوط به دوره زند است و در شیراز، بعد از میدان شهرداری، نزدیک ارگ کریمخان جای گرفته و این اثر در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۵۱ با شمارهٔ ثبت ۹۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار وکیل شهر شیراز یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است. این بازار که به فرمان کریم خان زند (۱۱۷۲–۱۱۹۳ ه‍. ق) ساخته شده، اکنون در مرکز شهر شیراز (شرق میدان شهدا) قرار گرفته‌است. در کنار بازار مکان‌های دیگر چون مسجد و حمام تاریخی وکیل نیز در قرار گرفته‌اند.

این بازار از نزدیکی دروازه اصفهان تا مدخل بازارهای قدیم امتداد دارد و مشتمل بر حجره‌هائی با سکوی پهن در طرفین و ۷۴ دهانه طاقهای بلند و خوش تناسب بوده‌است و چهار سوق بلندی در میان آن قرار داشته که بازارهای فرعی و غربی و شرقی آنرا قطع می‌نموده‌است.

فرصت‌الدوله شیرازی همچنین می‌نویسد:
 
بازار وکیل یکی از بازارهای مرحوم کریم خان وکیل است قریب به مسجد وکیل چهار بازار از آجر و گچ ساخته شالوده‌های آن از سنگ‌های کلان قرار داده و در وسط چهار بازار چهارسوئی است که سقفش بسیار بلند و طرازش دلپسند است. کمتر بازاری در ایران بدین اسلوب و بنیان دیده می‌شود. یک بازار بزرگ تا برسد به چهارسوی مذکور چهل و یک طاق است، آنرا بازار بزازان گویند از هر گونه اقشمه و امتعه دارد. سمار و بلورفروش و خیاط و غغیره نیز در آن هست. بازار دیگر چهل و شش طاق است آنرا بازار کلاهدوزان نامند از کلاهدروز و اصناف دیگر دارد مع بسیاری از صرافان. بازار دیگر ده طاق است در آن تمام سراج و ترکش‌دوزاند در وسط بازار اول که بازار بزازان باشد نیز بازاری است یازده طاق در آن جماعت شمشیرگرانند. درب این بازار منتهی می‌شود بدرب مسجد وکیل . . ..
 
بازار وکیل در هنگام امتداد خیابان زند از سوی شهرداری شکافته شده به گونه‌ای که امروز خیابان زند عمود بر آن و از نزدیک چهار سوق بازار می‌گذرد. معماری ، عمران  ، شهرساز
 
 


:: برچسب‌ها: بازار وکیل , شیراز , پاورپوینت ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل پاورپوینت بتن مغناطیسی
فایل پاورپوینت بتن مغناطیسی

اولين تحقيقات و آزمايشات علمي در مورد كاربرد ميدان هاي مغناطيسي در توليد بتن وبلوك هاي بتني براي ساخت و ساز ابنيه نظامي نظير لنگرگاه ها و فرودگاه هاي نظامي درسال 1962 درشوروي سابقَّ آغازشد. اين تحقيقات به تدريج در انستيتوهاي علمي وتحقيقاتي دركشور شوروي ادامه داده شد وتحقيقاتي VNll Jelezobeton نظيرانستيتوي علمي- تحقيقاتي درمورد كاربرد ميدان هاي مغناطيسي درسايرزمينه ها ي صنعت ساختمان انجام يافت ونتايج مثبتي به دست آمد كه تحت تاثير يك ميدان مغنا طيسي مولكول هاي قطبي ارايش يافته و جدا مي شوند در نتيجه اب سبك تر ميشود. ادامه اين آزمايشات باعث شد كه ديدگاه دانشمندان امريكا و كشورهاي ديگر در مورد استفاده ازتكنولوژي مغناطيسي درصنعت بتن تغييركند و هم اكنون دستگاههاي مختلفي براي توليدآب مغناطيسي وكاربرد آن در بتن در كشورهاي غربي توليدمي شوند .

از نظر رواني، مقاومت فشاري و دوام عملكرد بهتر و مناسبتري نسبت به بتن هاي معمولي (HPC) بتن هاي با كارايي بالا دارند. يكی از طرق افزايش كارايي اين نوع بتن ها، استفاده ازافزودني هاي شيميايي نظيركاهنده هاي آب وفوق روان كننده ها بوده است. اما در دو دهه اخيردركشورهايي مانند روسيه و چين تكنولوژي پيشرفته و جديدي به نام تكنولوژي آب مغناطيسي مطرح شده است. در اين تكنولوژي، با القاء ميدان مغناطيسي به آب، ساختار فيزيكي آن تغيير مي يابد. كاربرد اين آب فراوري شده در بتن از يك سو موجب افزايش رواني مخلوط بتن و كاهش آب مورد نياز شده و از سوي ديگر با تسهيل هيدراسيون سيمان موجب بهبود مقاومت و دوام بتن ميگردد.

اثر آب مغناطيسي برروي خواص مختلف خمير سيمان ازقبيل رواني، مقاومت فشاري، زمان گيرش و ... مورد بررسي قرارگرفته است. براي توليد آب مغناطيسي، از دو نوع دستگاه ساخت خارج و طراحي شده در آزمايشگاه بتن دانشگاه صنعتي سهند استفاده شده است. نتايج آزمايشات انجام يافته تا كنون نشان مي دهند كه : شدت ميدان، جهت ميدان، دبي آب عبوري، زمان عبور آب از دستگاه و ميزان و نوع ذرات كلوئيدي تاثير مستقيمي بر خواص آب مغناطيسي دارند و استفاده ازاين نوع آب در ساخت خمير سيمان ، رواني و مقاومت آن را به صورت نسبي تا حدود ده درصد بهبودمي بخشد.

معماری ، عمران ، شهرساز

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: مغناطیسی , پاورپوینت , بتن ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل اتوکد طراحی ویلا
فایل اتوکد طراحی ویلا

ویلا (به فرانسوی و انگلیسی: Villa) به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.
ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
 
در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌های ویلاها به چشم می‌خورند.
 
ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.
ویلا بنایی است اما ویلا یک خانه شهری نیست! داشتن ویلا مخوصلاً ویلای لوکس در شمال و آن شرایط مناطق شمالی و خصوصاً نزدیک ساحل ، حس خوب با خودش دارد و احساس امنیت در مسافرت در منطقه ای که انتخابش کردید تا در آن به اقامت یا استراحت بپردازید پس از شما دعوت میکنم این متن را مطالعه بفرمایید .
 
ویلا بنایی است که باید بیشترین ارتباط را با طبیعت اطراف خود برقرار کند و کمترین تاثیر بصری را روی محیط خود اعمال کند
 
به عبارتی ویلا باید عضوی از طبیعت اطراف خود باشد با استفاده از مصالح مناسب و طراحی مناسب. شما به طبیعت میروید تا با طبیعت باشید پس یک ویلای خوب باید کمی صاحبش را درگیر طبیعت کند.
 
یک ویلای خوب باید خاطره ساز باشد باید همراه طبیعت اطراف خود تغییر کند باید مجموعه ای از طبیعت اطراف خود باشد به اضافه چاشنی هایی از چیزهایی که طبیعت اطرافش ندارد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: فایل , اتوکد , طراحی , ویلا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

فایل اتوکد طراحی درمانگاه
فایل اتوکد طراحی درمانگاه

درمانگاه یا کلینیک (به انگلیسی: clinic) ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی - درمانی که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص دارد. معمولاً درمانگاه موسسه‌ای مستقل است که به درمان بیماران می‌پردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند.

بیمار سرپایی به کسی گفته می‌شود که جهت درمان به بیمارستان مراجعه می‌کند اما نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد. به مداوای انجام شده بر روی چنین بیماری، درمان سرپایی نیز گفته می‌شود.

در ایران درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخش های پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و … باشد. مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری درمانگاه را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه صادر می‌نماید. درمانگاه می‌تواند خصوصی، دولتی یا خیریه باشد. هر درمانگاهی بجز مؤسس باید برای هر شیفت فعال خود دارای مسئول فنی پزشک باشد. درمانگاه می‌تواند عمومی یا تخصصی (مانند درمانگاه پوست و مو یا درمانگاه دندانپزشکی) باشد.

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران است. این وزارتخانه علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را عهده‌دار است. نام این وزارتخانه از ابتدا تا چند سال پس از انقلاب وزارت بهداری بوده است. تصدی این وزارت را سید حسن قاضی زاده هاشمی بر عهده دارد.

فراهم آوردن موجبات تأمین بهداشت و درمان کلیه افراد کشور از طریق گسترش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی

تدوین و ارائهٔ سیاست‌ها، تعیین خط مشی‌ها و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مربوط به تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی، پژوهشی خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی، بهزیستی و تأمین اجتماعی.
تأمین بهداشت عمومی و ارتقا سطح آن از طریق اجرای برنامه‌های بهداشتی خصوصاً در زمینهٔ بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، تغذیه و تنظیم خانواده و دهان و دندان، آموزش بهداشت عمومی، بهداشت کار، بهداشت مدارس و شاغلین با تأکید بر اولویت مراقبت‌های بهداشتی اولیه به ویژه بهداشت مادران و کودکان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط.
ایجاد نظام هماهنگ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گسترش شبکه تلفیقی بهداشت و درمان.

برخلاف ساختمان پزشکان، درمانگاه مؤسسه واحدی است لذا می‌تواند با سازمان های بیمه گر و ادارات قرارداد (جهت پذیرش بیماران) ببندد، سرنسخه و سربرگ داشته باشد و پذیرش و صندوق واحدی برای بخش های مختلف داشته باشد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: درمانگاه , طراحی , فایل ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

طراحی فلودیاگرام موتورخانه استخر
طراحی فلودیاگرام موتورخانه استخر

دیاگرام چیست؟

دیاگرام:

نمودار حالت نوعی دیاگرام برای تشریح و توضیح رفتار یک سیستم به صورت مرحله‌ای در علوم کامپیوتری و دیجیتال می‌باشد. نمودار حالت، از تعداد محدودی «حالت» تشکیل شده است که این حالت‌ها بیانگر یکی از حالت‌های مختلف سیستم می‌باشد. برخی اوقات نیز برای یک نگاه کلی به مدار سیستم از این نمودارها استفاده می‌شود. اشکال مختلفی از نمودار حالت وجود داشته که بعضاً دارای معانی متفاوتی می‌باشند. معمولاً هنگام طراحی یک ماشین یا مدار، برای راحتی و قابل فهم بودن کارکرد آن ابتدا نمودار حالت آن رسم شده و سپس از روی آن جدول حالت و شماتیک آن به دست می‌آورند. این عمل به دلیل نزدیکی فهم بصری نمودار با کارکردی کلی مدار می‌باشد.

نمودار حالت یک دید کلی و خلاصه از رفتار یک سیستم را به ما می‌دهد. این نمودار مجموعه‌ای از رخدادها را که در حالات مختلف و ممکن یک سیستم رخ می‌دهد را تجزیه و تحلیل می‌کند. بدینوسیله هر نمودار معمولاً اشیایی از یک کلاس را ارائه می‌کند و با حالات مختلف این کلاس، سیستم را مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌دهد. این موضوع ابتدا به وسیله دانشمندی به نام "شانون" و " ویوور" در کتاب " تئوری ریاضیات در ارتباطات " در سال ۱۹۴۹ مطرح شد. منبع دیگر، کتاب "تیلور بوث" با نام" ماشین‌های ترتیبی و تئوری خودکارسازی " در سال ۱۹۶۷ می‌باشد. در طرف دیگر استفاده از "جدول درستی انتقال " نیز شیوه‌ای دیگر برای بیان این مفهوم می‌باشد.

دیاگرام ارتباطی موتورخانه، ارتباط کلی اجزای موتورخانه را به هم و لوله کشی آن ها را مشخص می کند و همچنین این امکان را به ما می دهد که مکان قرار گیری تجهیزات را بشناسیم و بتوانیم تصوری درست از  جانمایی آن ها در اختیار داشته باشیم.
 
ابتدای شروع طراحی لازم است تمامی اجزایی که در یک موتورخانه حرارت مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد را بشناسیم تا بتوانیم جانمایی و ارتباطات را در این فضا انجام دهیم.
 
عموما برای یک موتورخانه حرارت مرکزی برای تولید گرمایش از دیگ آب گرم، سختی گیر، منبع کویل دار، منبع انبساط، پمپ، مشعل و ... استفاده می شود که البته بنا به شرایط و طراحی می تواند اجزای دیگری نیز در موتورخانه وجود داشته باشد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: موتورخانه , استخر , فلودیاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد طراحی آشیانه هواپیما
اتوکد طراحی آشیانه هواپیما

آشیانه چیست؟

تعریف آشیانه:

آشیانه جایی است که یک پرنده برای تخم گذاشتن و خوابیدن روی تخم هایش استفاده می کند و در آن جوجه هایش را بزرگ می کند. معمولاً پرندگان خودشان آشیانه را می سازند مانند آشیانهٔ فنجانی ساخته شده از علف توکای سیاه یا سسک نی زار، یا آشیانهٔ استادانه بافته شدهٔ سیاره پریان یا مرغ ژوئیه روستایی. اما آشیانه برای برخی پرندگان تنها یک چالهٔ ساده در خاک است، برای برخی دیگر سوراخی که بر اثر شکستن شاخه ها در تنهٔ یک درخت ایجاد شده است، دارکوب ها به عنوان آشیانه یک حفره در تنه درختان ایجاد و سوراخ می کنند و برای برخی آشیانه یک نقب در زمین است. آشیانهٔ برخی پرندگان تودهٔ بزرگی از گیاهان پوسیده و خاک است، آشیانهٔ برخی یک سکوی ساخته شده از بزاق یا گنبدی گِلی با یک تونل ورودی است. همچنین همهٔ پرندگان آشیانه نمی سازند.

کوچکترین آشیانه ها از آنِ مگس مرغ ها است که می تواند ۲ سانتی متر عرض و ۲-۳ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. از سوی دیگر، آشیانهٔ بزرگ Dusky Scrubfowl بیش از ۱۱ متر قطر و نزدیک ۵ متر ارتفاع دارد.
همهٔ پرندگان آشیانه نمی سازند. برخی از آنان مانند کوکو تخم خود را در آشیانهٔ پرندگان دیگر می گذارند تا آنها جوجه اش را پرورش دهند. به این کار جوجه گذاری انگلی گفته می شود.

آشیانه هواپیما:

آشیانه ساختمانی جهت نگهداری هواپیما، بالگرد و دیگر هواگردها است.
 
بیشتر آشیانه‌های مدرن از فلز ساخته می‌شوند ولی آشیانه‌ها را از چوب و بتن نیز میسازند. آشیانه‌ها هواپیماها را در مقابل هوا و تابش خورشید حفظ می‌کنند. آشیانه‌ها می‌توانند به‌عنوان کارگاه تعمیراتی یا مونتاژ استفاده گردند. کاربرد دیگر آن ها مخفی نگه داشتن هواپیماها از هواپیماهای جاسوسی و ماهواره هاست. همچنین به کریدورها یا دهلیزهای نگهداری هواپیماها در ناوهای هواپیمابر آشیانه گفته می‌شود. معماری ، عمران ، شهرساز

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: آشیانه , هواپیما , اتوکد , طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

اتوکد طراحی ساختمان تجاری اداری
اتوکد طراحی ساختمان تجاری اداری

به مجموع واحدهایی که در یک یا چند ساختمان واقع شده و از نظر راه پله، ورودی اصلی و گاهی پارکینگ و حیاط با یکدیگر مشترک هستند بنای آپارتمانی گفته می شود. آپارتمانها معمولا دارای ۲ طبقه و بیشتر بنا می باشد که اغلب بصورت اداری ، تجاری و یا مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد.

به واحدی که اغلب بصورت آپارتمانی باشد و مجوز لازم اداری را از شهرداری منطقه اخذ کرده باشد که بصورت اداری استفاده شود ، ملک اداری گفته میشود . ملک های اداری نصب تابلو را در محل مربوطه دارند و عمدتا رفت و آمد آنها از داخل ملک انجام می شود . آرایشگاه ها ، آموزشگاه ها و مراکز اداری که در سطح شهر بارها دیده اید که در ملکی موجود است و رفت و آمد آنها از داخل ملک و دارای تابلو هستند عمدتا یا دارای سند اداری هستند و به این ملکها اداری گفته می شود. اخذ مجوز اداری از شهرداری دارای شرایط خاصی است.

مغازها همان مشخصات ملک های تجاری را دارد با این فرق که یک مغازه می بایست حتما به بیرون دسترسی مستغل داشته باشد و داخل آن کاملا دیده شود اما ملک تجاری در طبقات قرار دارد و میتواند ورودی مشاع داشته باشد.

به ملکهای آپارتمانی پر واحد که دارای حداقل ۲۰ واحد با مشاعات مربوطه باشد مجتمع گفته می شود.در عصر کنونی با توجه به افزایش جمعیت زندگی بسوی مجتمع نشینی حرکت می کند . داشتن هیئت مدیره نظم ساختمانی ، دارا بودن قوانین و امکانات خاص،موجود بودن نگهبان و سرایدار از جمله ویژگی های یک مجتمع است .مجتمع ها اغلب بصورت مسکونی و یا اداری تجاری استفاده می شود.

به تجمع چندین واحد اداری در یک مجتمع که از آن بعنوان اداری استفاده مشود مجتمع اداری گفته می شود.مجتمع های اداری عمدتا دارای امکاناتی خاص می باشند که از جمله آن به تابلوهای راهنما و اعلانات ،محل نصب تابلو و …. می توان اشاره نمود.

به مجموعه ای مختلط از چندین طبقه تجاری و چندین طبقه اداری مجتمع گفته می شود. معمولا ترکیب تجاری و اداری با هم ساختمانی ویژه با امکانات ویژه را برپا خواهد کرد. معماری ، عمران ، شهرساز

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: اتوکد , طراحی , ساختمان , اداری , تجاری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()